• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 20:21:28 följande:
    Jaha? Är du en sån som ser saker helt svart-vitt? Har jag fel?
    Varför svarar du med en dum motfråga?
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 20:19:09 följande:
    Det är väl du som är man som påstår att de inte får ligga för att de är misogyna?
    och det är hans åsikt/teori att det ska bero på deras påstådda misogynhet.
    Du vet inte exakt hur det ser ut utanför internet och exakt varför ev olika neka kvinnor dessa män. 

Du har inte egen erfarenhet eller gått efter någon forskning etc.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 20:28:13 följande:
    Varför svarar du med en dum motfråga?
    Varför ställer du en dum fråga? Jag menar att incels får dåliga råd av andra män på familjeliv om hur de ska bibehålla sin misogynitet men samtidigt kunna ha sex med kvinnor. Du verkar tro att jag pratar om alla män och därmed mig själv. Så min fråga är om du ser saker så pass svart-vitt att du Tror att jag pratar om mina egna råd när jag skriver något sånt.

inte tusan är det kvinnor som ger incels råd om hur de ska bibehålla sin misogynitet och samtidigt kunna knulla.
  • Anonym (....)
    EnAnonumius skrev 2023-10-08 17:39:23 följande:
    Jo tjenare.. Misogyniteten i sig är inte problemet..
    Nej nej, vi säger väl det då.. 🙄

Du vet misogyniteten är en del av det oattraktiva med incelsen som spär på deras icke attraktivitet.
    Man kanske tänker på att det bara är något man skriver på internet och man ändå kommer inte ha någon sex.

Det är annorlunda ifall det handlar om män som redan haft sex och med olika personer. 

Dessutom är det redan så att samhället är otrevliga redan innan någon man ev blir misogyn. 
    Exempelvis det ska inte vara ett samhällsproblem ifall någon man blir utan sexpartner men ett problem ifall de som har sex får något problem. 

Det är inte först efter någon man sagt något som många personer kan vara otrevliga. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 19:58:34 följande:
    Att med eran logik är det fel om olika personer exempelvis i media vill hjälpa männen att ge orgasmer vid sex. 

Varför ska män nu plötsligt ska få hjälp att ge orgasmer vid sex men annars ska det inte vara ett samhällsproblem när män får problem med det sexuella.?

Att med kvinnors logik så är det inget samhällsproblem om män inte ger orgasmer vid sex. 
    Va? Jag förstår verkligen inte vad du menar eller vad din poäng är. På vilket sätt hänger mäns eller kvinnors orgasm ihop med misogyna incel? Skulle du bli mindre misogyn om du får orgasm oftare? Köp en fleshlight och skaffa orgasm då. Du kommer inte få en kvinna av staten för det. Att misogyna incels inte får sex är inte ett samhällsproblem, att vara sexlös är en konsekvens av att man är misogyn.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:42:01 följande:
    Man kanske tänker på att det bara är något man skriver på internet och man ändå kommer inte ha någon sex.

Det är annorlunda ifall det handlar om män som redan haft sex och med olika personer. 

Dessutom är det redan så att samhället är otrevliga redan innan någon man ev blir misogyn. 
    Exempelvis det ska inte vara ett samhällsproblem ifall någon man blir utan sexpartner men ett problem ifall de som har sex får något problem. 

Det är inte först efter någon man sagt något som många personer kan vara otrevliga. 
    Det är ingen som tvingar dig att inte vara misogyn.

Borde vara egenintresset som styr det.
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 20:19:09 följande:
    Det är väl du som är man som påstår att de inte får ligga för att de är misogyna?
    Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak. jag som kvinna vill inte ligga med en misogyn man, och samma har flera kvinnor svarat med. Så det anses faktiskt vara en riktigt oattraktiv egenskap att vara misogyn. Som leder till nekade dejter, vilket leder till mindre sexliv. Eller tycker du det är sexigt att vara misogyn oavsett kön?
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-08 20:48:29 följande:
    Va? Jag förstår verkligen inte vad du menar eller vad din poäng är. På vilket sätt hänger mäns eller kvinnors orgasm ihop med misogyna incel? Skulle du bli mindre misogyn om du får orgasm oftare? Köp en fleshlight och skaffa orgasm då. Du kommer inte få en kvinna av staten för det. Att misogyna incels inte får sex är inte ett samhällsproblem, att vara sexlös är en konsekvens av att man är misogyn.
    jag menar att då ska inte heller männen få hjälp även om syftet är att det ska hjälpa kvinnorna.
    Att det är ologiskt att bara vilja hjälpa ibland om man känner att man får tillbaka något av det. 

Det behöver inte alls vara för man skulle vara misogyn för man är utan sex. 
    Så staten erbjuder alla personer sex ifall de inte ska vara misogyna?

Vad har du fått för dig att det ska bero på det endast?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 20:50:00 följande:
    Det är ingen som tvingar dig att inte vara misogyn.

Borde vara egenintresset som styr det.
    Ingen som tvingar dig att du ska tro det ska handla om misogynhet. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:42:01 följande:

om du är så avundsjuk på dessa män som lyckas ha sex, ha dessa män som förebilder och jobba på att bli mer lik dessa män. 

det är inte ett samhällsproblem, att kvinnor har rätten att välja OM de vill ha en man är inte samhällsproblem. skulle kvinnor tvingas in i tvåsamhet med en man hon inte vill ha, behöver, eller attraheras av, då skulle vi ha ett samhällsproblem.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?