• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:14:50 följande:
    Hur passar din definition av incels in i den här rubriken?

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8Jz8JW/jag-alskar-fan-fredliga-incels
    Jag tycker den innehåller ganska många av de förklaringar vi försökt ge dig och andra män här i tråden.
    Men som ni inte verkar vilja ta till er.

T ex detta med att man som kvinna hellre lever ensam än att inleda något med en man  som man inte är attraherad av.
    Detta eftersom kvinnor idag ofta klarar sig själva rent ekonomiskt osv.
    Jag som kvinna skulle t ex hellre leva utan sex än att ha sex med en man som inte attraherar mig.
    Och detta verkar incelmän ha svårt att förstå. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:47:43 följande:
    Ja, poängen är att hon kallar de för incels också precis som jag gör.
    Men ordet är fel använt.
    En incel är kvinnofientlig och anser att ansvaret för deras ensamhet ligger på andra och att andra ska lösa deras problem.
    Ensamma män är det inte kvinnofientliga eller lägger ansvaret på andra.
    Ser du skillnaden?
    Du kan söka på ordet incel själv på google och du kommer att få fram att incels är misogyna och lägger ansvaret på andra. 
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-08-18 14:29:02 följande:
    Ska man vara petig så är incel en förkortning för inventory celibacy och det är andra som använder ordet fel. Antagligen för att de som gnäller på incelforum kallar sej själva för incel men det exkluderar andra misogyna incels som håller med och/eller har egna misogyna ideer/tendenser.

Om man kallar incels som är misogyna för misogyna incels istället så blir det svårt för ts att låtsas att man menar samma sak.

Och det är lite det jag menar.
    I länken som TS hänvisade till så gjorde man skillnad på incels genom att kalla dem "terrorincels" och "fredliga incels".
    Och fredliga incels är väl vad de flesta menar ned ensamma män.
    Men det här verkar TS ha svårt att se skillnaden på.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2023-08-18 15:51:18 följande:
    Han har inte svårt att se skillnaden men det är svårt att avgöra om han tror han är listig eller om det är en fredagstråd.
    Ja,precis. Eller så förstår han verkligen inte. 
  • molly50
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 18:36:33 följande:

Skippa Drama Queenandet!

Svara nu bara på frågan istället

?En kvinna som är ful och manshatare hon får skylla sig själv?

Håller du med om det påståendet eller gör du det inte?

Ja eller Nej?

Nu var det inte miog du citerade.
    Men ja,om en kvinna är manshatare och skyller alla sina problem på andra så får hon skylla sig själv om hon inte fpr ligga.
    Precis på samma sätt som med incelmän.
    Man måste inse att man har ett eget ansvar och jobba med sig själv istället för att lägga ansvaret på alla andra.
    Oavsett kön.
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 19:54:24 följande:
    Jag har inget att invända mot att kvinnor hellre väljer att leva ensamma än att välja en oattraktiv man.

Men som poängteras gång efter gång i denna tråd så är inte kvinnor i gemen gifta med supermän utan ordinärt attraktiva män med ordinära inkomster och ordinär social kompetens. Samtidigt finns det många andra ordinärt attraktiva män  som går ensamma.
    Men dessa ordinära ensamma män kanske har en dålig kvinnosyn?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Ok, läs den här artikeln där termen incel inte heller kopplas ihop med misogyna åsikter. En artikel som dessutom verkar ha det förfärliga perspektivet att incel-frågan beror på yttre omständigheter och inte bara på individen.

Är det inte konstigt att etablerade medier använder en annan defintion på order incel än din definition?

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-ar-det-mannen-som-drabbas-1.55634003
    Det är väl ingen här i tråden som har förnekat att mansöverskottet är en orsak?
    Men fortfarande så har man ett eget ansvar för att försöka lösa sin situation.
    Det ansvaret kan aldrig läggas på andra.

Och du svarade inte på frågan.
    Vart läste du in att min man är en incel?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:17:31 följande:
    Att kalla personer som inte är terrorister för terrorincels är i allra högsta grad osakligt och förnedrande.
    Det som avses med det uttrycket är väl de incels som blir aggressiva mot kvinnor.
    Jag tror att det även stod i länken du hänvisade till.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:52:15 följande:
    Det är bara tomt prat och inget du gör på riktigt. Du hävdar att du hellre är utan sex än med en oattraktiv man, men i verkligheten inledde du en relation med en man som var incel och därför inte kan ha varit superattraktiv.
    Återigen? Vart läser du in att han var incel?
    Kan du inte svara på det så är det svårt att försöka föra en vettig diskussion med dig.
    Och kom ihåg att en incel och en ensam man INTE är samma sak.

Och jo,tro det eller ej,men jag skulle hellre leva utan sex än att ha sex med en incel.
    Varför tror du jag lämnade killen som bara klagade på kvinnor och att ingen ville ha honom?
    Fast han hade mig?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 05:46:39 följande:
    Nej, det har de i de allra flesta fall inte. Skillnaden är i stor grad slumpen eftersom de är tafatta i relationen till kvinnor. De tar inte initiativ.

Jag ska ge fyra bra exempel från min bekantskapskrets.

Man Nr 1
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, lojal, arbetsam och kommer från mycket välbärgade hemförhållanden. Han hade ingen relation, inte ens sex skulle jag tro förrän 30+ då hans bästa vän och hans fru parade ihop honom med en väninna till henne. Hon var tveksam men hon som kommer från enkla hemförhållanden attraherades tveklöst av det liv som han kunde erbjuda. Slumpen, hans arbetsförmåga, hans vänner och hans föräldrar tillsammans som räddade honom. Ska tilläggas att de idag har tre barn ihop och är lyckliga.

Men Nr 2
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, ambitiös i karriären och välbärgad. Hade ingen relation och sannolikt inte ens sex förrän 35+ då en annan bekant till mig raggade upp honom. Slumpen, hans arbetsförmåga samt ambitioner som räddade honom. De har idag barn ihop. Halvlyckliga. Hon tycker att han är lite tråkig att leva med så det är ingen optimal matchning. Men båda har det bra och mår bra.

Kan ge andra exempel där det går mindre bra:

Man Nr 3
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, välutbildad och bra jobb. Från enkla hemförhållanden. Snart 40 men tror aldrig han haft sex, än mindre en relation. Ser även ganska bra ut faktiskt. Bra man men fortfarande singel. 

Man Nr 4 
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, välutbildad och bra jobb. Från enkla hemförhållanden. Snart 45 men tror aldrig han haft sex, än mindre en relation. Bra man men fortfarande singel. 

Finns mängder med den typen av män som jag beskriver. Några gifter sig och får barn. Andra inte. Oftast ekonomi, arbetsförmåga samt slumpen som avgör vilka som hamnar var. 
    Ja,visst finns sådana män.
    Det har jag inte förnekat.
    Men det finns också män med en riktigt dålig kvinnnosyn.
    Några av dem har synts här i tråden.
    Och det var sådana män jag tänkte på.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?