• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-10 17:16:20 följande:
    "Well, om vi nu bortser från det misogyna du skriver själv att kvinnor är "orationella" så berättar du själv att du verkar vara någon slags expert."

Ja, men det är bara halva bilden, män är inte så rationella de heller.

"Vad vet vi? Det finns en korrelation mellan misogyni och incels."

ja, när man definierar incels som ensamma misogyna män finns det ju en väldigt stark korrelation men alla ensamma män är inte misogyna och alla misogyna män är inte ensamma.

Enligt din källa fanns det en korrelation mellan ensamhet och misogyni men du läser dina källor lika bra som TS och tolkar det bakvänt."

"Du illustrerar det jag nämnde tidigare att män i många trådar avfärdar misogyni som en negativ åsikt som incels har."

Det är också en negativ åsikt att tycka att det är ok att manipulera
    kvinnor och behandla dem som skit och man tycker nog att det är extra dåligt om man är kvinna, jag tror att kvinnorna i tråden skriver under på det men vissa kvinnor blir ändå manipulerade och blir behandlade som skit.

Om du inte tycker att kalla kvinnor för orationella är misogynt så berätta gärna varför. Man behöver inte vara någon expert för att se sånt. Varsågod.

Har jag påstått att alla ensamma män är misogyna? Nej, i helvete heller. 

Det verkar som att du insinuerar att jag tycker det är ok att manipulera kvinnor och behandla dom som skit. Va fan

Fan vad du fultolkar. Jag fattar inte vad du argumenterar över ens.

• Anonym (M)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-10 17:05:10 följande:
    Googla hårdare ett tips är att skriva:
    is there a connection between incels and misogynistic attitudes"
    Tack! Men även om jag googlar på det så hittar jag bara EN undersökning i ämnet. Den refereras av flera andra men det är samma undersökning ( www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658 ). 
    Den undersökningen gäller män som "we recruited a convenience sample of 357 consenting men from various sources: online Incel forums and subreddits (no compensation), a Dutch university (for course credit), and Prolific"

Deltagarna är alltså till stor del från onlineforum som är kända för att vara misogyna.  Det är som att göra en undersökning om rasism och hämta deltagarna från ett KKK möte. 

Är det den undersökningen du lutar dig mot??
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 23:38:21 följande:

Hejhoppgummi har svarat att hon inte sagt det jag frågade om.

Jag attraheras ju inte av såna kvinnor men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.

Män har kanske andra preferenser än vad kvinnor har,vad vet jag. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-10 17:31:28 följande: #7435
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #7434
    "Well, om vi nu bortser från det misogyna du skriver själv att kvinnor är "orationella" så berättar du själv att du verkar vara någon slags expert."

"Vad vet vi? Det finns en korrelation mellan misogyni och incels."

ja, när man definierar incels som ensamma misogyna män finns det ju en väldigt stark korrelation men alla ensamma män är inte misogyna och alla misogyna män är inte ensamma.

Enligt din källa fanns det en korrelation mellan ensamhet och misogyni men du läser dina källor lika bra som TS och tolkar det bakvänt."

"Du illustrerar det jag nämnde tidigare att män i många trådar avfärdar misogyni som en negativ åsikt som incels har."

kvinnor och behandla dem som skit och man tycker nog att det är extra dåligt om man är kvinna, jag tror att kvinnorna i tråden skriver under på det men vissa kvinnor blir ändå manipulerade och blir behandlade som skit.

Om du inte tycker att kalla kvinnor för orationella är misogynt så berätta gärna varför. Man behöver inte vara någon expert för att se sånt. Varsågod.

Det verkar som att du insinuerar att jag tycker det är ok att manipulera kvinnor och behandla dom som skit. Va fan

Om du inte tycker att kalla kvinnor för orationella är misogynt så berätta gärna varför.
    Man behöver inte vara någon expert för att se sånt

• Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-10 17:31:28 följande:

Ja, Cloffe det skall jag berätta. Jag står för att jag skrev att kvinnor agerar icke rationellt. Det är inte misogynt.

Kvinnor är mer känslostyrda. Det är inte nödvändigtvis en negativ egenskap. Man kan tolka det som att kvinnor har bättre intuition än män som hela tiden måste tänka ut saker rationellt. En annan möjlig tolkning är att kvinnor har mer medkänsla än män.

Du har alltså fultolkat mig.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (M) skrev 2023-10-10 17:48:07 följande:
    Tack! Men även om jag googlar på det så hittar jag bara EN undersökning i ämnet. Den refereras av flera andra men det är samma undersökning ( www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922003658 ). 
    Den undersökningen gäller män som "we recruited a convenience sample of 357 consenting men from various sources: online Incel forums and subreddits (no compensation), a Dutch university (for course credit), and Prolific"

Deltagarna är alltså till stor del från onlineforum som är kända för att vara misogyna.  Det är som att göra en undersökning om rasism och hämta deltagarna från ett KKK möte. 

Är det den undersökningen du lutar dig mot??
    Var tror du man hämtar incels från? misogyna attityder frodas i incel forum. Eller vad tror du incelforum är? Ja, incel forum är kända för att vara misogyna, eftersom -surprise- incels är misogyna. Du kan ju undersöka om kkk medlemmar är rasistiska också, du hämtar ju dom från ett kkk möte naturligtvis.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-10 18:16:45 följande:

Ja, Cloffe det skall jag berätta. Jag står för att jag skrev att kvinnor agerar icke rationellt. Det är inte misogynt.

Kvinnor är mer känslostyrda. Det är inte nödvändigtvis en negativ egenskap. Man kan tolka det som att kvinnor har bättre intuition än män som hela tiden måste tänka ut saker rationellt. En annan möjlig tolkning är att kvinnor har mer medkänsla än män.

Du har alltså fultolkat mig.

Är inte du samma snubbe som hävdar att kvinnor vill sätta sig på piedestal också?
  • Meddelande borttaget
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 23:38:21 följande:

Hejhoppgummi har svarat att hon inte sagt det jag frågade om.

Jag attraheras ju inte av såna kvinnor men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.

Har jag återigen sagt att misogyni är enda faktorn till incels? Eller att det är en bidragande orsak till att män väljs bort och ratas? 

förklara gärna vad som bidragit till att det är svårt att hitta bra män? Och du får gärna förklara gärna hur det inte kan tänkas ha en korrelation med mäns generella lägre utbildningsgrad.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/utbildning-jobb-och-pengar/utbildningsnivan-i-sverige/

men det är klart, det är kräsna femcels som gör männen odugliga. Det vet ju alla blue pill foliehattar på flashback. oavsett vad kvinnor gör eller inte gör blir dessa stackars män offer för kvinnor.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?