• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:03:25 följande:
    Jag begränsar inte specifikt kvinnors frihet utan förslaget gäller lika för alla.

Att du hävdar att kvinnor undviker mig är ett exempel på lögner och personangrepp. Det stämmer inte. Jag kommer ofta bättre överens med kvinnor än med män och har fler kvinnliga vänner än manliga vänner. Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion.
    Haha! För att inte prata om när du hittade på att jag var "pensionär" och att "min generation har förstört landet" trots att du inte vet mer om mig än mitt valda nick. Du lever verkligen i ett alternativ universum där just du inte sysslar med "personangrepp"

så här skrev jag "Kvinnor undviker dig, det är en av ledtrådarna en man har för att börja fundera på dennes åsikter. För ja, en man som uttrycker sig på det sättet om kvinnor uppfattas antagligen som en potentiellt farlig man. Män som ser kvinnor som "resurser" är en potentiellt farlig man."

Testa att lägg fram dina åsikter till dina "kvinnliga vänner" skulle vara intressant att höra hur dom ställer sig till det.
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-04 17:01:10 följande:
    Båda ska vilja. Om en vill och men den andra inte vill så blir det ju inget. Hur kan du inte fatta det? 
    Vad är det för fel på dig? Ärligt? Har du svårt att tolka skriven text? Dyslektiker? 
    Intellektuellt funktionshinder? Dement? Förvärvad hjärnskada?
    Och det var det som jag skrev. 
    Att ni lade skulden på ena personen då det ska handla om att båda personerna ska få välja. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:07:27 följande:
    Jag börjar nästan tro att du är en sexmissbrukare eftersom du tar så illa vid dig av förslaget. Precis som alkoholister kan bli rasande om man säger åt dem att sluta dricka, men det är såklart inget som jag har en aning om.
    Du tyckte ju alldeles precis att "Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion." Nu kallar du mig för "sexmissbrukare"

Mycket komiskt!
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 17:08:12 följande:
    Jag har rättighet att vara en sexuell individ. Jag har rätt att ha sex med vem jag vill, när jag vill, hur jag vill. Så länge det finns samtycke. att jag inte köper sex eller utnyttjar beroendeställning, och att mannen inte är minderårig.

då kan jag VÄLJA att ha sex om jag vill eller inte. så jag har ingen rättighet till sex, jag har ingen skyldighet till sex. Utan det är ett val jag gör utifrån min rätt. du har uppenbarligen problem att förstå skillnader i begrepp
    Så ingen rättighet med sex innebär att det handlar om män som missgynnas?
    Det handlar inte om någon lag som ska gälla båda könen oavsett vad? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 17:07:08 följande:
    Och du erkänner nu att det enbart är ett problem när det missgynnar kvinnor. 
    Då låtsas inte om att kvinnor skulle acceptera om de får det svårare än männen för ingen rättighet för sex ska gälla. 
    Var erkänner jag vad?

återigen. Lär dig skillnaden mellan rätt och rättighet. Du har ingen rättighet att kräva sex, varken igår, idag eller imorgon. Staten kommer inte ge dig en *pizzameny* med tillgängliga kvinnor till dig hur mycket du än önskar. Sök hjälp för dina störda vaneföreställningar
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-04 17:01:10 följande:
    Båda ska vilja. Om en vill och men den andra inte vill så blir det ju inget. Hur kan du inte fatta det? 
    Vad är det för fel på dig? Ärligt? Har du svårt att tolka skriven text? Dyslektiker? 
    Intellektuellt funktionshinder? Dement? Förvärvad hjärnskada?
    Och att det inte blir något sex, var inte det som jag skrev om. 
    Utan om skulden
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 17:12:48 följande:
    Var erkänner jag vad?

återigen. Lär dig skillnaden mellan rätt och rättighet. Du har ingen rättighet att kräva sex, varken igår, idag eller imorgon. Staten kommer inte ge dig en *pizzameny* med tillgängliga kvinnor till dig hur mycket du än önskar. Sök hjälp för dina störda vaneföreställningar
    Jag diskuterar om att du accepterar inte ett scenario där kvinnor får det sämre än männen. 
    Ingen rättighet med sex skulle kunna innebära att kvinnor får det sämre istället. 
  • Anonym (....)
    Var erkänner jag vad?

Vad skulle du acceptera om kvinnor skulle få det sämre än männen angående sexpartner och partner?
    När är det okej när kvinnor får det sämre än männen? 
  • Anonym (....)
    Var erkänner jag vad?

Du snackar i tråden om att ge och ta. 
    Det existerar bara när kvinnor får det bättre än männen enligt dig. 
  • Anonym (....)
    Var erkänner jag vad?

Man behöver inte kräva sex av någon för att man ska acceptera att sex är ingen rättighet oavsett vilket kön som får det bättre eller sämre
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?