• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-17 19:13:58 följande:
    Tänk om det räckte som man att inte vara en skitstövel, psykiskt instabil och behandla kvinnor som skit, som du säger är den kvinnliga varianten av incels.

För män är problemet tvärtom. Om du är för snäll, för blyg, för tråkig, för alldaglig och saknar självförtroende är du inte attraktiv för kvinnor. Att vara en narcissist eller psykopat som bara tänker på sig själv är snarare en fördel när det kommer till att vara man.

Har alla dessa tråkiga män förtjänat att bli incels? Vad har de gjort för fel och är det bara extroverta mäns gener som borde föras vidare?
    Jag kan visserligen inte tala för andra kvinnor.
    Men att vara psykopat och bara tänka på sig själv är INTE attraktivt!
    Att vara trevlig och vara sig själv kommer man långt med.
    Sitter man däremot och spyr galla över alla kvinnor som grupp för att man inte får ligga och tycker att man ska ställa upp och ha barmhärtighetssex med dem så får man ingen tjej att bli intresserad. Tvärtom så är det ett effektivt sätt att skrämma bort dem.
    Så nej,att bete sig illa är ingen attraktiv egenskap,varken för kvinnor eller män.
    Men problemet med psykopater och andra med liknande personlighetsstörningar är att de sällan visar de sidorna förrän man kommit en bit in i förhållandet och kanske tagit steget att flytta ihop osv.
    Och då kan det vara svårt att ta sig därifrån.
    Därav att du kanske upplever att många kvinnor lever med psykopater. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 22:32:17 följande:
    Det är en hårfin gräns mellan att bara tänka på sig själv och att vara självsäker, vilket är attraktivt. Det finns stora likheter mellan att vara narcissist och att vara en driven person som är framåt (attraktivt). Det sämsta en man kan vara är inte att vara en psykopat utan att vara osäker och tråkig. Psykopater får i alla fall chansen till relationer.

Har du hört om någon incel som har sagt att kvinnor ska ställa upp på barmhärtighetssex eller är det bara en nidbild?
    Jag tycker inte att det är attraktivt att vara för självsäker.
    Det kan bli för mycket.
    Sen ska man så klart inte heler vara för osäker.
    Det finns en gräns däremellan. 

Det räcker med att läsa inceltrådar här i forumet för att förstå hur vissa incels beter sig. Så det är inte min nidbild.
    Och i många trådar som handlar om relationsproblem eller sex så kommer det in en incel som beklagar sig över att kvinnor har sagt att sex inte är en rättighet.
    Och de tror då genast att det bara gäller män och inte kvinnor. 
    Jag har full förståelse för att man känner sig ensam och mår dåligt om man aldrig lyckas träffa någon.
    Men man måste kunna ta till sig av de råd man får om att t ex jobba med sig själv istället för att skylla sina problem på alla kvinnor. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 23:40:59 följande:
    Vad är det incels ska förändra hos sig själva och vilka egenskaper ska de sträva efter att ha för att inte behöva vara incels?
    Till att bärja med sluta skylla sina problem på kvinnor som grupp.
    Och kanske jobba på att bli lite trevligare.

Vad är det du anser vara så ouppnåeligt som kvinnor vill ha,som Anonym (Jadu) skrev?
    Du svarade aldrig på det. 
    Visst är självkänslan något man kan jobba på.
    Men att vara trevlig,ha humor och kunna föra sig bland folk,att vara sig själv och sköta sin hygien kan faktiskt räcka långt.
    Varför uttalar du dig som att du tror att du vet att alla kvinnor vill ha självsäkra män med status,när så inte är fallet?
    Jag har en man som är snäll och ger mig trygghet,kan föra sig bland folk är trevlig och sköter sin hygien.
    Det räcker gott för mig. 
    Jag vill inte att han ska ändra sig till någon annan än den han är.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:23:01 följande:
    Det kan inte bara vara var och ens personliga problem längre när det har uppstått en sån situation med många incels. Det är som att säga att cancer eller psykisk ohälsa är var och ens problem och inte en fråga för samhället.

Förut innan datingappar var det så att man fick vara själv om man hade orimliga förväntningar. Nu finns det attraktiva män som erbjuder obegränsat med sex till alla sorters kvinnor (dock inte förhållanden). Ingen kvinna behöver alltså vara helt själv. Därför finns det incels för kvinnor kan ha orimliga förväntningar.

Att säga att man inte har något ansvar för andra, när man själv har fått en förbättrad situation, är ungefär som att säga att man inte vill betala skatt fast man tjänar 100 000 kr i månaden. Ingen har dock ett personligt ansvar, men tillsammans har vi alla det.
    Om man ska ta nätdejtning som ett exempel så är ju ett stort problem att man som kvinna ofta får medderlanden från män som enbart söker sex eller vill prata sex,när man själv söker något seriöst.
    Så var det när jag nätdejtade och så verkar det fortfarande vara.
    Och detta gör att man tvingas sålla bort en massa meddelanden istället för att läsa igenom alla.
    Det blir ganska tröttsamt med män som inte ens bemödar sig med att läsa ens presentation där man varit tydlig med vad man söker utan bara går på om sex.
    Och det kan ju också leda till att man kanske missar en bra man.
    Så kanske ligger en del av skulden till att incels existerar där?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 11:26:05 följande:
    Om en man vill ha en kvinnlig sexpartner så ska han få vilja ha den önskan. 
    Sex utan sexpartner ger ingen sexuell njutning. 
    Självklart får han ha den önskan.
    Det har nog ingen sagt emot.
    Men därifrån till attt skylla på halva jordens befolkning,eller tycka att de ska ställa upp på barmhärtighetssex, för att han inte får sin önskan uppfylld är det ganska långt.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 11:41:51 följande:
    Det är få personer som accepterar det. 
    Då ska det handla om rättighet till sex, inte att man ska få ha sexuella preferenser. 
    Jag tror nog att de flesta accepterar att mannen har en önskan om sex.
    Men det som många har svårt att acceptera är när han skyller på alla kvinnor som grupp för att han inte får sin önskan uppfylld istället för att se om han själv kanske kan försöka ändra på något för att få sin önskan uppfylld. 
    Något är det ju som gör att han inte får det han vill ha. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:33:05 följande:
    Det här är enbart härskartekniker. Kommer aldrig att hända på riktigt.
    Varför tror du att det handlar om härskartekniker?
    Varför tror du inte att en kvinna vill leva ensam frivilligt?
    Det finns kvinnor som vill det,liksom det finns män som vill detsamma.
    Om jag inte hade hittat min man så hade jag också hellre levt ensam med min vibrator.
    Hellre än att vara någons sexleksak. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 13:15:24 följande:
    Om du inte hade hittat din man hade du förr eller senare träffat någon annan. Det är naturligt och den personen hade givetvis respekterat dig också.
    Hur kan du vara så säker på det?
    Och på att den mannen,i så fall,hade respekterat mig?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 13:13:32 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att fortsätta gå till personangrepp i såna fall?

Hur kan du veta att det blir ett dåligt förhållande med någon som man aldrig har haft ett förhållande med vare sig personen är incel eller inte? Du förutsätter alltså att alla som är incels är det för att de är dåliga människor och skulle bidra negativt till ett förhållande. Här kan vi tala om en riktigt dålig människosyn. Förstår inte hur man kan säga såna saker utan att skämmas.
    Träffar man en person som tar sig friheten att tala om för en hur man tänker och känner och som är allmänt negativt inställd till kvinnor (eller för den delen män) och som vill lagstifta för att försämra valmöjligheterna för det motsatta könet, så ger ju det inga bra förutsättningar till att vilja fortsätta lära känna personen.
    Det kan du kanske förstå?
    Det är inte ett personangrepp att ha den åsikten. 
    Det är att konstatera faktum efter att ha läst vad du och andra män har skrivit här.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:25:03 följande:
    Vanligen skulle kvinnor inte vilja ha ett förhållande med honom för exempelvis han är superblyg, oskuld över 30 år och jobbar som busschaufför. 
    Så det skulle vanligen inte ha någon betydelse om någon man har en offerkofta som du tycker de har., för du skulle inte vilja ha ett förhållande för någon annan anledning. 
    Då kan jag avslöja att dte för mig var på ett liknande sätt som för Anonym (SL).
    Min man är industriarbetare,och var inte så erfaren innan han träffade mig.
    Men jag blev kär i honom som person och hans snälllhet,trygghet,värme och humor kan få ett helt rum att lysa upp.
    Och att han dessutom ser bra ut är bara en bonus.
    Om han var en bitter singel så var det i alla fall inget han visade utåt.
    För i så fall hade jag backat direkt.
    Offerkofta och självömkan är inte attraktiva egenskaper.
    Och det är sådant man märker ganska omgående även om personen inte visar det utåt. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?