• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 15:42:53 följande:

Du förnekar att incels är misogyna, trots att det till och med finns forskning som visar det? Gissar att du gör det för att låtsas som att det inte alls är något fel på incels, det är bara samhället det är fel på. Ganska narcissistiskt. 

Det ÄR misogyna incels det är fel på, dags att ta in det. 

Du kan ju läsa reddits berättelser om möten med /niceguys (dvs män-som-är-misogyna-men-samtidigt-narcissistiskt-uppfattar-sig-som-snäll) Det är min uppfattning om incels. Du visar samma beteende som dom, en "tyck synd om mig" för att sakteligen visa dina Sanna färger där du vill att fascistiska idéer ska genomföras så du kan ligga.

Din forskning bestod av en liten självrekryterad panel på nätet utan kontrollgrupp. Den är inte representativ för alla sexlösa män ens i USA och definitivt inte i Sverige.

Nej, jag har inget intresse av att läsa på reddit. Din uppfattning utifrån vad någon har skrivit på reddit om "niceguys" säger ingenting om incels som grupp.

Vad är ens en "snäll kille"? Ingen utger sig väl för att vara motsatsen. Har aldrig hört en svensk kille beskriva sig som det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 15:45:53 följande:
    Tycker du jag ändrar mig? Jag tycker det är samma sak faktiskt. Du har inte skrivit att det inte går att skapa vänskapsband mellan man och kvinna. Du tycker det är en dålig idé för att kvinnor mest bara är till för sex för en incel. Varför skulle någon känna sig friendzonad om denne bara är ute efter att skaffa en vän av motsatt kön? 
    Nu återgår du till det påstående som du backade från för några inlägg sen. Nej, jag har aldrig skrivit att det är en dålig idé för en man att ha kvinnliga vänner. Det stämmer inte. Jag skrev att det inte löser själva incel-problemet. Det är två helt olika saker.

Man är inte ute efter att skaffa sig vänner eller partner. Det går inte att styra över. Varför skulle inte den som har både en partner och vänner av det motsatta könet känna sig mer fulländad än den som bara har vänner? Det är som att du inte ser incels som riktiga människor med känslor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-10-14 15:54:42 följande:
    I princip ingen i denna tråd har sagt att män som lever i ofrivillig sexlöshet rent generellt är misogyna.
    Därför skriver de flesta av oss tydligt misogyna incels när vi pratar om de som hatar och skuldbelägger kvinnor för sin sexlöshet och anser att kvinnor ska ge upp sin rätt att välja så att de ska få sex.
    Dvs sådana åsikter som du uppvisat vid flera tillfällen i tråden.

Finns det misogyna män och störda män som inte lever i ofrivillig sexlöshet. Absolut.
    Men de misogyna incelsens åsikter och kvinnohat blir inte finare, bättre eller mer attraktiv för det...
    Det är precis det som de har skrivit och att de menar att sexlösheten beror på misogyna åsikter. Hur kan du missat det?

Jag har aldrig skuldbelagt kvinnor för incel-problemet. Hur har jag gjort det?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 18:06:05 följande:
    Din forskning bestod av en liten självrekryterad panel på nätet utan kontrollgrupp. Den är inte representativ för alla sexlösa män ens i USA och definitivt inte i Sverige.

Nej, jag har inget intresse av att läsa på reddit. Din uppfattning utifrån vad någon har skrivit på reddit om "niceguys" säger ingenting om incels som grupp.

Vad är ens en "snäll kille"? Ingen utger sig väl för att vara motsatsen. Har aldrig hört en svensk kille beskriva sig som det.
    Om du sågar den reella forskningen som finns så får du gärna lägga fram bevis för att incels inte är misogyna. Än så länge så bevisar alla incels i den här tråden att "incels är misogyna" 

Du försöker naturligtvis hävda annat för att flytta bort ansvaret från incels för att i stället hävda att det är något annat det är fel på. Ganska narcissistiskt.

Du behöver inte läsa /niceguys, du kan läsa vad du själv skriver i tråden, ganska obehagligt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 18:15:13 följande:
    Det är precis det som de har skrivit och att de menar att sexlösheten beror på misogyna åsikter. Hur kan du missat det?

Jag har aldrig skuldbelagt kvinnor för incel-problemet. Hur har jag gjort det?
    Lägga av, misogynitet genererar inte per automatik sexlöshet. Har du ens läst vad jag skriver? Jag skriver att det är skillnad på misogynite och misogynitet. Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:09:50 följande:
    Bara för att man har kvinnliga vänner slutar man inte att vara incel. Risken ökar snarare för att man mår sämre över att man bara duger som vän, men inte som en partner.
    Tydligen så är kvinnliga vänner inget att ha för att inceln enligt dig är oförmögen att skapa vänskapsband med kvinnor, dvs ser enbart kvinnor som potentiella ligg eller flickvänner. 
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 14:51:10 följande:
    Kan du inte titta på dokumentären innan du uttalar dig om att han inte ser ner på kvinnor? Det räcker att titta några minuter för att förstå hur mycket han respekterade det andra
    Kan du inte titta på dokumentären innan du uttalar dig om att han inte ser ner på kvinnor? Det räcker att titta några minuter för att förstå hur mycket han respekterade det andra könet.

www.svtplay.se/video/j16gM1n/dokument-utifran-russell-brand-och-kvinnorna

Är inte det här det ultimata beviset på att snacket om att misogyna män alltid hamnar på minusskalan för attraktion är en total bluff från er sida? Att utmåla incels som misogyna är bara en rationalisering av er för att legitimera att 30% fullt dugliga (mindre attraktiva) män ska tvingas in i sexlöshet.

könet.

www.svtplay.se/video/j16gM1n/dokument-utifran-russell-brand-och-kvinnorna
    Då borde du ju hylla Russel Brand då.. Ni har ju det gemensamma att ni är respektlösa mot kvinnor.

Du med dina respektlösa förslag över att kvinnor skall begränsas sina val, så att misogyna insels skulle ha en "större chans"  att bli valda av kvinnor.
    Är inte det här det ultimata beviset på att snacket om att misogyna män alltid hamnar på minusskalan för attraktion är en total bluff från er sida? Att utmåla incels som misogyna är bara en rationalisering av er för att legitimera att 30% fullt dugliga (mindre attraktiva) män ska tvingas in i sexlöshet.

Så var det dags igen. Du gillar att direkt ljuga upprepat va? Du älskar riktigt att trakassera dina debattmotståndare. Du har ju hävdat att lögn är en form av trakasserier.

Jag har aldrig utmålat incels (generellt i majoritet i grupp) som misogyna.

Jag har sagt upprepat om och om och om igen
    att det finns två grupper av incels.

*) Insels som är ICKE misogyna.

*) Insels som är misogyna

När skall du få in det i din tjocka skalle, att jag har ALLTID delat in incels i två grupper? Aldrig?

Sedan så har jag sagt i från till dig flera gånger att jag vägra att stå till svars för vad andra skriver i denna tråden. De får stå för dem.

Far du med en direkt lögn till om vad jag har skrivit och inte skrivit, i mina inlägg, och tillskriver mig åsikter jag aldrig har haft, så kommer jag att anmäla ditt inlägg så att det bli raderat.

Sedan så lägger du av med, en gång för alla, att tillskriva mig åsikter jag aldrig har haft.

Jag skrev så här citerar mig själv från inlägg #7470:
    "För mig är en bra attraktiv man (rent av prefekt man) en man som respekterar mig som invid och kvinna, och jag har samma värde som honom... "

(slut på citatet)

Jag skrev bara enkelt vad som är en attraktiv man för MIG. Det hade du sett om du hade läst ordentligt.

Hur kan du få det till att handla att det skulle vara ett sätt att tvinga mindre attraktiva män in i sexlöshet?
    Alltså snacka om att du gör en rejäl tankevurpa.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 18:17:15 följande:
    Om du sågar den reella forskningen som finns så får du gärna lägga fram bevis för att incels inte är misogyna. Än så länge så bevisar alla incels i den här tråden att "incels är misogyna" 

Du försöker naturligtvis hävda annat för att flytta bort ansvaret från incels för att i stället hävda att det är något annat det är fel på. Ganska narcissistiskt.

Du behöver inte läsa /niceguys, du kan läsa vad du själv skriver i tråden, ganska obehagligt.
    Det är inte mitt ansvar att bevisa din tes. Du har på egen hand skapat narrativet att incel är misogyna och fått andra att upprepa det. Bevisbördan ligger på dig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 18:19:34 följande:
    Lägga av, misogynitet genererar inte per automatik sexlöshet. Har du ens läst vad jag skriver? Jag skriver att det är skillnad på misogynite och misogynitet. Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
    Haha, är det nu skillnad på misogynitet och misogynitet?

Menar du att incels är så enormt misogyna att det diskvalificerar dem medan andra kan komma undan med sin misogynitet om de är bättre på att dölja det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 18:25:35 följande:
    Tydligen så är kvinnliga vänner inget att ha för att inceln enligt dig är oförmögen att skapa vänskapsband med kvinnor, dvs ser enbart kvinnor som potentiella ligg eller flickvänner. 
    Kan du inte läsa det citerade inlägget?

Jag skrev ordagrant det jag menar att man inte slutar vara incel för att man har kvinnliga vänner och att man kan må dåligt för att man inte duger som partner. Exakt samma sak som jag nyss upprepade.

Varför kan du inte återge det korrekt utan dina egna påhittade tolkningar?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?