• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-31 13:43:54 följande:
    Man kallas misogyn även om man tar upp saker som kvinnor har det bättre för jämfört med männen. 
    Det påminner om när olika män snackar om manshatare när kvinnor snackar om jämställdhet.
    Märkligt varken DU eller TS har kunnat förklara vad kvinnor skulle ha det bättre än män fast det har frågats om det flera gånger i tråden.

Men både du och TS har hårdnackat duckat och vägrar konsekvent att svara på den frågan.

Så länge du och även TS saknar intresse att förklara detta, och konsekvent duckar den frågan, så kommer jag att avskriva det som "När argumenten tryter så tar ni och hittar på något i stället, och så håller ni det hitte pået mot de andra".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Til) skrev 2023-08-31 07:18:48 följande:
    Hans lösningar är dock inte i närheten av dina. Han menar att kvinnor bör ha höga krav och tycker att kvinnans framsteg är av godo för samhället. Fler manliga förebilder, fler mötesplatser för människor i verkliga livet osv är istället vad han förespråkar.

Exakt..
    PhD Galloway förslag till lösning är ju i helt motsats av vad TS har föreslagit som lösning.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 15:44:05 följande:
    Sex ska inte vara rättvist enligt er. 
    Då snackar ni om att sex är ingen rättighet 
    Fet direkt lögn från din sida.

Ingen i denna tråden har sagt att "sex ska inte vara rättvis"..

Det folk faktiskt skriver är att "sex är inte rättvist".

Lär dig att förstå att det är en signifikant skillnad mellan det som faktiskt sägs "sex är inte rättvist" från det du (felaktigt) hävdar att det säga "sex ska vara orättvist".

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:55:15 följande:
    Lögn?
    Läs inlägget som jag länkade till. 
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:58:43 följande:
    Du behöver läsa igenom tråd först innan du säger något 
    Tänk dig att jag har gjort detta.  Jag har läst tråden innan jag postade min första post i den.
    Flera gånger med. Varken du gillar fakta eller inte så är det fakta att jag läst posterna i tråden

Jag har INTE sett en enda i tråden säga att "sex ska vara orättvis" som du hävdade. 

Inte ens i "Cloffes" post du hade citerat och lagt den felaktiga påståendet till honom. 

Så om du SKA fortsätta att hävda att det har sagts så kan du bekväma dig med att bevisa det då med inläggsnummer, til den eller de poster där det påstås.  Det är ju du som HÄVDAR/påstår att det har skrivits då ligger bevis bördan hos dig med.

Och DU bevisningen ligger inte i att du mopsar upp dig och säger till mig att läsa i tråden. Så enkelt är det., Du hävdar/påstår, då är det din sak att bevisa det med, så enkelt är det. 

• EnAnonumius
    Anonym (Jadu) skrev 2023-08-31 18:20:19 följande:
    Helt ärligt nu. Jag tror att lösningen på dina bekymmer kan vara väldigt enkel. Antingen har du det extremt rörigt i huvudet och borde söka professionell hjälp. Eller så tar du en kurs i svenska och lär dig betydelsen av lite fler ord så ska du se att väldigt mycket kommer att klarna upp. För nu är det bara ett enda virrvarr av ord som är väldigt svåra att tolka och det många försöker förklara för dig är väldigt enkelt och och rena självklarheter för resten av oss. Det här är ingen omöjlig ekvation, det är lika lätt som 1 + 1 =2 och alla andra förstår det. 
    🍻👍
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2023-08-31 18:55:44 följande:
    Fortfarande är den delen av hjärnan som ska ta in att det är skillnad på misogyna incels och ensamma män bortkopplad.

Om folk slutar använda dejtingappar kommer de fortfarande sortera bort freaks och misogyna.
    Nihka, det är inte snällt av dig att överanstränga hans hm... hjärna... 😉

Men jag håller med dig i sak.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 19:02:00 följande:
    Färre personer har barn.
    Medan de flesta har sex och förhållande 
    I alla fall även personer utan barn /och eller arbete brukar få säga något om de personer som har det.
    Liknade borde gälla för mig också. 
    Ja om du vill att det skall gälla dig med så får du vackert visa det då genom att anstränga dig och visa omgivningen att du är värdig detta..

Inget staten skall fixa åt dig.,
    Och kvinnor skall inte ha krav att fixa det åt dig heller.
    Dina vänner har inte det kravet att fixa det åt dig heller, men de kan ju vara schyssta vänner och stötta dig i ditt arbete.

Men vill du ha sex och relation så får du vackert visa att du är värd det..

Det finns ju till och med funktionsnedsatta som har relation och är föräldrar.
    Jag hoppas att du nu inte sitter och tror att dessa funktionsnedsatta fick en kvinna tilldelad till sig av staten.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 00:58:26 följande:
    Har en man som är en incel inte samma värde från födseln som andra män och kvinnor eller hur menar du att det resonemanget går ihop? Alla har väl samma värde oavsett om de är incels, singlar, gifta, trans eller gay.

Att utmåla en hel grupp (var tredje man enligt professor Scott Galloway) som misogyn blir här en förevändning för att ta ifrån dem deras människovärde från födseln. Det är fördomsfullt och följer ett mönster från hur andra grupper har behandlats genom historien
    Oh herregud, har du så allvarliga problem med att förstå "uttryck" och beskrivning av ett "beteende"?
    Är det därför du ger detta konstiga svar?

Sedan ser jag att du fortsätter med din direkt mycket fula ovana att ignorera i att folk förtydligar och skriver "misogyna incels",  för att sedan spy galla och anklaga dem för att hoppa på hela gruppen.
    Kan du sluta upp med din mycket fula ovana att tillskriva folk något de INTE skriver?

Lär dig att skilja på "incel" och "misogyn incel", vi andra i tråden klara av detta, när skall du lära dig det? Aldrig? 

Så nej det är bara falskt påstånde från din sidas att Anonym (Incel Slem) har utmålat en hel grupp. Hon har bara utmålat en DEL av en grupp, d.v.s de MISOGYNA incels.

Bara för att någon har de fysiska attributet för att vara en man så betyder det inte att han beter sig som vad man förknippar med en man. Det är detta som de flesta som kan läsa, ser att det är det (Incels Slem) syftar på. Och även han nu råkade födas med samma värde som alla andra, så betyder det inte att han har ett värde av att  bli kallad för en riktig man.  Misogyna  incels är en dålig person helt enkelt och inte värdig att bli kallad man, när han beter sig som en idiot..

Den du hänvisar till, PhD Galloway, om man lyssnar på honom och läser vad han skriver skiljer OCKSÅ på de kvinnofientliga incels och övriga incel.
    Men som vanligt så tar du bara russinen ur kakan och anpassar det efter din egna agenda i stället, och blir sur på folk som lyssnar och läser och hör/ser nyanserna i det som  sägs/skrivs i det du länkar till. 
    Dessutom så är det rätt så intressant att  PhD Galloway inte alls ser samma lösningar på problemet som du gör.. Din lösning och PhD Galloway lösning står är varandras motsats.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 01:24:45 följande:
    Varför låtsas du att det är du som står för jämlikhet när du försvarar skillnaderna?
    Jag , med stopr sanolikhet, utgår från att du är säkerligen en sådan person att om du skall skåla med en kvinna så tar du fram en linjal och mäter hur mycket vin det är i båda glasen så att det bli EXAKT lika mycket i båda, för annars är det ju inte jämlikt och rättvist.. 🙄

Du kan inte tänka i banorna att "jämlikhet" måste inte, till varje pris, handla om lika utfall eller "millimeter rättvisa"? 

Jämlikhet handlar om att män och kvinnor har det fria valet att välja själva, vilka det skall "svajpa ja" (på dejting appar), yrkesliv, vem de vill dejta, etc etc.

• EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 01:19:54 följande:
    Varför skulle inte en kvinna kunna starta en sån tråd. Såna kvinnor kallas ju för "chubby-chasers" Eller tror du att alla kvinnor tycker samma sak nu igen?
    Precis...
    Men det är ju tyvärr som så att det är svårt att hantera att verkligheten är nyanserad, för många.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?