• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)

En incel behöver inte vara "misogyn" från början utan det utvecklas med tiden efter hur det går att få sex och förhållande.
    Det behöver inte vara likadant för alla. 

För varför skulle man kunna bli "misogyn" pågrund av något annat innan man börjar ragga men inte efter sexlöshet? 

• Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 21:19:58 följande:
     Svårare? Du har ju garanterat att misogyna män inte får ligga,

Jag är nyfiken på vilka kvinnor det är man avfärdar när man inte tror på dej, men du slingrar dej och ändrar på ditt påstående.
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 01:24:18 följande: #396
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 23:40:59 följande:
    Vad är det incels ska förändra hos sig själva och vilka egenskaper ska de sträva efter att ha för att inte behöva vara incels?

Steg ett är att sluta med självömkan. Lyssna på vad kvinnor faktiskt skriver i stället för (vissa här) som menar att det är på grund av att dom är "fula" det är väl klart att fulhet inte hjälper, men en man kan kompensera för detta på olika sätt. 

sluta sätt dig i förhållande till kvinnor och tycka synd om dig dig själv. Det är ganska orättvist mot kvinnor och kvinnor undviker en sån individ eftersom denne faktiskt riskerar att bli farlig för henne.
    jag postade tidigare att misogyna män blir incel. Så har någon sunkiga åsikter om kvinnor, grupperar kvinnor till en homogen grupp så måste han arbeta med att förbättra dessa åsikter. Skaffa kvinnliga vänner som han inte försöker ha sex med exempelvis.

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 02:45:16 följande: #2125
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:52:01 följande:
    Det hänger ju ihop. Om överutbudet av män minskar kommer män och kvinnors preferenser att konvergeras, så att det problemet försvinner.
    Jag kan garantera att misogyna, kvinnofientliga blir utan sex i alla fall. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Det är inte så komplicerat.

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 00:06:38 följande: #3580

Du tror med andra ord att samhällsklimatet och vardagsmisogynitet inte hör ihop med skapandet av incels? Uppstår bara incels för att dom saknar fitta? Jag postade tidigare en länk mellan misogynitet och incels. Sambandet är klart. Vad är det som skapar misogyniteten då?

Ja, jag tror att alla bidrar.

Är det det som är frågan med dina kryptiska inlägg? "Vilka kvinnor man avfärdar när man inte tror på mig"? Det tycker du jag ska besvara? Vad är det för fråga? Är du ute efter namn? 

Och nej, jag tror att misogynitet är en av orsakerna till att incels inte får ligga, det finns säkert fler.

Eftersom du ägnar så mycket energi åt det här så undrar jag vad du egentligen är ute efter? Menar du att misogynitet är en framgångsfaktor hos män? Vad vill du?

Det är du som slingrar dig, har fan inte fått en rak fråga eller något svar av dig ens. Jag förstår inte ens vad du argumenterar över. Vad är du ute efter?

• Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 20:36:11 följande:
    Att envisas med att det är misogynitet som är själva orsaken till sexlöshet, att det är just den faktorn som skapar incels är att reducera till en enda faktor vilket är exakt samma sak som att påstå att hade de inte varit misogyna hade de fått ligga.

Det är inte samma sak som att påstå att det bidrar.

jag är lite nyfiken på vilja kvinnor i tråden man avfärdar om man inte tror på det den mannen påstår.
    Har jag sagt att det är enda orsaken? Nej just det. Det är en BIDRAGANDE orsak. trodde alla visste skillnaden på bidragande orsak och att *det är endast därför*. fattar inte vad du argumenterar om? det finns många orsaker till sexlöshet, och sexlösheten kan vara frivillig som ofrivillig. de som är ofrivilligt sexlösa är GENERELLT mer misogyna än de män som lyckas attrahera kvinnor till sex och förhållande. eller vad tror du det finns för gemensam nämnare på de män som förblir ovalda?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-09 21:32:24 följande:

En incel behöver inte vara "misogyn" från början utan det utvecklas med tiden efter hur det går att få sex och förhållande.

För varför skulle man kunna bli "misogyn" pågrund av något annat innan man börjar ragga men inte efter sexlöshet? 

Och den taktiken fungerar bra? man lyckas nog verkligen attrahera fler kvinnor när man ser ner på kvinnor, föraktar kvinnor och förväntar sig att bli hyllad enbart på grund av att man är född med penis. det måste vara en sååå bra dejtingstrategi. (är alltså extremt ironisk för de som kan välja att misstolka?)
  • ClumsySmurf
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-09 21:42:40 följande:
    Har jag sagt att det är enda orsaken? Nej just det. Det är en BIDRAGANDE orsak. trodde alla visste skillnaden på bidragande orsak och att *det är endast därför*. fattar inte vad du argumenterar om? det finns många orsaker till sexlöshet, och sexlösheten kan vara frivillig som ofrivillig. de som är ofrivilligt sexlösa är GENERELLT mer misogyna än de män som lyckas attrahera kvinnor till sex och förhållande. eller vad tror du det finns för gemensam nämnare på de män som förblir ovalda?
    Då är det ju inte dej man avfärdar om man inte tror på cloffe.
  • Anonym (Til)

Hur kommer det sig då att inte alla ensamma män blir misogyna? 

Det måste handla om något mer än bara "hur det går att få sex och förhållande". Träffat ett flertal fina män som varit ensamma men inte börjat hata kvinnor för det. De har så småningom lyckats träffa någon. Antagligen för att de inte varit misogyna.
  • EnAnonumius
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-09 21:47:28 följande:
    Och den taktiken fungerar bra? man lyckas nog verkligen attrahera fler kvinnor när man ser ner på kvinnor, föraktar kvinnor och förväntar sig att bli hyllad enbart på grund av att man är född med penis. det måste vara en sååå bra dejtingstrategi. (är alltså extremt ironisk för de som kan välja att misstolka?)
    Ironisk? Tycker du inte alls var ironiskt..

Du var snarare sarkastisk..  😏
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 16:46:10 följande:
    men det är väl inte samma sak?
    Det var detta jag svarade på. 

""Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."

Du är ju två av dem."

Och vi är ju flera kvinnor här i tråden så har påpekat just det,att kvinnor inte attraheras av misogyna män.
    Lika lite som att män attraheras av kvinnor som sprider manshat.

• ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-10-09 23:04:06 följande:
    Det var detta jag svarade på. 

""Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."

Du är ju två av dem."

Och vi är ju flera kvinnor här i tråden så har påpekat just det,att kvinnor inte attraheras av misogyna män.
    Lika lite som att män attraheras av kvinnor som sprider manshat.

Hejhoppgummi har svarat att hon inte sagt det jag frågade om.

Jag attraheras ju inte av såna kvinnor men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.

• ClumsySmurf

"En incel behöver inte vara "misogyn" från början utan det utvecklas med tiden efter hur det går att få sex och förhållande"

Så kan det ju vara men alla ensamma män är inte misogyna, vad skiljer mellan dem?
    finns det någon 3e faktor som tex offermentalitet, sårbar narcissism?

Om det börjar komma något kvinnoförakt för att rädda självbilden, hur mycket självförakt får man av att vilja ha det man föraktar?
    projiceras detta självförakt så det blir rundgång?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?