• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    StudierKemi skrev 2023-08-04 19:49:27 följande:

Kvinnans vilja är mer värd än mannens, eftersom det är kvinnan som kommer bli gravid med ett barn sen. Jag är ensam mamma och det är inte lätt, och det är inte ovanligt för att ungefär hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa i Sverige (kvinnan avslutar föhållandet oftare än mannen). Det är roligare att få barn med någon som är omtyckt, smart, snygg och respekterad av många, för att då kommer barnet få dessa egenskaper sen. Annars blir det istället en kortlivad släktlinje... 

Det är kvinnan som går igenom helvetet med graviditet, illamående, smärta vid förlossning, inte sällan förlossningsskada (t.ex. djupare skada i vagina), och sedan är det oftast hon som uppfostrar barnet under större del av tiden. Många kvinnor har inte ens tid att tänka på sex och partner någonsin igen (bl.a. därför det finns färre kvinnor på dejtingsidor). Det finns många anledningar till varför kvinnans vilja betyder mer, hon har fokus på rätt saker i livet. Kvinnan har ett större ansvar för att det inte ska komma ett ofriskt/ostabilt barn till världen. Den med störst ansvar om det biologiska får bestämma mer. 

Man ser så ofta på FL att kvinnan har valt fel partner, som t.ex. dricker mycket, hjälper inte till med något så att förhållandet snabbt tar slut, som är otrogen eller slarvig med ekonomin m.m., och det säger oss tyvärr att kvinnor väljer dåliga män alldeles för ofta ÄNDÅ, trots allt gnäll om att kvinnor är för kräsna. Jag önskar hela tiden att kvinnor vore ännu kräsnare, för historierna här inne är ofta inte vettiga. Oftast är det mannen som har fel fokus ser jag. De är så av naturen (männen) tyvärr, men kvinnan är inte så av naturen för att hon prioriterar barnet mer. Hoppas för Guds skull att ingen väljer dig. Herrejösses....

Du är otrevlig. 
    Så jag ska få hoppas att du hittar ingen ny man? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 19:22:26 följande:
    vems är annars felet att du inte blir vald? är det snygga charmiga Kalles fel? För att han får mer dejter än blyga Adam? Eller är det kvinnornas fel? Som är så jävla kräsna återigen. De borde ju bara ge Adam en chans? patetiskt
    Du gör enbart jämförelser när det passar dig bra. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 19:18:31 följande:
    Får kvinnor ogilla olika män enligt dig? Får en kvinna attraheras av olika män? eller ska du bestämma det med? Men du ska givetvis ha fri vilja att välja *vilken kvinna du ska ha* hon ska va max 25, ha minst d-kupa och älska analsex för det har du sett på porrfilm. Så verkligheten måste vara sådan. Varför får du ha preferenser men ingen annan?
    Det borde finnas en skuld även när kvinnor väljer
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 19:18:31 följande:
    Får kvinnor ogilla olika män enligt dig? Får en kvinna attraheras av olika män? eller ska du bestämma det med? Men du ska givetvis ha fri vilja att välja *vilken kvinna du ska ha* hon ska va max 25, ha minst d-kupa och älska analsex för det har du sett på porrfilm. Så verkligheten måste vara sådan. Varför får du ha preferenser men ingen annan?
    Jag sa bara vad skulden borde ligga på.
    Inte att du är förbjuden att få ha preferenser 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 20:29:19 följande:
    Jag sa bara vad skulden borde ligga på.
    Inte att du är förbjuden att få ha preferenser 
    Vad är skillnaden? Eller menar du Du får ha preferenser men det är ditt fel om du inte väljer mig?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 20:23:39 följande:
    Det borde finnas en skuld även när kvinnor väljer
    Skuld?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 20:21:51 följande:
    Vad är det för jämförelser du pratar om?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:09:04 följande:
    Testa att lägg fram dina åsikter till dina "kvinnliga vänner" skulle vara intressant att höra hur dom ställer sig till det.
    Nej, det tänker jag inte göra. Varför skulle jag göra det?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 20:21:51 följande:
    Hur passar det mig bra? Tror du jag njuter av att vara en otrygg kvinna när det finns män med vidrig människosyn? på vilket sätt anser jag mig ha mer rättigheter än dig? förklara gärna
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-08-04 18:58:35 följande:
    Om man blir ratad gång på gång så är det kanske dags fär en självrannsakan.
    Oavsett om man är kvinna eller man.
    Med external locus of control skyller man på externa faktorer
    Du klämmer handen i bildörren och skyller på din man för att slippa känna dej dum, det blir lite svårt för dej att lära dej att inte göra så om du skyller på din man insanity is doing the same thing over and over and expecting different results 😂

Eller du är en man på 20 år som lite social ångest och använder hellre sociala medier för att slippa träffa människor IRL, du slipper ju också att utmana din ångest och jobba på social kompetens.
    Då kanske du också föredrar onlinedating som t.e.x tinder, där ca 60% är män så även om det är "rättvist" fördelat så det är helt kört för ca 20% av männen.
    Är du väldigt rädd för att få nobben kan det ju vara ett bra sätt att självsabotera på eftersom du slipper dejta och kan skylla på att du är för ful istället för att skylla på att män är dåliga på att tolka signaler.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?