• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:44:40 följande:
    Ja, för att du började med det. Om du inte hade förolämpat mig så hade jag inte brytt mig om det.

Har du inte märkt att du är i stort sett den enda mannen i den här tråden som reagerar så starkt mot mina åsikter? Inga andra män bryr sig speciellt mycket, trots att du vill tvinga dem till det. Alltså är du inte på något sett representativ för  de flesta männen.
    Både kvinnor och män i tråden tycker dina åsikter är skrämmande och det skulle dina "kvinnliga vänner" också tycka om du vågade berätta för dem hur du tänker.

Den gemensamma nämnaren till reaktionerna DU får är vad DU säger.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-05 12:23:32 följande:
    De som har ett sexliv förtjänar det för att de har skaffat sig det. Om du inte har skaffat dig det förtjänar du det inte heller.
    Och du måste förtjäna det ifall man ska ha samma åsikter som du har.
  • Anonym (....)
    De som har ett sexliv förtjänar det för att de har skaffat sig det. Om du inte har skaffat dig det förtjänar du det inte heller.
    Och det ska inte då vara likadant även för åsikter
  • Anonym (....)
    Och för att man ska dina åsikter så måste man förtjäna sex först
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-05 12:18:54 följande:
    Vad säger du om att staten tilldelar dig en autistisk kvinna som inte klarar av att knyta relationsband, som ingen vill knulla, har en fucked up syn på män, svarar 10 gånger på varje sak du säger, skriver som en kratta och som lever och ser ut ungefär som du gör?

Nöjd?
    Man skulle ju förtjäna ett sexliv sa du precis?
    Nu plötsligt erbjuder du mig ett alternativ tror att jag inte skulle förtjäna ett sexliv 
  • Anonym (....)
    Och eftersom det är inte på dina villkor bara så kan dessa män istället förtjäna sex. 
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 12:48:15 följande:
    Man skulle ju förtjäna ett sexliv sa du precis?
    Nu plötsligt erbjuder du mig ett alternativ trots att jag inte skulle förtjäna ett sexliv 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-05 12:18:05 följande:
    så jag ska ha mindre sex för att det är orättvist för alla utan sex? återigen, du vill begränsa människor. förstår
    du inte vilka sjuka tankar det är? 

om du är missnöjd: ändra på dig. Eller gå i terapi för att vara tacksam för det du har
    Du sa ju precis att det är inget problem när man lever utan sex. 
  • Anonym (....)
    Och sex med attraktion är något man måste förtjäna. 
    Kvinnor kan istället ha sex med mindre attraktion 
  • Anonym (....)
    Och det ska inte vara rättvist med det som du tagit upp också. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?