Anonym (hej) skrev 2023-08-10 01:03:47 följande:
Förr i världen trodde man att hbtq-personer valde en annan sexualitet. Det var en fördom som är jämförbar med vad man säger om incels nu. Du säger att incels har valet att göra något åt sin situation, men hur kan du veta det säkert? Att de kan sluta vara incels bara de förbättrar sig. Du skrev själv att du gick till en samtalsterapeut. Det steget hade antagligen inte varit tillräckligt för de flesta incels.
Att du säger att du accepterar incels som inte säger något eller klagar påminner om den tidigare synen på gays i den amerikanska militären. Där homosexuella fick tjänstgöra i militären så länge de höll tyst om sin sexuella läggning, enligt lagen "Dont ask, dont tell".
Alla incels har inte heller absurda idéer om att kvinnor ska drogas. Statistiskt sett är det nog väldigt få som har det.
Och jag ska tillägga att man visst får ha åsikter om man känner sog ledsen över att aldrig lyckas träffa någon.
Men därifrån till att vara bitter och misogyn är det ganska långt,tycker jag.
Ensamma män som aldrig klagar och är bittra har jag full förståelse för.
Men när man är bitter och sprider kvinnohat och kommer med de mest absurda förslag för att kvinnor inte ska rata dem så får man räkna med att folk protesterar.
Jag kan tänka mig att det var svårt dör hbtqi-personer förr i världen.
Men idag är de i mångt och mycket accepterade. Åtminstone i vätsvärlden.
Och jag har i alla fall aldrig sett en hbtqi-person beklaga sig över att de aldrig lyckas träffa någon.