• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-09 12:51:40 följande:
    Och hur skulle det bli mot en kvinnas val?
    Om någon normal kvinna tycker det är en bra deal, blir det något som lagligt(och sexköp blir lagligt 
    Om kvinnan själv vill så är det ju självklart en annan sak.
    Men hur många kvinnor tror du skulle gå med på att ta lusthöjande medel för att ensamma män ska få sex?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 01:03:47 följande:
    Förr i världen trodde man att hbtq-personer valde en annan sexualitet. Det var en fördom som är jämförbar med vad man säger om incels nu. Du säger att incels har valet att göra något åt sin situation, men hur kan du veta det säkert? Att de kan sluta vara incels bara de förbättrar sig. Du skrev själv att du gick till en samtalsterapeut. Det steget hade antagligen inte varit tillräckligt för de flesta incels. 

Att du säger att du accepterar incels som inte säger något eller klagar påminner om den tidigare synen på gays i den amerikanska militären. Där homosexuella fick tjänstgöra i militären så länge de höll tyst om sin sexuella läggning, enligt lagen "Dont ask, dont tell".

Alla incels har inte heller absurda idéer om att kvinnor ska drogas. Statistiskt sett är det nog väldigt få som har det.
    Jag ser inte incel som en läggning.
    Man väljer själv om man ska sitta och vara biter och misogyn eller om man ska föröska göra något åt sin situation.

Om incels inte ens provar att t ex gå i terapi.hur vet du då att det inte skulle fungera?

Har du ens sett de inlägg här i tråden där incels föreslår att kvinnor ska ta lusthöjande medel för att de ska vilja ligga med ensamma män t ex?
    Jag har åtminstone inte sett att du har bemött de inläggen.
    Men du tycker kanske att det är ett bra förslag?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 01:03:47 följande:
    Förr i världen trodde man att hbtq-personer valde en annan sexualitet. Det var en fördom som är jämförbar med vad man säger om incels nu. Du säger att incels har valet att göra något åt sin situation, men hur kan du veta det säkert? Att de kan sluta vara incels bara de förbättrar sig. Du skrev själv att du gick till en samtalsterapeut. Det steget hade antagligen inte varit tillräckligt för de flesta incels. 

Att du säger att du accepterar incels som inte säger något eller klagar påminner om den tidigare synen på gays i den amerikanska militären. Där homosexuella fick tjänstgöra i militären så länge de höll tyst om sin sexuella läggning, enligt lagen "Dont ask, dont tell".

Alla incels har inte heller absurda idéer om att kvinnor ska drogas. Statistiskt sett är det nog väldigt få som har det.
    Och jag ska tillägga att man visst får ha åsikter om man känner sog ledsen över att aldrig lyckas träffa någon.
    Men därifrån till att vara bitter och misogyn är det ganska långt,tycker jag.
    Ensamma män som aldrig klagar och är bittra har jag full förståelse för.
    Men när man är bitter och sprider kvinnohat och kommer med de mest absurda förslag för att kvinnor inte ska rata dem så får man räkna med att folk protesterar.

Jag kan tänka mig att det var svårt dör hbtqi-personer förr i världen.
    Men idag är de i mångt och mycket accepterade. Åtminstone i vätsvärlden.
    Och jag har i alla fall aldrig sett en hbtqi-person beklaga sig över att de aldrig lyckas träffa någon.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 01:13:36 följande:
    Hbtq-personer ställer krav på att de ska få handla med kvinnors kroppar som surrogatmödrar när de skaffar barn. Hittills har det inte tillåtits i Sverige. Är det inte konstigt att aversionen mot hbtq-personer är lika stor som mot incels när de kommer med såna kvinnofientliga krav? Beror det kanske på att samhället har lärt sig att acceptera hbtq-personer men inte incels?

Incel-problemet fanns inte i lika stor utsträckning hos tidigare generationer. Vad tror du att det beror på? Har kvaliteten på män blivit allmänt sämre med åren eller levde kvinnor tillsammans med män som de inte var attraherade av?

Tror du att det finns ett strukturellt problem där 30% av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder?
    De kvinor som ställer upp på att donera ägg eller föda abrn åt homosexuella män gör det väl frivilligt.
    Det är ju en viss skillnad mot att kvinnor förväntas ställa upp på att ha sex med män de inte finner atraktiva.

Jag tror inte att kvinnor levde med män de inte var attraherade av förr i världen heller.
    Men än idag så förekommer ju tvångsgifte i vissa länder där unga flickor gifts bort med män mot deras vilja.
    Det är kanske dit du vill komma?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:16:54 följande:
    Nej, jag vill ändra mer på männens beteende än på kvinnorna. Jag har inga synpunkter på vem du väljer om det inte är en man som träffar 5 andra kvinnor samtidigt. I slutändan valde du en incel, så den här idén om att du är så kräsen verkar mest vara en attityd utåt.
    Du verkar ha väldigt svårt att se skillnad på ensamma män och incels.
    Jag är en av de som valde det du kallar en incel.
    Men en incel för mig är en ensam man som är bitter och sprider kvinnoförakt och tycker att samhället ska inskränka på kvinnors rättigheter så att de ska få ligga mer.
    Min man var allt annat än en incel.
    Han var visserligen ensam,men absolut inte bitter och han utstrålade en värme och trygghet som jag aldrig känt hos någon annan.
    Och han har aldrig visat något kvinnoförakt.
    Det ska också tilläggas att jag har vart tillsammans med en man som kan betäcknas som incel.
    Men honom lämnade jag då jag inte orkade med hans ständiga klagomål över kvinnor.
    Ser du skillnaden?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 13:21:31 följande:
    Bra män är när man anser att kvinnor ska ha det bättre än männen. Det är inte jämställdhet som ni vill ha. 
    Bra män är inte bittra och misogyna och anser att staten ska inskränka på deras rättigheter så att männen ska få ligga mer.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 13:22:21 följande:
    Och när han är ihop med dig så är han inte ensam längre.
    Nej,men han var det innan vi blev ihop.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 13:25:10 följande:
    Och om någon tillhör såkallade förlorade sidan så borde man lägga mer tid på något annat än att bli sur på dessa personer. 
    De har ju ändå sämre än vad man själv har. 
    Då borde väl det gälla även incels.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:58:10 följande:
    Och vid aborter så kan hel del kvinnor säga att man ska inte ifrågasätta kvinnors val. 

Det är allstå okej att ifrågasätta kvinnors val för du får snacka om "bra män"? 
    Aborter är en helt annan diskussion. Det handlar om kvinnans kropp och hennes rätt att bestämma äver den.
    Det kan snarare kämföras med att en kvinna skulle kräva att en man ska genomgå en vasektomi mot sin vilja.
    Det har ingenting med sex att göra.

Jag förstår inte vad du menar med frågan.
    Varken jag eller någon annan här har ifrågasatt att ni får ha åsikter om kvinnor.
    Däremot så har många av oss här reagerat på de förslag fyllda med kvinnoförakt som har skrivits här i tråden.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:58:10 följande:
    Och vid aborter så kan hel del kvinnor säga att man ska inte ifrågasätta kvinnors val. 

Det är allstå okej att ifrågasätta kvinnors val för du får snacka om "bra män"? 
    För att försöka svara på din fråga:

Jag tycker det är en väsentlig skillnad på att ha åsikter om vad som är en "bra man" mot att ha rent kvinnofientliga åsikter.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?