• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 02:03:53 följande:
    Du tror inte att Russell brands personliga uppförande när han uppvaktade tjejer har något att göra med det hela? Enbart kändisskap.

Jag tror att du projicerar dina egna känslor på kvinnor. Du skulle acceptera majoriteten av kvinnor på grund av ytliga saker. Du verkar inte förstå att kvinnor fungerar annorlunda. Du utgår från dig själv och vill begränsa utbudet för kvinnor i tron att situationen för incels magiskt skulle lösa sig. Finns ingen evidens på att något sånt skulle göra incels mer attraktiva. Enligt dina projicerade bilder på kvinnor så skulle dom automatiskt acceptera dig som en partner, eftersom du själv anser dig inte vara så kräsen (dvs ser kvinnor som potentiella resurser åt män)
    Du har inte sett dokumentären om Brand. Det var inget romantiskt uppvaktande han ägnade sig åt. Han utnyttjade bara sin position för att ligga med unga tjejer, flera under 18 år, som var starstruck av honom. Det behövdes ingen större arbetsinsats där. Hans assistent sökte upp dem i publiken och gav dem hans nummer, varpå han bad dem komma till sitt hotellrum.

Nej, jag tror inte att incels skulle bli mer attraktiva. Jag säger bara att det skulle begränsa den typen av leverne som Brand hade. Kan man inte få den som är mest attraktiv så väljer man en mindre attraktiv person. Det är redan verkligheten för nästan alla.

Varför insinuerar du att en man måste vara perfekt för att duga som partner? Det är inte så det har sett ut historiskt. Varför skulle inte mindre attraktiva män ha en chans?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 02:06:10 följande:
    Nej, jag sa att du tycker det är en dålig idé för incels att ha kvinnliga vänner då incels enligt dig bara ser kvinnor som potentiella ligg/ partners. 

Känner du dig sexuellt avvisad av dina manliga vänner? Nej, tydligen bara av kvinnliga vänner.
    Jag har aldrig hävdat att det är en dålig idé att ha kvinnliga vänner. Du ljuger. Jag skrev att det är en dålig lösning på incel-problemet för att idén är verkningslös. Det spelar ingen roll om en incel har kvinnliga vänner eller inte.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 02:48:55 följande:
    Du har inte sett dokumentären om Brand. Det var inget romantiskt uppvaktande han ägnade sig åt. Han utnyttjade bara sin position för att ligga med unga tjejer, flera under 18 år, som var starstruck av honom. Det behövdes ingen större arbetsinsats där. Hans assistent sökte upp dem i publiken och gav dem hans nummer, varpå han bad dem komma till sitt hotellrum.

Nej, jag tror inte att incels skulle bli mer attraktiva. Jag säger bara att det skulle begränsa den typen av leverne som Brand hade. Kan man inte få den som är mest attraktiv så väljer man en mindre attraktiv person. Det är redan verkligheten för nästan alla.

Varför insinuerar du att en man måste vara perfekt för att duga som partner? Det är inte så det har sett ut historiskt. Varför skulle inte mindre attraktiva män ha en chans?

Jag har aldrig sagt att någon måste vara perfekt. Incels straffar ut sig själva däremot. Jag tror absolut att det beror på att incels ser kvinnor som en en annan typ av varelse, en del av misogyni. Det förklarar också varför du tror att sekvotering skulle vara ett framgångsrikt koncept för incels. Människan bakom könet ignoreras, jag tror absolut att det är därför incels misslyckas. Jag tror också att det är därför kvinnor undviker incels, läser man på Reddit så verkar kvinnor stött på den ena efter den andra misogyna mannen, de uppvaktar, berättar hur "snälla" dom är, hon avvisar och han visar sitt rätta (misogyna) jag. Tydligen så snappar hon upp det i förväg, något som han sänder ut, troligen anledningen till att han blev avvisad från början.

Vilket också får mig att tro att om det bara är en misogyn incel kvar på planeten så blir det inte något åka av för honom. Du projicerar dina egna känslor på kvinnor och tror det enbart är kvantitativa faktorer. Ser man vad kvinnor skriver bara i den här tråden så borde du förstå att det inte är så. Men du kör på som några andra män i tråden, ignorerar helt, eftersom det verkar gå i incels ideologi att inte betrakta kvinnor som mänskliga varelser som man kan lyssna på så är det helt i linje.

ser du skillnad på den misogynin i jämförelse med brand?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 02:51:49 följande:
    Jag har aldrig hävdat att det är en dålig idé att ha kvinnliga vänner. Du ljuger. Jag skrev att det är en dålig lösning på incel-problemet för att idén är verkningslös. Det spelar ingen roll om en incel har kvinnliga vänner eller inte.
    Då ändrar vi det till att du tycker det är en dålig lösning på incel problematiken, vet att du skrev att det är för att inceln skulle känna sig avvisad om en kvinna bara ville vara vän med honom.

Vilket också innebär att du (och andra incels antagligen) enbart betraktar kvinnor som potentiella ligg som någon riskerar att känna sig avvisad från. Inte mänskliga varelser som man kan ha kul med och skapa vänskapsband.
  • molly50

Jag kan bara tala för mig själv.
    Men jag tycker inte att Russel Brand är särskilt attraktiv.
    Att han verkar ragga på allt som har bröst förstärker bara ytterligare den känslan.
    Då spelar det ingen roll hur vackert yttre man har.

Och återigen så väljer många kvinnor hellre att leva ensamma än att välja en man de inte finner attraktiv.
    Varför är det så svårt att acceptera?
  • EnAnonumius
    Varför läser du andras inlägg så som fan läser bibeln? Det är liksom en röd tråd hos dig.. Uppenbart väldigt viktigt för dig att göra så, att läsa andras inlägg så som fan läser bibeln.

Har du sett någon kvinna hävda att de vill ha en "perfekt man"... Sedan vad är "prefekt man"? Jag tror vi kvinnor kan avgöra detta utan hjälp av misogyna incels.

Brand ja han stötte på många kvinnor och han låg med en hel del kvinnor också. Dock så behöver det knappast betyda att han "hatar kvinnor" och/eller att han ser ned på kvinnor för den saken skull. Det i sig betyder inte heller att "majoriteten" av kvinnor skulle finna honom attraktiv för den saken skull heller och du kan använda det emot kvinnor för att få dem att välja då en s.k "mindre attraktiv man" för att misogyna incels vet "minsann bättre, till och med bättre än kvinnorna själv, och trycker ihop kvinnor till en homogen grupp".

För mig är en bra attraktiv man (rent av prefekt man) en man som respekterar mig som invid och kvinna, och jag har samma värde som honom...

En misogyn incel har noll/zero/zipp/nada attraktions värde. Misogyna incels har så lågt attraktions värde så det är dags att uppfinna minusskala på attraktion.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-12 02:24:08 följande:
    Skriver jag "fel" nu igen enligt dig? incels är misogyna, vad drar du för slutsats av det? Känns som du argumenterar över något, oklart vad, du verkar arg och upprörd över något jag skriver. Varför?
    Du slingrar dej som vanligt och svarar på något helt annat...
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-12 12:01:51 följande:
    Du slingrar dej som vanligt och svarar på något helt annat...
    Har du ens ställt en fråga? Du verkar mest bara spamma som argumentation. Ganska otrevligt. Kallas även gish-gallopp. Varför du sysslar med en sån härskarteknik förstår jag inte. Dränka en diskussion.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-10 18:16:45 följande:

Ja, Cloffe det skall jag berätta. Jag står för att jag skrev att kvinnor agerar icke rationellt. Det är inte misogynt.

Kvinnor är mer känslostyrda. Det är inte nödvändigtvis en negativ egenskap. Man kan tolka det som att kvinnor har bättre intuition än män som hela tiden måste tänka ut saker rationellt. En annan möjlig tolkning är att kvinnor har mer medkänsla än män.

Du har alltså fultolkat mig.

Jo, jag förstår om det känns så, men dina känslor är inte intressanta. Håll dig till fakta när du vill redogöra för fakta och lämna fördomar,  åsikter och känslor därhän.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Balansspelaren)
    nihka skrev 2023-10-12 18:33:59 följande:
    Jo, jag förstår om det känns så, men dina känslor är inte intressanta. Håll dig till fakta när du vill redogöra för fakta och lämna fördomar,  åsikter och känslor därhän.

Ja, vad fint skrivit och jag förstår dig också.

Är man Ultra-Rabiat-feminist är det SÅ svårt med att ta emot kritik. Det är ju liksom i blodet kvinnor inte får kritiseras. 
    Men vet du, jag skall berätta en hemlis för dig: Kvinnor är starka och tål kritik.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?