Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 09:54:18 följande:
På vilket sätt förstår du kvinnorna?
- att vi vill ha kvar vår roll som jämlik med samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter.
- vi vill alltså inte begränsas, fördelas eller bestämmas över vårt huvud (talar inte om vanliga lagar och sunt förnuft)
- vi vill INTE bli ännu en siffra i statistiken gällande våldtäkt, sexuellt ofredande, misshandel, mord etc.
- vill jag utbilda mig, vill jag aldrig skaffa barn, vill jag bo med två män eller ingen man ja då är det mitt val. Ingen annans val.
har jag och alla andra kvinnor rätt till dessa åsikter? eller är jag/vi mansfientliga manshatare med dessa åsikter?
och du upprepar om och om igen att varför göra skillnad på ensamma män och incels. Det är skilllnad. eller menar du att det är samma sak? Med det argumentet ÄR ju alla män våldtäktsmän, eftersom det är män som våldtar. därav kategoriseringen, för vi vet båda att alla män inte är våldtäktsmän.
En man kan vara våldtäktsman. en man kan vara ensam man. En man kan vara incel. En man kan vara gift. Etc.
denna tråd handlar om incels, och incels är ensamma män som skyller sin ensamhet på samhället och besitter kvinnoförakt. Som sprider propaganda som inte är förankrad i demokratiska värdegrunder som du också säger är så polariserade. Och värdegrund är faktiskt ganska svart eller vitt, antingen är du en god människa eller så är du inte en god människa. en god människa står bakom allas lika värde oavsett kön, ålder, etnicitet och sexuell läggning. Att alla dessa ska ha samma friheter, rättigheter, möjligheter men också skyldigheter oavsett vad. Att vi alla har en likhet för lagen.
de individer som inte är goda. och som inte har goda värdegrunder är återigen de som tror sig ha mer rättigheter än någon annan grupp. Som just incels som diskuteras i tråden, de tror sig ha mer rätt till en kvinna, och att staten på något sätt ska hjälpa till och fördela kvinna till dom. För att *det är ju samhällets ansvar* att *alla ska ligga lika mycket/lika lite* och att det är *samhället som gjort kvinnan så kräsen och otacksam till följd av hennes nya höjda människovärde*.
incels ÄR ett samhällsproblem som behöver utrotas, inte daltas med. då får samhället en grogrund för individer som inte har demokratiska värderingar som på sikt kan bli hot mot demokratin om dessa ökar i antal. Dessa män behöver hjälp att ändra på sin värdegrund, så angiveri som varit uppe på tapeten tidigare kanske inte är så dumt ändå. Kunna ange individer som behöver låsas in på rättsspyk tills de har goda värdegrunder och ett jämställt demokratiskt tänkande.
Om kvinnor vill ha samma möjligheter, rättighet och skyldigheter så måste dejtingmarknaden förändras först.
Du vill också genom staten fixa det som du anser är fel.
ett jämställt demokratiskt tänkande.
Då måste först sex och förhållande vara jämställt.