• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:11:24 följande:
    Du tyckte ju alldeles precis att "Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion." Nu kallar du mig för "sexmissbrukare"

Mycket komiskt!
    Ja, för att du började med det. Om du inte hade förolämpat mig så hade jag inte brytt mig om det.

Har du inte märkt att du är i stort sett den enda mannen i den här tråden som reagerar så starkt mot mina åsikter? Inga andra män bryr sig speciellt mycket, trots att du vill tvinga dem till det. Alltså är du inte på något sett representativ för  de flesta männen.

Det är ungefär som med SD. Det finns en liten högljudd grupp män som avskyr SD, medan den stora massan av männen antingen röstar på SD eller tolererar dem. Du är undantaget.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 18:46:06 följande:
    Enligt min erfarenhet så handlar det inte om dubbelstandard, utan mer om dubbelbestraffning.

Ta Palle exempelvis. Denne tycker att alla kvinnor anser sig ha "goda värderingar" Nu stämmer det såklart inte. Om en kvinna uppvisar något annat än vad denne har påstått så faller hon inte in i dennes uppfattning av "alla kvinnors goda värderingar" hon blir enligt den logiken klassad som en "hycklare", eller "dubbelstandard" som du hävdar.
    Du är väldigt frustrerad över att Palle inte tycker likadant som dig.
  • Anonym (hej)
    MrCarlis6000 skrev 2023-08-04 19:15:01 följande:

incel = ensam och självförakt, ofta hat mot kvinnor

Vissa kvinnor är värda att hata men verkligen inte alla. Det är däremot en konstig köttmarknas som vi hittar vår respektive och majoriteten av del val som gör är av kvinnor, för hetrosexuella.

Inte jättekonstigt att de ogillar kvinnor i allmänhet. Jag kan hålla med om att dagens kvinnokultur är jävligt skum och många kvinnor beteende äcklar mig. 

Man måste ju kunna förstå men, som jag, inte hålla med..

Äntligen lite mer konstruktiv respons i tråden.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:44:40 följande:
    Ja, för att du började med det. Om du inte hade förolämpat mig så hade jag inte brytt mig om det.

Har du inte märkt att du är i stort sett den enda mannen i den här tråden som reagerar så starkt mot mina åsikter? Inga andra män bryr sig speciellt mycket, trots att du vill tvinga dem till det. Alltså är du inte på något sett representativ för  de flesta männen.

Det är ungefär som med SD. Det finns en liten högljudd grupp män som avskyr SD, medan den stora massan av männen antingen röstar på SD eller tolererar dem. Du är undantaget.

Att inte hålla med dig är tydligen samma sak som att förolämpa dig. 

Kallar du dig för en representant för män? Det tycker inte jag. Du representerar däremot incels.

Du tar upp sd hela tiden. Tydligen så gör du det för att det förstärker din offermentalitet. Sd har ingenting med dina åsikter att göra.

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:40:25 följande:
    Nej, det tänker jag inte göra. Varför skulle jag göra det?

Om du nu är som du skriver här, en vanlig hygglig kille som gillar kvinnor och har bra förslag, så varför inte prata med andra? Du vill ju förändra samhällets syn på dejting och relationer. 

Eller är du bara en bitter incel med för stor offerkofta?

• Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 09:09:41 följande:
    Jag skrev inte att du skickade det, utan att det var en av de vanligaste *misstagen* män gör dagligen mot kvinnor på tinder eller dejtingappar, och sen undrar varför de inte får gå på dejt. och en viss procent av männen utan dejt utvecklar sitt kvinnoförakt och sprider incel propaganda istället för att förstå
    att det är de själva som sitter på nyckel till förändring.
    Ok, så du menar att en man som inte skickar dickpics oftast har lätt att få till dejter. Det var något nytt för mig. Jag trodde att de som skickar dickpics var mer säkra i sin sexualitet än vad incels är.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:50:19 följande:
    Äntligen lite mer konstruktiv respons i tråden.
    Det är klart att du tycker ett kvinnoföraktande inlägg är "konstruktivt" du är en festlig prick minsann.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 20:50:50 följande:

Att inte hålla med dig är tydligen samma sak som att förolämpa dig. 

Kallar du dig för en representant för män? Det tycker inte jag. Du representerar däremot incels.

Du tar upp sd hela tiden. Tydligen så gör du det för att det förstärker din offermentalitet. Sd har ingenting med dina åsikter att göra.

Om du skriver att kvinnor undviker mig i vardagen är det en förolämpning som dessutom inte stämmer.

Jag är inte en representant för män, men du verkar tro att du är det. Trots det verkar inga andra män i tråden ha samma agg mot incels som du har.

SD tar jag upp för att det är ett jämförbart exempel på när åsikter blev bemötta med osakliga argument och personangrepp. Det finns fortfarande en liten skara som ägnar sig åt detta, men de har blivit allt färre med åren.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-04 20:53:30 följande:

Om du nu är som du skriver här, en vanlig hygglig kille som gillar kvinnor och har bra förslag, så varför inte prata med andra? Du vill ju förändra samhällets syn på dejting och relationer. 

Eller är du bara en bitter incel med för stor offerkofta?

Om jag skulle prata med andra skulle det nog i första hand vara andra män. Den här frågan skiljer sig nog lika mycket mellan könen som all annan politik i övrigt. Skillnaderna mellan hur män och kvinnor röstade var avgrundsdjupa i förra valet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 20:55:32 följande:
    Det är klart att du tycker ett kvinnoföraktande inlägg är "konstruktivt" du är en festlig prick minsann.
    Att du tyckte det var ett kvinnoföraktande inlägg visar bara att alla som inte är helt fördömande mot och har fördomar mot incels betraktas som misogyna av dig.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?