• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-15 13:21:39 följande:
    Nej, andra människors sexliv med varandra berör INTE dig.
    Då skulle ni exempelvis inte sagt något om att olika personer skulle vara oattraktiva 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-15 13:21:39 följande:
    Nej, andra människors sexliv med varandra berör INTE dig.
    Då skulle samhället inte ha något exempelvis med preventivmedel att göra e5c. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:25:13 följande:
    Och varför har de flesta personer sex då och ofta?
    Det är snarare som erat liv kretsar mer till sex. 
    För att de har någon att ha frivilligt sex med. Du har inte det så då blir du utan, vilket inte är någon överraskning för någon. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-10-15 13:27:54 följande:
    För att de har någon att ha frivilligt sex med. Du har inte det så då blir du utan, vilket inte är någon överraskning för någon. 
    Det var inte det som vi diskuterade om. 
    Du sa att livet kretsar inte om sex för andra personer 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-10-15 13:27:54 följande:
    Och då kretsar sex för de flesta personer mer om än vad det gör för mig. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 13:30:21 följande:
    Det var inte det som vi diskuterade om. 
    Du sa att livet kretsar inte om sex för andra personer 
    Nä, ingen jag känner ingen vars liv kretsar kring sex. 

Om hela ens liv kretsar kring sex bör man söka hjälp för det är inte normalt. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-10-15 13:32:28 följande:
    Nä, ingen jag känner ingen vars liv kretsar kring sex. 

Om hela ens liv kretsar kring sex bör man söka hjälp för det är inte normalt. 
    Så de har sex bara exempelvis en gång per år? 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-15 13:19:23 följande:
    Fortfarande har du inte att göra med andra människors sexliv. Jösses vad creepy att du anser dig ha rätt att lägga dig i något så privat om andra människor. Vidrigt! 
    Jag diskuterar inte annorlunda än vad ni gör i denna tråd. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-15 13:19:23 följande:
    Fortfarande har du inte att göra med andra människors sexliv. Jösses vad creepy att du anser dig ha rätt att lägga dig i något så privat om andra människor. Vidrigt! 
    Du klagade inte på det innan jag tog upp att man blir berörd av andras sexliv. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?