• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 16:52:03 följande:

Sex och förhållande är inte en rättighet. när ska den poletten trilla ner?

du har rätt att ha sex, med vem/vilka du vill så länge det är ett sex som sker med samtycke. Dvs ingen våldtäkt, inte köp av sexuella tjänster och ingen omyndig. Då har du rätt att ha sex med vem du vill, när du vill, hur du vill. Du har däremot inte en rättighet att få sex serverat på ett silverfat.

behöver du gå en kurs i svenska språket eller samhällskunskap för att förstå skillnad mellan rätt och rättighet? Din rättighet är att du får lov att vara en sexuell individ utan att bli diskriminerad till följd av din läggning. 

staten i ett demokratiskt samhälle ska aldrig reglera dejtingmarknaden. eller propagera för att *alla har rätt att knulla tre gånger i veckan* där böter utfärdas för de som knullar mer eller mindre.

Och eftersom sex är ingen rättighet så måste kvinnor acceptera om de får det sämre än männen. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 16:47:02 följande:
    Precis detta. Kvinnor kommer hellre vara ensamma än att ta nån de inte vill ha. 
    Är det verkligen så svartvitt att alla personer man inte har en sexuell relation med för närvarande är personer som man absolut inte vill ha? Jag tror att verkligheten är lite mer nyanserad och att man många gånger inte är intresserade av dem för att det finns bättre alternativ att välja på.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 16:43:44 följande:
    "att vi vill ha kvar vår roll som jämlik med samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter.
    - vi vill alltså inte begränsas, fördelas eller bestämmas över vårt huvud (talar inte om vanliga lagar och sunt förnuft)
    - vi vill INTE bli ännu en siffra i statistiken gällande våldtäkt, sexuellt ofredande, misshandel, mord etc. "

I så fall kan du inte lägga skulden på ena personen när kvinnor inte har sex med en specifik person. 
    Skulden ligger på båda personerna. 
    Vad i hela helvete skrev du precis och menade? om en ensam man blir en incel, så han blir en kvinnohatare som begår brott mot kvinnor så är det delad skuld till att det uppstod?

att det är kvinnornas fel? Hade kvinnorna bara släppt till lite så hade ju inte den stackars incelmannen blivit en våldtäktsman?

skulden är enbart den tragiska mannen. enbart. ditt kvinnoförakt är vidrigt och jag blir på riktigt mörkrädd att det finns så sjuka människor ute i landet i det fria.
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 16:56:33 följande:
    Du är ju uppenbarligen beredd att offra människors valfrihet och frihet för att fler ensamma män ska, som du tror, få sex och relationer. Det är alltså viktigare än andra människor. Här ställer du ju gruppen incels som den primära gruppen som ska prioriteras i samhället. Och vad ska ske med våldsverkarna då, ska de få igenom några krav på fördelning, droger eller annat? Vad blir nästa steg, när det fortfarande finns ensamma män kvar?
    Och du är beredd att offra människors valfrihet och frihet så du kan ha ett bättre sexliv. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:54:48 följande:
    Nej, jag tar inte bort någon man eller kvinna från marknaden. Jag begränsar deras aktivitet på marknaden. Precis som skatter begränsar hur mycket pengar en höginkomsttagare kan spendera eller trafikljus, bussfiler, gågator och hastighetsbegränsningar begränsar var man kan köra med sin bil.

Ingen person förbjuds helt från att ha sex med mitt förslag. En sexmissbrukare skulle även få hjälp att ta tag i sina problem tidigare, så jag ser inget negativt med det alls.

Det finns hjälp för sexmissbrukare, det finns också hjälp för incels. Du vill begränsa mäns sexliv. Det är fascism. Ekonomi och skatter har ingenting med folks sexliv att göra.

Allt du skriver är obehagligt.

• Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:58:59 följande:
    Är det verkligen så svartvitt att alla personer man inte har en sexuell relation med för närvarande är personer som man absolut inte vill ha? Jag tror att verkligheten är lite mer nyanserad och att man många gånger inte är intresserade av dem för att det finns bättre alternativ att välja på.
    Om man inte attraherats av personerna innan kommer man sannolikt inte att göra det. 

Det är hemskt att leva i en relation med "fel" person, mycket värre än att vara ensam. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 16:57:10 följande:
    Du behöver inte säga "jag hatar kvinnor" för att hata kvinnor. Finns olika sätt att visa det. Begränsa kvinnors friheter är ett sätt, vilket du ger uttryck i genom ditt fascistiska lagförslag, du tycker dessutom det var "bättre förr" då kvinnor var begränsade på ett eller annat sätt. Du tycker det var ett misstag av män att ge upp den ekonomiska makten.

Kvinnor undviker dig, det är en av ledtrådarna en man har för att börja fundera på dennes åsikter. För ja, en man som uttrycker sig på det sättet om kvinnor uppfattas antagligen som en potentiellt farlig man. Män som ser kvinnor som "resurser" är en potentiellt farlig man.

En man med fascistiska åsikter tenderar folk att undvika. Det är inte så komplicerat.
    Jag begränsar inte specifikt kvinnors frihet utan förslaget gäller lika för alla.

Att du hävdar att kvinnor undviker mig är ett exempel på lögner och personangrepp. Det stämmer inte. Jag kommer ofta bättre överens med kvinnor än med män och har fler kvinnliga vänner än manliga vänner. Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 16:59:56 följande:
    Vad i hela helvete skrev du precis och menade? om en ensam man blir en incel, så han blir en kvinnohatare som begår brott mot kvinnor så är det delad skuld till att det uppstod?

att det är kvinnornas fel? Hade kvinnorna bara släppt till lite så hade ju inte den stackars incelmannen blivit en våldtäktsman?

skulden är enbart den tragiska mannen. enbart. ditt kvinnoförakt är vidrigt och jag blir på riktigt mörkrädd att det finns så sjuka människor ute i landet i det fria.
    Jag har inte sagt något om någon skuld för våldtäkter och andra brott. 

Du snackar om ingen rättighet men du kommer endast ihåg det när det passar dig bra. 
    Det är ingen rättighet heller med personer som tycker som du gör, men då klagar ändå. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?