• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 16:58:50 följande:
    Och eftersom sex är ingen rättighet så måste kvinnor acceptera om de får det sämre än männen. 
    Varför ska kvinnor acceptera det? Vi har rätten att ha sex på samma villkor. Och vi vill inte ha sex med dig. Om jag skulle välja mellan sex med dig eller aldrig mer sex är valet enkelt. aldrig mer sex. eller ska du statligt tvinga mig ställa upp med ett leende också? Palle, vad säger du nu. du som vill ha konstruktiv diskussion. är detta män vars ideologi du värnar om?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 17:01:28 följande:
    Om man inte attraherats av personerna innan kommer man sannolikt inte att göra det. 

Det är hemskt att leva i en relation med "fel" person, mycket värre än att vara ensam. 
    Har du aldrig attraherats av någon annan än den som du för tillfället har en sexuell relation med?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:03:20 följande:
    Som jag förstått är denne autistisk. Önskar att det fanns ett sätt att filtrera bort.
    Det finns ingen rättighet heller med ett sätt att filtrera bort dessa personer. 
    Du vill också bestämma över hur dejtingmarknaden ska se ut. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 17:03:55 följande:
    Varför ska kvinnor acceptera det? Vi har rätten att ha sex på samma villkor. Och vi vill inte ha sex med dig. Om jag skulle välja mellan sex med dig eller aldrig mer sex är valet enkelt. aldrig mer sex. eller ska du statligt tvinga mig ställa upp med ett leende också? Palle, vad säger du nu. du som vill ha konstruktiv diskussion. är detta män vars ideologi du värnar om?
    Och du erkänner nu att det enbart är ett problem när det missgynnar kvinnor. 
    Då låtsas inte om att kvinnor skulle acceptera om de får det svårare än männen för ingen rättighet för sex ska gälla. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:04:38 följande:
    Har du aldrig attraherats av någon annan än den som du för tillfället har en sexuell relation med?
    Jo, men dem jag valt bort i verkliga livet eller på dejtingsidor har jag haft skäl till att välja bort. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:01:13 följande:

Det finns hjälp för sexmissbrukare, det finns också hjälp för incels. Du vill begränsa mäns sexliv. Det är fascism. Ekonomi och skatter har ingenting med folks sexliv att göra.

Allt du skriver är obehagligt.

Jag börjar nästan tro att du är en sexmissbrukare eftersom du tar så illa vid dig av förslaget. Precis som alkoholister kan bli rasande om man säger åt dem att sluta dricka, men det är såklart inget som jag har en aning om.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:03:37 följande:
    Jag har inte sagt något om någon skuld för våldtäkter och andra brott. 

Du snackar om ingen rättighet men du kommer endast ihåg det när det passar dig bra. 
    Det är ingen rättighet heller med personer som tycker som du gör, men då klagar ändå. 
    Jag har rättighet att vara en sexuell individ. Jag har rätt att ha sex med vem jag vill, när jag vill, hur jag vill. Så länge det finns samtycke. att jag inte köper sex eller utnyttjar beroendeställning, och att mannen inte är minderårig.

då kan jag VÄLJA att ha sex om jag vill eller inte. så jag har ingen rättighet till sex, jag har ingen skyldighet till sex. Utan det är ett val jag gör utifrån min rätt. du har uppenbarligen problem att förstå skillnader i begrepp
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 17:03:55 följande:
    Och om det ska handla om ingen rättighet med sex så ska det inte spela någon roll vad jag tycker nu. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 17:07:10 följande:
    Jo, men dem jag valt bort i verkliga livet eller på dejtingsidor har jag haft skäl till att välja bort. 
    Ok, fair enough och självklart ska man få välja bort den man vill.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?