• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 18:46:06 följande: #2405
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #2403
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 20:41:16 följande:
    Det är väl självklart att om kvinnor beter sig dåligt mot män och alla andra kvinnor nickar instämmande så ökar det polarisering mellan könen.

Men det "goes without saying"

Varför ställer du den frågan? Är det något du observerat i den här tråden
    Många gånger är det en dubbelstandard som gäller så jag blev nyfiken och frågade.
    Enligt min erfarenhet så handlar det inte om dubbelstandard, utan mer om dubbelbestraffning.

Ta Palle exempelvis. Denne tycker att alla kvinnor anser sig ha "goda värderingar" Nu stämmer det såklart inte. Om en kvinna uppvisar något annat än vad denne har påstått så faller hon inte in i dennes uppfattning av "alla kvinnors goda värderingar" hon blir enligt den logiken klassad som en "hycklare", eller "dubbelstandard" som du hävdar.
    "Enligt min erfarenhet så handlar det inte om dubbelstandard, utan mer om dubbelbestraffning."

Jag förstår inte vad du menar.

De flesta människor anser ju att de själva har "goda värderingar", även hycklare eftersom de anser sig ha "goda orsaker" och det är ofta någon som håller med eftersom de har samma "goda värderingar" och/eller tillhör "samma goda grupp".
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:17:28 följande:
    Finns ingen skyldighet att man ska ta ansvar för sitt sexliv.
    Man får klaga oavsett insatts. 
    Andra får också klaga på att du klagar.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:17:28 följande:
    Finns ingen skyldighet att man ska ta ansvar för sitt sexliv.
    Man får klaga oavsett insatts. 
    Vem ska ta ansvar för ditt sexliv om inte du själv? du ska inte be mamsen om hjälp?

tar du ansvar för mitt sexliv? Nej just precis. nu kommer motargument *men det är inte samma sak buhu* eller *du är kvinna det är orättvist* 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 23:15:24 följande:
    Samhället tar för givet att DU tar ansvar för ditt liv.
    vill du utbilda dig? Gör det. Du kanske behöver betyg för att kvala in men det är ditt fria val.
    vill du jobba? Gör det. du behöver kanske en utbildning för att jobba med det du vill, men det är ditt fria val. Vill du inte jobba, skit i det och få minimal ersättning om du vill ha det så.
    vill du ha förhållande? gör det som krävs för att få ett. vill du inte ändras? Klaga inte om du förblir ensam.
    Och eftersom det är inte en skyldighet att man ska ta ansvar för sitt liv för olika saker så kan inte samhället förvänta sig det.. 

Det är inte i förtroende som samhället vill att man ska ta ansvar för det sitt egna sexliv.
    Man ska ta ansvar oavsett om man klarar det heller inte. 
    Man har inte valt något som innebär en skyldig att ta ansvar för något och om man misslyckats med sitt uppdrag så kan man dömas exempelvis för vållande till annans kroppsskada etc . 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:21:38 följande:
    Och eftersom det är inte en skyldighet att man ska ta ansvar för sitt liv för olika saker så kan inte samhället förvänta sig det.. 

Det är inte i förtroende som samhället vill att man ska ta ansvar för det sitt egna sexliv.
    Man har inte valt något som innebär en skyldig att ta ansvar för något och om man misslyckats med sitt uppdrag så kan man dömas exempelvis för vållande till annans kroppsskada etc . 

det är en skyldighet att ta ansvar för sitt eget liv jo.

eller menar du att du inte har något ansvar alls? Du har inte ett jobb med ansvar? Betala hyra och ha hand om bostad som ansvar? Fixa med mat och äta för energi? Eller sitter du hemma på din tron och *morsan jag är hungrig* *morsan jag har skitit kan du torka mig* *morsan kan du betala mitt internet*

vem är ansvarig för ditt liv om inte du själv? Samhället har gett dig verktygen att lyckas, om du ändå misslyckas är det du som är den felande länken. Ingen annan.

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:21:38 följande:

Nu låter det som du pratar om våldtäkt men du kanske kan förtydliga vad du menar?
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-04 23:27:03 följande:
    Nu låter det som du pratar om våldtäkt men du kanske kan förtydliga vad du menar?
    Jag snackar inte om våldtäkter, utan om man ska ta ansvar för sitt egna sexliv. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-08-04 23:27:03 följande:
    Menar att det inte går välja bort ansvar för sitt sexliv. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:29:07 följande:

Så om du misslyckas med ditt sexliv, ska du anmäla staten för vållande av kroppskada för den *djupa kränkning* du tvingas genomlida som ensam oknullbar man?

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 23:29:07 följande:
    Varför drar du in vållande till kroppsskada på andra då? :-/
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?