• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 18:15:13 följande:
    Jag har aldrig skuldbelagt kvinnor för incel-problemet. Hur har jag gjort det?
    Nej skuldbelagt kvinnorna för incels-problemen kanske du inte har gjort.

Fast dina förslag har gått ut på att man skall lagstadga att kvinnorna skall begränsas och även lösa problemen för den misogyna incelsen.
    Det har påtalats för dig flera gånger i denna tråden hur fel ute du är med dina förslag och vad det leder till i praktiken..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-14 18:19:34 följande:
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 18:15:13 följande:
    Det är precis det som de har skrivit och att de menar att sexlösheten beror på misogyna åsikter. Hur kan du missat det?

Jag har aldrig skuldbelagt kvinnor för incel-problemet. Hur har jag gjort det?
    Lägga av, misogynitet genererar inte per automatik sexlöshet. Har du ens läst vad jag skriver? Jag skriver att det är skillnad på misogynite och misogynitet. Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
    Helt säker?
    Det är ju något du har garanterat
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 20:34:13 följande:
    Kan du inte läsa det citerade inlägget?
    Kan du sluta upp med att hyckla?

Du är knappast rätt person att uppmana andra att läsa., då du är skitdålig på det själv.
  • EnAnonumius
    Anonym (SL) skrev 2023-10-14 15:54:42 följande:
    I princip ingen i denna tråd har sagt att män som lever i ofrivillig sexlöshet rent generellt är misogyna.
    Därför skriver de flesta av oss tydligt misogyna incels när vi pratar om de som hatar och skuldbelägger kvinnor för sin sexlöshet och anser att kvinnor ska ge upp sin rätt att välja så att de ska få sex.
    Dvs sådana åsikter som du uppvisat vid flera tillfällen i tråden.

Finns det misogyna män och störda män som inte lever i ofrivillig sexlöshet. Absolut.
    Men de misogyna incelsens åsikter och kvinnohat blir inte finare, bättre eller mer attraktiv för det...
    Word... 🙏
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-14 20:24:56 följande:
    Då borde du ju hylla Russel Brand då.. Ni har ju det gemensamma att ni är respektlösa mot kvinnor.

Du med dina respektlösa förslag över att kvinnor skall begränsas sina val, så att misogyna insels skulle ha en "större chans"  att bli valda av kvinnor.
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 14:51:10 följande:
    Är inte det här det ultimata beviset på att snacket om att misogyna män alltid hamnar på minusskalan för attraktion är en total bluff från er sida? Att utmåla incels som misogyna är bara en rationalisering av er för att legitimera att 30% fullt dugliga (mindre attraktiva) män ska tvingas in i sexlöshet.

Så var det dags igen. Du gillar att direkt ljuga upprepat va? Du älskar riktigt att trakassera dina debattmotståndare. Du har ju hävdat att lögn är en form av trakasserier.

Jag har aldrig utmålat incels (generellt i majoritet i grupp) som misogyna.

Jag har sagt upprepat om och om och om igen
    att det finns två grupper av incels.

*) Insels som är ICKE misogyna.

*) Insels som är misogyna

När skall du få in det i din tjocka skalle, att jag har ALLTID delat in incels i två grupper? Aldrig?

Sedan så har jag sagt i från till dig flera gånger att jag vägra att stå till svars för vad andra skriver i denna tråden. De får stå för dem.

Far du med en direkt lögn till om vad jag har skrivit och inte skrivit, i mina inlägg, och tillskriver mig åsikter jag aldrig har haft, så kommer jag att anmäla ditt inlägg så att det bli raderat.

Sedan så lägger du av med, en gång för alla, att tillskriva mig åsikter jag aldrig har haft.

Jag skrev så här citerar mig själv från inlägg #7470:
    "För mig är en bra attraktiv man (rent av prefekt man) en man som respekterar mig som invid och kvinna, och jag har samma värde som honom... "

(slut på citatet)

Jag skrev bara enkelt vad som är en attraktiv man för MIG. Det hade du sett om du hade läst ordentligt.

Hur kan du få det till att handla att det skulle vara ett sätt att tvinga mindre attraktiva män in i sexlöshet?
    Alltså snacka om att du gör en rejäl tankevurpa.
    Nej, jag har inget gemensamt med honom alls vilket framgår om du har sett dokumentären.

Ok, du delar upp incels i misogyna och icke-misogyna. Hur får du det att gå ihop att Russel Brand var misogyn och samtidigt högst upp på attraktionsskalan när du säger att misogyna incels hamnar på minus på en attraktionsskala?

Tänker du att misogynitet bara ett problem för incels men inte för män som har andra attraktiva egenskaper?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-10-14 20:34:29 följande:
    Nej skuldbelagt kvinnorna för incels-problemen kanske du inte har gjort.

Fast dina förslag har gått ut på att man skall lagstadga att kvinnorna skall begränsas och även lösa problemen för den misogyna incelsen.
    Det har påtalats för dig flera gånger i denna tråden hur fel ute du är med dina förslag och vad det leder till i praktiken..
    Nej, förslaget gick ut på att man ska lagstadga för både män och kvinnor. Lagen skulle vara samma för alla oberoende av kön. Att du tycker att jag är fel ute beror väl på vem som vinner och förlorar på en sån förändring. Det är ert eget-intresse som styr när ni kritiserar förslaget.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-10-08 17:39:23 följande:
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:40:14 följande:
    Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa att jag är gift och har barn.

Misogyniteten i sig är inte problemet. Det är att incelsen är oattraktiva. Sedan hittar de alla möjliga ursäkter för att inte ta tag i problematiken. Att hävda att kvinnor är skräp är bara en dålig ursäkt egentligen. Surt sa räven om rönnbären som man säger.
    Jo tjenare.. Misogyniteten i sig är inte problemet..
    Nej nej, vi säger väl det då.. 🙄

Du vet misogyniteten är en del av det oattraktiva med incelsen som spär på deras icke attraktivitet.
    Misogynitet verkar inte vara något problem när det handlar om sex men det blir ett stort problem när de vill att någon ska bry sej.

Sura bittra incels är inte mycket till partnermaterial och verkar ju bara vilja knulla så det verkar som att ts svamlar när han pratar om monogami

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 20:44:56 följande:
    Nej, jag har inget gemensamt med honom alls vilket framgår om du har sett dokumentären.

Ok, du delar upp incels i misogyna och icke-misogyna. Hur får du det att gå ihop att Russel Brand var misogyn och samtidigt högst upp på attraktionsskalan när du säger att misogyna incels hamnar på minus på en attraktionsskala?

Tänker du att misogynitet bara ett problem för incels men inte för män som har andra attraktiva egenskaper?
    Du skrev tydligt och klart att det räcker att titta i några minuter så skulle ju jag se.
    Jag gjorde som du föreslog, tittade i ett par minuter.

Snälla jag har sagt detta med att jag delar in incel i "misogyna" och ICKE misogyna" i nästan vart och vartannat svar jag har givit till dig.
    Var jag tvungen att hota dig med att anmäla inlägg för att få dig att inse det?

Jag tar och säger till dig som DU sade till Cloffe". "Läser du ens inlägget?".
    Skall jag behöva hota dig igen med att anmäla ditt inlägg för att få dig att fatta denna gången också? Är det något man skall behöva inleda med i framtiden för att få dig att läsa ordentligt vad man skriver?

Jag har sa till dig i svaret att jag tänker INTE stå till svars för vad andra kvinnor gör. Vad är det fösta du  gör?
    Jo du ställer en fråga om Russels misogynitet och ber mig förklara något över hans attraktivitet bland VISSA kvinnor.
    Fråga dessa kvinnor det berör.

Tänk på att jag har skrivit vad som är en attraktiv man för MIG.  Något du inte bör ha missat.
    Jag attraheras INTE av män som är respektlösa mot kvinnor.

Så varför skall jag föra tala för andra kvinnor som "attraheras" av Russel? Alltså hur det går ihop.

Finns ingen/noll/zero/zip/nada logik att en ställa den frågan till mig om "hur jag skulle få ihop det", när jag INTE dras till män som är respektlösa kvinnor.

Så jag uppmanar dig.
    Läs svaren ordentligt. Svara på vad jag faktiskt skriver.  I framtiden så skall jag inte behöva hota dig med att anmäla dina inlägg för att du skall fatta.

• Anonym (Perka)

Men va?
    Incels är allra oftast misogyna, men alla misogyna är inte incels.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 20:48:40 följande:
    Nej, förslaget gick ut på att man ska lagstadga för både män och kvinnor. Lagen skulle vara samma för alla oberoende av kön. Att du tycker att jag är fel ute beror väl på vem som vinner och förlorar på en sån förändring. Det är ert eget-intresse som styr när ni kritiserar förslaget.
    Skall man behöva citera dina egna ord?

Du skrev b.la detta i in lägg 431, citera dig och dina egna ord.:

"Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, "

(slut på citatet.. )

Din lagstiftning skulle bara direkt bli negativt för enbart kvinnor och skulle knappast skapa mer "jämställdhet".

Och du det har stöts och blöts med flera argument både från män och kvinnor om varför så det behövs inte tas en gång till.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?