• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-08 21:01:16 följande:

syftet är inte att hjälpa kvinnorna. hur skulle det hjälpa kvinnorna att tvingas dejta och knulla en man hon INTE vill ha eller behöver? Hur är det att hjälpa någon? Hur är det ologiskt????

har jag skrivit att misogyniteten endast? det är en extremt stor bidragande orsak. Eftersom det är hela människosynen, jag attraheras inte heller av nazister, rasister, homofober eller antifeminster. så att va misogyn är att inte se alla människors lika värde, det är oattraktivt.

Det handlar om att kvinnor vill att samhället ska hjälpa män som de valt ut ska ge orgasm till dom. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-08 21:03:46 följande:
    Har jag eller någon annan kvinna påstått att det är ett samhällsproblem att vi är hellre är FRIVILLIGT singlar än dejtar vissa typer av män. vi väljer alltså det frivilligt. det är inte ett samhällsproblem. 

vilka problem skulle uppstå när man har lagligt sex med samtycke?
    Det är sällan någon då snackar om ingen rättighet till ett förhållande. 

Problem som exempelvis kan uppsåt när någon har en sexpartner kan exempelvis vara att de inte orkar ha ett sexliv för de jobbar för mycket, orgasmer etc. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:03:49 följande:
    Det handlar om att kvinnor vill att samhället ska hjälpa män som de valt ut ska ge orgasm till dom. 
    Hahahahaha! jasså? Vilka kvinnor vill det? studier? Källor? tråd på flashback? det enda vi kvinnor kräver av samhället är att vår orgasm ska ses som lika viktig som mannens. men jag och min sambo löser våra orgasmer ihop utan inblandning av staten, visst är det sjukt? att min man och jag kan få orgasm utan statlig hjälp?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:05:53 följande:
    Det är sällan någon då snackar om ingen rättighet till ett förhållande. 

Problem som exempelvis kan uppsåt när någon har en sexpartner kan exempelvis vara att de inte orkar ha ett sexliv för de jobbar för mycket, orgasmer etc. 
    Det finns ingen rättighet till förhållande, vad skulle det vara för rättighet? vem skulle ha ansvar för den rättigheten menar du?

att inte orka ha sex till följd av jobb är troligen indikation på att personen är på väg att gå in i väggen. ska en person som är på väg in i väggen eller har gått in i väggen inte få hjälp bara för att den är i ett förhållande? det är så sjuka argument att jag blir på riktigt illamående 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:00:34 följande:
    Det är du som väljer att tolka det. 
    Dessutom misogyna betyder att man gör skillnad på män och kvinnor.
    Inte när någon klagar på sexbrist. 
    Du är ju misogyn. Och klagar på sexbrist. Misogyniteten betyder inte att någon gör skillnad på män och kvinnor. 
  • EnAnonumius
    Nu har du förmedlat din direkt lögn...
    Är det en nästa direkt lögn du vill förmedla?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Cloffe)
    Pratar du om "farmen"?
    whoops, nu sa jag för mycket.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-10-08 18:15:40 följande:
    Många män tror uppenbarligen inte att psykologer kan nåt om sitt jobb, och dessutom är dessa män så självförhärligande eller snarstuckna att de inte klarar att höra om det skulle framkomma att de faktiskt har ett litet problemområde nånstans.

Lite som kvinnor som frågar "ser min bak fet ut i den här?" och bara tål att höra ett svar.
    Många genusvetare tycker att man föds som ett blankt blad och att det är män som är normen i samhället och att de är för felkunstruerade för vården som är anpassad efter kvinnor så istället för att anpassa vården där majoriteten är kvinnor efter män också så det funkar bättre när de söker hjälp för att förändra sej själva ska män förändra sej själva och bli mer som kvinnor innan de söker hjälp.

Dessa genusideologer är så snarstuckna att de inte klarar att höra om det skulle framkomma att de faktiskt har ett litet problemområde nånstans.

Lite som höggravida kvinnor som frågar "ser min mage rund ut i den här?" och bara tål att höra ett svar.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:00:34 följande:
    Det är du som väljer att tolka det. 
    Dessutom misogyna betyder att man gör skillnad på män och kvinnor.
    Inte när någon klagar på sexbrist. 
    Då har du missuppfattat vad misogyni är.
    Misogyni = kvinnohat. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:12:59 följande:
    Och då är ett inget samhällsproblem ifall man inte ger bra sex till kvinnor. 
    Om sex bara blir på mannens villkor kommer det ju att skapa ännu fler sexlösa män, såklart. För idag kan ju kvinnor välja. Så jag vet inte hur det skulle gynna män att vara egoistiska, de kommer ju bara bli bortvalda.

Precis som män skulle föredra att onanera om de inte fick ut nåt av sex med en kvinna. Det är inte konstigt. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?