• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:27:07 följande:
    Det blir naturligt att personer med dåligt sexliv oftare skulle välja den här kvinnan än män med ett sexliv. 
    Jag frågade inte om du skulle välja henne. Jag frågade om du ville ha henne om du får henne tilldelad?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:23:27 följande:
    Och om det inte ska vara en tävling. 
    Då kan man inte skylla på det när olika män blir utan sex. 
    Att man har förståelse om någon är missnöjd om de saknar ett sexliv. 

Det är stor skillnad på att ha förståelse och att att ändra på världen för enskilda individer?

förstår du verkligen inte det? det är synd om många människor, blinda, döva, rullstolsburna exempelvis. men de kräver inte få MER än resten av världen. Det enda de kräver är samma villkor.

och även om det är synd om kalle som inte hittar rätt partner i dejtingdjungeln, så betyder inte det att alla andra ska anpassa sig utifrån det. ingen annan ska ändra på sig för kalles skull.

• nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-05 13:28:17 följande:
    Jag menade att det är otrevligt att säga att olika personer inte förtjänar sex.
    Och jag tog exempel på när du inte heller uppskattar när någon säger det.
    Nej, det är inte otrevligt att tala om för någon att sex inte är något man har förtjänat på annat sätt än att man själv har skaffat sig det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-05 12:01:43 följande:
    DET ÄR INTE ETT PROBLEM ATT ANDRA HAR SEX MEN ATT MAN SJÄLV ÄR UTAN.

alla andra människor får ha hur mycket eller lite sex de vill så länge det är lagligt sex med samtycke. Jag kunde inte bry mig mindre om mina vänner eller grannar knullar en gång i veckan, en gång om dagen eller inte alls.

det är INTE ett problem. om du däremot VILL ha ett sexliv, gör något åt saken. Ryck upp dig, träffa folk, utveckla empatiska förmågor, kamma dig, väx upp, bli en man.

det är inte orättvist att just du inte får knulla. Det är inte orättvist att kalle får knulla. Det är inte orättvist att anna får välja att knulla med kalle om hon VILL.

Nja, det behövs inte riktigt. Går att få sex ändå bara gå ut på nätet och föreslå något. Jag är en ganska osocial person för det mesta och har inga speciella vad som brukar ses som positiva förmågor att erbjuda. Kan vara utan jobb och ligga hemma, vara inbunden och insnöad. Jag har i mitt liv haft det så i långa perioder. Men sex går utmärkt att få, var något som jag upptäckte. Vill jag att en man ska komma och smeka min kropp i en timme tex så ställer de upp. Jag behöver inte anstränga mig, jobba på mig själv eller rycka upp mig eller allt ni skriver om i tråden. Jag behöver inte ens vara speciellt trevlig. Vissa i tråden kanske inte just du, har menat på att då förtjänar man inte att ha sex om man är så och inte anstränger sig. Så det ni skriver är lite skevt.

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 14:02:07 följande:

Nja, det behövs inte riktigt. Går att få sex ändå bara gå ut på nätet och föreslå något. Jag är en ganska osocial person för det mesta och har inga speciella vad som brukar ses som positiva förmågor att erbjuda. Kan vara utan jobb och ligga hemma, vara inbunden och insnöad. Jag har i mitt liv haft det så i långa perioder. Men sex går utmärkt att få, var något som jag upptäckte. Vill jag att en man ska komma och smeka min kropp i en timme tex så ställer de upp. Jag behöver inte anstränga mig, jobba på mig själv eller rycka upp mig eller allt ni skriver om i tråden. Jag behöver inte ens vara speciellt trevlig. Vissa i tråden kanske inte just du, har menat på att då förtjänar man inte att ha sex om man är så och inte anstränger sig. Så det ni skriver är lite skevt.

Skillnaden är väl att du nöjer dig med det du får? eller startar du med trådar och beklagar dig över orättvisan och kräver att staten ska hjälpa dig och ditt dejtingliv?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 14:05:51 följande:
    Skillnaden är väl att du nöjer dig med det du får? eller startar du med trådar och beklagar dig över orättvisan och kräver att staten ska hjälpa dig och ditt dejtingliv?
    Startar inga trådar men vad har det med saken att göra? Är det därför jag inte behöver rycka upp mig för att få sex? Jag tror faktiskt att även om jag hade gnällt så hade det inte blivit skillnad, hade fått sex ändå.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-05 13:46:51 följande:
    Nej, det är inte otrevligt att tala om för någon att sex inte är något man har förtjänat på annat sätt än att man själv har skaffat sig det.
    Och då får jag säga att olika personer inte förtjänar sex för andra orsaker 
  • Anonym (....)
    Och då kan du inte klaga på att någon skulle vara otrevlig om de vill ändra på förutsättningar för sex, det ska inte handla om att man ska vara trevliga mot andra människor 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-08-05 13:42:09 följande:
    Jag frågade inte om du skulle välja henne. Jag frågade om du ville ha henne om du får henne tilldelad?
    Om jag får henne tilldelad så finns det inga val att välja i mellan. 
  • Anonym (....)
    Och då skulle det vara okej om någon hypotetiskt exempel säger att kvinnor som har ont i slidan förtjänar inte sex. 

Det är okej att vara otrevlig bara för det handlar om sex
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?