• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:36:39 följande:
    På vilket sätt strider reglering av dejting mot demokratin? Massor av andra saker i samhället är reglerade av demokratin genom beslut av folkvalda. Jag förstår inte varför dejtingen skulle ha en särställning.

Ja, vi bor i ett jämställt land men dejtingen är faktiskt inte jämställd. Det är en blank fläck för jämställdheten.
    För att du KAN inte ända på folks preferenser. staten ska inte reglera vem jag attraheras av eller ej. Vi människor är inte en pizzameny. fattar du verkligen inte det?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:37:35 följande:
    Jag håller inte med om den definitionen.
    googla på incel och förklara var jag har fel. läs på om demokrati och jämställdhet med
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:36:39 följande:
    På vilket sätt strider reglering av dejting mot demokratin? Massor av andra saker i samhället är reglerade av demokratin genom beslut av folkvalda. Jag förstår inte varför dejtingen skulle ha en särställning.

Ja, vi bor i ett jämställt land men dejtingen är faktiskt inte jämställd. Det är en blank fläck för jämställdheten.

Du vill begränsa samtyckande sex för män med kvinnor. Om dom har för mycket sex enligt dig så ska dessa män bötfällas. Utredning om deras sexliv ska ske genom förhör av kvinnor. Sex ska då per automatik "fås" av incels i din värld. 

Japp, fascism, det finns noll demokrati i det. 

Undrar vad nästa steg är. När det visar sig att kvinnor inte alls vill ha sex med incelsen. Då kvarstår ojämställdheten enligt dig.

Faktum är att kvinnors sexliv inte är begränsat. Det finns ingen säck där bara ett antal sextillfällen finns tillgängliga. Du tror det och vill då fördela dessa sextillfällen till incels. Skulle incelsen göra sig mer attraktiva och lägga av med sitt kvinnoförakt då skulle sexet också öka.

• Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:36:38 följande:
    Och så börjar vi om igen. samma dans igen.
    incel = ensam man ofrivillig singel som bär på kvinnoförakt och tror sig ha medfödda rättigheter. Dvs odemokratisk, ovettig och fascist. Vill ändra samhället för egen vinning.

singel = kan också vara ofrivillig. Eller frivillig. Men tror sig inte ha medfödda rättigheter. Accepterar läget. Vill inte ändra samhället. Vettig och demokratisk.

stor jävla skillnad som sagt. Ska jag förklara på engelska med? Fattar du bättre då?
    Men tror sig inte ha medfödda rättigheter

Accepterar läget. Vill inte ändra samhället.
    Det blir som olika personer har medfödd rättighet till sex då olika personer födds med olika förutsättningar. Dessutom finns det ett starkt samband mellan att vara människa och att ha sex. Man skulle likaväl kunna säga att sex är så självklart för många att det är en en medfödd rättighet

Om det går bra så har man lättare att acceptera läget samt man tycker inte samhället ska förändras på samma sätt. 

• Anonym (....)
    incel = ensam man ofrivillig singel som bär på kvinnoförakt och tror sig ha medfödda rättigheter. Dvs odemokratisk, ovettig och fascist. Vill ändra samhället för egen vinning.

singel = kan också vara ofrivillig. Eller frivillig. Men tror sig inte ha medfödda rättigheter. Accepterar läget. Vill inte ändra samhället. Vettig och demokratisk.

stor jävla skillnad som sagt. Ska jag förklara på engelska med? Fattar du bättre då?
    Om folk inte tror de har medfödda rättigheter till sex så borde det inte finns något samband mellan de som har mycket sex och lite vad de anser om det här. 
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 22:45:24 följande:
    Om folk inte tror de har medfödda rättigheter till sex så borde det inte finns något samband mellan de som har mycket sex och lite vad de anser om det här. 
    Jag förstår inte vad du skriver.
    Vilka anser sig ha rätt till sex mer än incels?
  • Anonym (....)

Men tror sig inte ha medfödda rättigheter.

Då skulle det inte finnas ett samband mellan vad man födds med och de som har sex.

Man tror inte man har medfödda rättigheter till sex men det slutar med att de själva har sex. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-04 22:49:23 följande:
    Jag förstår inte vad du skriver.
    Vilka anser sig ha rätt till sex mer än incels?
    I så fall handlar det om att de som har sex, tycker de har rätt till sex. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?