• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:40:50 följande:
    Du verkar inte förstå skillnaden.

Om alla som har en lön på mer än 50 000 kr/månad betalar en högre skattesats än de som tjänar mindre än så är det helt förenligt med demokratin och att alla behandlas lika inför lagen.

Om en viss grupp betalar mer skatt på samma inkomstnivåer än övriga personer samhället för att den gruppen pekas ut som sämre är det inte förenligt med att alla är lika inför lagen.
    Du verkar inte förstå skillnaden på skatt och människor. Kallas för objektifiering. Människor är människor och ska inte jämkas och fördelas. Du har inte bara en fucked up kvinnosyn utan en fucked up människosyn.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:47:51 följande:
    Frågan är varför vi som inte hatar kvinnor eller vill skada dem hela tiden anklagas för att gå dessa farliga personers ärenden för att vi vill hjälpa incels? Bara för att man bryr sig om incels som grupp betyder det inte man att står bakom kvinnohat som någon annan ger uttryck för.
    När ska du fatta att det klassas som kvinnohat/förakt när man ser på kvinnor som fördelningsbara resurser? Detta helt oavsett om fördelningen är tänkt att ske genom att man rent handgripligen delar ut kvinnor eller genom system som begränsar kvinnors val och försöker tvinga/manipulera oss till val vi inte gör idag.

Du klassas som kvinnohatare och kvinnor vill inte ha män som hatar/föraktar dem.   
  • Um Hamza

Det är väl det som är kärnan, du påstår att incelproblematiken finns på riktigt. De flesta tycker tvärtom, att du inte klarar av att ta tag i ditt liv och nå dina mål är ditt ansvar, inte något du kan skylla på andra (kvinnor). Så finns incelproblematiken? Ja, i incelmännens huvud, ingen annanstans. Vi andra inser att vi lever i ett patriarkat där män som grupp inte är förfördelade alls. 

• nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 16:58:59 följande:
    Är det verkligen så svartvitt att alla personer man inte har en sexuell relation med för närvarande är personer som man absolut inte vill ha? Jag tror att verkligheten är lite mer nyanserad och att man många gånger inte är intresserade av dem för att det finns bättre alternativ att välja på.
    Nej, men alla man har sex med har det gemensamt att man attraheras av dem och jag skulle inte ha sex med någon jag inte attraheras av om så alla jag attraheras av plötsligt och mystiskt skulle försvinna.

Sex är inte som luft eller vatten och mat. Man reder sig utan eller iaf ett bra tag.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:03:25 följande:
    Jag begränsar inte specifikt kvinnors frihet utan förslaget gäller lika för alla.

Att du hävdar att kvinnor undviker mig är ett exempel på lögner och personangrepp. Det stämmer inte. Jag kommer ofta bättre överens med kvinnor än med män och har fler kvinnliga vänner än manliga vänner. Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion.
    Hur kan ditt knäppa förslag gälla "lika för alla" när du väljer ut en grupp som ska synas mer och en grupp som ska synas mindre? Det är diskriminering.

Faktafel är inget personangrepp. Då är det väl bara att höra med någon av alla dina kvinnliga vänner om de vill knulla dig och om de säger nej, fråga om de vill ingå i ditt system och om de fortfarande vill vara din vän när de får höra att du vill ha in dem i ett system där de ska välja till män de för närvarande väljer bort. Typ dig.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-05 09:14:49 följande:
    Det är samtycke.

Däremot ansers staten att individen inte är förståndig nog vid tillfället för sexsälj, varför det är olagligt att utnyttja personen i det tillståndet.
    Det är inte samtycke när det inte sker av fri vilja och lust, utan av tvingande omständigheter. Om sex vore som "normala" jobb skulle inte så hög andel tvingas ta droger,,dricka alkohol för att stå ut, eller få PTSD.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-05 11:33:18 följande:
    Nej, men alla man har sex med har det gemensamt att man attraheras av dem och jag skulle inte ha sex med någon jag inte attraheras av om så alla jag attraheras av plötsligt och mystiskt skulle försvinna.

Sex är inte som luft eller vatten och mat. Man reder sig utan eller iaf ett bra tag.
    Om det är ett problem nu att man har en annan åsikt för andra tycker annat, så borde det vara ett problem när man inte har sex när andra personer har det. 
    Det är ingen rättighet heller att man ska tycka som andra människor gör.

Du vill att det ska vara likadant för alla när det passar dig bra. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-05 07:10:11 följande:
    Vet du vad? Jag FÅR lov att dejta noll, en, två, tre eller ännu mer samtidigt om jag vill. Det får en man också göra. Det är så det fungerar med fri vilja i en demokrati.

om jag skulle dejta martin, kalle och filip samtidigt eller ta en i taget så skulle jag ändå inte välja en dejt med dig. Du skulle fortfarande inte bli vald. eller tror du att du magiskt ska bli sedd som en människa med goda värderingar och goda intentioner? om vi så vore sista människorna på jorden hade jag undvikit dig på grund av din människosyn och dina värderingar.
    Du får inte dejta hur många personer som helst för det är en demokrati. 
    Ens val påverkas av saker som man inte kan påverka. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 01:30:54 följande:
    Tydligen så är det något som håller kvinnor borta från incels. Jag kan tänka mig att det är attityder mot kvinnor som de läser på nätet som gör att kvinnor finslipar sin intuition. Det krävdes inte många inlägg från dig innan du blottade ditt förakt mot kvinnor.

De flesta kvinnor antar jag observerar sånt och ler artigt för att inte riskera sin hälsa. Men det blir nog inte fler träffar.
    Och de flesta personer har ett sexliv. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 17:07:27 följande:
    Jag börjar nästan tro att du är en sexmissbrukare eftersom du tar så illa vid dig av förslaget. Precis som alkoholister kan bli rasande om man säger åt dem att sluta dricka, men det är såklart inget som jag har en aning om.
    ALLA är emot ditt förslag för att det är ett fucked up förslag.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?