• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:23:32 följande: #2449
    Fiona M skrev 2023-08-04 21:19:14 följande:
    Män som skickar dickpicks är inte säkra i sin sexualitet, bara idioter.
    Jag har aldrig, aldrig hört om en man som skickar oombedda dickpicks som haft framgång hos kvinnor.
    Jag förstår inte fenomenet heller, men googlade och läste om den här mannen:

www.cafe.se/johan-29-darfor-skickar-jag-dickpics/
    Om någon har cameltoe för att få uppmärksamhet är det antingen en kvinna, en bög eller Johan.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 23:32:03 följande:

Så om du misslyckas med ditt sexliv, ska du anmäla staten för vållande av kroppskada för den *djupa kränkning* du tvingas genomlida som ensam oknullbar man?

Jag menar att det går inte att välja mellan inget ansvar och ansvar för sex. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-04 23:32:35 följande:
    Varför drar du in vållande till kroppsskada på andra då? :-/
    Jag tar exempel på saker som det krävs ansvar först efter att man valt något uppdrag. 
  • Anonym (....)
    Att inte våldta är ett ansvar men jag syftade på att man ska ta ansvar så man kan ha lagligt sexliv. 
  • Anonym (....)
    Och eftersom man ska ta ansvar oavsett om man klarar av att få laglig sex eller inte, så kan man inte förvänta sig resultat av olika personer 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:43:16 följande:
    Jag menar att det går inte att välja mellan inget ansvar och ansvar för sex. 

Vad menar du? det är bara du som har ansvar för ditt sexliv. Ingen annan. INGEN ANNAN. I n g e n annan. 

du vet reglerna och lagens ramar för lagligt sex. vill du ha sex, ta ditt ansvar. Vill du inte ha sex? Fortsätt argumentera i absurdum

• Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-04 23:18:35 följande:
    "Enligt min erfarenhet så handlar det inte om dubbelstandard, utan mer om dubbelbestraffning."

Jag förstår inte vad du menar.

De flesta människor anser ju att de själva har "goda värderingar", även hycklare eftersom de anser sig ha "goda orsaker" och det är ofta någon som håller med eftersom de har samma "goda värderingar" och/eller tillhör "samma goda grupp".
    Och en del personer anser sarkastiskt att "kvinnor anser sig ha goda värderingar" vilket också innebär att denne inte gör skillnad på kvinnor. Förväntar sig att alla kvinnor ska agera på ett visst sätt. När kvinnor (såklart) inte gör det så blir dom hycklare, dvs dubbelbestraffade.

Du reagerade på polarisering och antog att det handlade om dubbelstandard. Dvs hyckleri. Jag antar att du tror det för att du har förutfattade meningar, inte på grund av att människor i regel uppvisar hyckleri, eller dubbelstandard.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:38:45 följande:
    För att du KAN inte ända på folks preferenser. staten ska inte reglera vem jag attraheras av eller ej. Vi människor är inte en pizzameny. fattar du verkligen inte det?
    Nej, men staten kan göra förutsättningarna mer jämlika och rättvisa. Dejtingappar liknar väldigt mycket en pizzameny av människor, så det är något som det hade varit bra att komma bort från. Det har ingenting med för eller mot demokrati att göra.

Ett beslut som är demokratiskt fattat och gäller för alla medborgare skulle per definition vara demokratiskt om det inte inskränker demokratin som sådan,
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 21:49:07 följande:

Du vill begränsa samtyckande sex för män med kvinnor. Om dom har för mycket sex enligt dig så ska dessa män bötfällas. Utredning om deras sexliv ska ske genom förhör av kvinnor. Sex ska då per automatik "fås" av incels i din värld. 

Japp, fascism, det finns noll demokrati i det. 

Undrar vad nästa steg är. När det visar sig att kvinnor inte alls vill ha sex med incelsen. Då kvarstår ojämställdheten enligt dig.

Faktum är att kvinnors sexliv inte är begränsat. Det finns ingen säck där bara ett antal sextillfällen finns tillgängliga. Du tror det och vill då fördela dessa sextillfällen till incels. Skulle incelsen göra sig mer attraktiva och lägga av med sitt kvinnoförakt då skulle sexet också öka.

Sexköpslagen är precis en sån begränsning av samtyckande sex. Är den fascistisk och odemokratisk enligt? Det måste du tycka om du ska vara konsekvent här.

Andelen sexlösa män tredubblades i USA mellan 2008 och 2018. Någonting måste det bero på. Antingen är det männen som har blivit sämre och börjat förakta kvinnor (din tolkning) eller så är det förutsättningarna som har förändrats. Vad tror du?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-05 00:39:49 följande:
    Nej, men staten kan göra förutsättningarna mer jämlika och rättvisa. Dejtingappar liknar väldigt mycket en pizzameny av människor, så det är något som det hade varit bra att komma bort från. Det har ingenting med för eller mot demokrati att göra.

Ett beslut som är demokratiskt fattat och gäller för alla medborgare skulle per definition vara demokratiskt om det inte inskränker demokratin som sådan,
    Ett beslut att alla röstar för att avskaffa alla incels skulle säkert också kunna klassas som "demokratiskt" 

Ett samhälle som gör något sånt är däremot fascistiskt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?