• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:43:45 följande:
    När det gäller U.K. I åldersgruppen 0-64 år finns en relativt stark övervikt av män. Det kan förklara att det finns många Incels där. 
    Du har rätt i att finns fler kvinnliga pensionärer i U.K (som i de flesta länder)
    Källa: Wikipedia
    Det där är ju knappast en källhänvisning.

Det du gör här är ju att hänvisa till Wikipedias startsida. Men du lämnar inte med vad artikeln på wiki heter som du har skrivit ifrån.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-17 17:26:34 följande:
    Jag tror du vet det bäst själv faktiskt.
    Är det ditt sätt att säga att du inte kan ge ett adekvat svar på fråga?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:14:50 följande:
    Hur passar din definition av incels in i den här rubriken?

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8Jz8JW/jag-alskar-fan-fredliga-incels
    och du väljer att läsa hennes debatt artikel 100% selektiv.

Om du väljer att läsa hennes artikel ordentligt och med 0% selektivitet så hade du sett att hon skriver om TVÅ olika typer av insels.

Utdrag från artikeln citerar:

"Här märker man att terrorist-incels inte har något formell utbildning utan att deras kunskap främst kommer från porr och 00-talets romantiska komedier."

(slut citat)

Sedan så skriver hon om den andra typen av incel, i den sista meningen citerar:

"Jag älskar fan fredliga incels.
    Jag älskar alla som klarar av att stå i sin smärta utan att göra våld på andra."

Skall man ta den äkta definitionen av incel, som är ett engelskt "teleskopord" som kommer av av "involuntary celibat", det är ett uttryck som kommer från UK från början, och används om män (och få kvinnor) som har levt ofrivilligt celibat i år efter år efter år.
    Och något som också skall hållas i minnet för dig är att även i UK och "internationellt" så har incels vanligast förknippats med dessa "terrorist-incels".

Tjejen i debatt artikeln valde att använda incels efter det ursprungliga, och således valde att använda förtydliganden som  "terror-incel" och "fredliga-incel".

Av någon märklig anledning så flyger det milhögt över ditt huvud när du läste hennes artikel.

Du bör (rent av ska) tänka på att i Sverige så använder majoriteten av befolkningen ordet incels när de syftar de män som är dumma i huvudet och anser att det är enbart kvinnors fel att de är sexlösa,  och kräver att kvinnor skall knulla dem, och har en mycket skruvade kunskaper i biolog..
    Ja på samma sätt som det har blivit förknippat med även internationellt.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:21:25 följande:
    Jag argumenterar på ett sätt som är lösningsorienterat, snarare än att vara inriktad på att brännmärka vissa åsikter.

Ditt fokus på att döma folk som har fel åsikter löser inga problem alls.
    Efter att suttit och läst dina inlägg i denna tråden jag har tryckt på visat endast bredvid ditt *"nick" så det var bara dina´inlägg man fick fram i denna tråd.

Efter att läst dem så kan man lungt säga att du har fel ..du aldrig diskuterat "lösningsorienterat", du diskuterar "kravorienterat".

Hade du velat diskuterat "lösningsorienterat" så hade du lyssnat på andra alternativ som presenterats i tråden. Men nu gör du inte det, du har både hörselskydd och skygglappar på dig och bara framför det du anser hur det skall "lösas", och avspisar andras idéer som inte passar in i din "agenda".
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:21:25 följande:
    Ditt fokus på att döma folk som har fel åsikter löser inga problem alls.
    Ja kan förstå att du tycker att ifrågasättande är  är att "döma" folk och inte "löser inte problem".
    Det brukar ni som diskuterar kravorienterat anse att det är..
    En person som är lösningsorienterad klara av att få sina idéer ifrågasatta.
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-08-18 14:29:02 följande:
    Om man kallar incels som är misogyna för misogyna incels istället så blir det svårt för ts att låtsas att man menar samma sak.

En bra idé.. 👍

@Alla andra i tråden.

VI kan ju använda oss av uttrycken i Debattartikeln TS länkade till. Artikelförfattarinnan, av debattartikeln TS länkade till, använde sig av "terrorist-incels" och "fredlig-incel"..

Eller så kan man använda Smurfens förslag och skriva "misogyna-incels". 

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Ok, läs den här artikeln där termen incel inte heller kopplas ihop med misogyna åsikter. En artikel som dessutom verkar ha det förfärliga perspektivet att incel-frågan beror på yttre omständigheter och inte bara på individen.
    I detta svar här så kommer jag att använda mig av ursprungs destinationen av incels.

MMMMM...

Och om du läste artikeln som även drog upp om historia, så berodde kvinnoöverskottet på att män drog ut i krig. Vilka var det "förr" som såg till att det blev krig? Jo MÄNNEN SJÄLVA.  Det är ju männen som har skapat det problemet från början om man skall gå i genom historien. 

Och av någon märklig anledning så lägger dessa "ofrivilliga singlar" hela skulden på kvinnorna och anser att det är kvinnor och samhället och kvinnorna som skall lösa deras sexbrist och deras dåliga personlighet, och så de kan och ältar hemma om hur synd det är om dem. 
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Är det inte konstigt att etablerade medier använder en annan defintion på order incel än din definition?

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-ar-det-mannen-som-drabbas-1.55634003
    Är det inte konstigt att du har svårt att förstå att för varje artikel du lägger in för att bevisa något så sitter du samtidigt och skjuter dig själv i din fot?

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 12:27:50 följande:
    Kanske funkar så för dig, inte för mig och många andra. Man ser helt enkelt till att anhöriga och vänner får jobb och partner.

Det blir problematiskt för Niclas om han står utan familj och vänner. I synnerhet om han inte har något driv i karriären.
    Om ensamma Niclas saknar driv för sin karriär så får han ta ansvar för detta själv, i stället för att lasta över sina problem på omgivningen och samhället.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 22:02:32 följande:
    Din tolkning är helt annorlunda mot vad jag menar.
    Skriv vad du menar då om man skall tolka dig så som du vill att du skall bli tolkad...
    Hur svårt skall det vara?

Om du skriver "himlen är grön", så kan du ju inte förvänta dig att folk skall  tolka det som att du menar "himlen är blå".

Jag skall delge en liten hemlikhet om nihka hon är notorisk att läsa som det faktiskt står i inläggen.

Och ärligt.. Jag håller med nihka och hur hon tolkar  dina inlägg. Jag har sett att det är flera som tolkar inläggen på liknande sätt som henne.

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 22:29:46 följande:
    Jag skriver vad jag menar. Om någon gör egna fria tolkningar av det är det dennes ansvar, inte mitt.
    Om 100 personer missförstår, då får man se över hur budskapet framförs och/eller skrivs. Man kan knappast hålla 100 ansvariga för att de tolkar "fritt" eller missförstår.

Om 1 person missförstår medan 99 förstår så kan man ju lägga ansvaret på den den enda som missförstår.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 22:36:10 följande:
    Så du och nihka är 100 personer?

Om man inte förstår hur någon menar så frågar man. Hur svårt ska det vara?
    Nej det hävdade jag inte..

Om du inte förstår exemplet så kunde du ju fråga.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?