• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 23:37:55 följande:

Vad snackar du om? Det är du som sprider hatiska budskap. Du föreslår fascistiska idéer såsom statlig reglering av dejting. Där män ska begränsas genom angiveri och förhör av kvinnor. Du tyckte det inte var smart av män att "ge upp" den ekonomiska makten till kvinnor för hundra år sen, att det var bättre för hundra år sen för då var kvinnor lätt intvingade till partnerskap. 

Men din hemstickade offerkofta sitter tajt som berget. Trots att det är du som sprider föraktet så är det ändå du som är offret. 

Helt otroligt.

Det är inte hatiska budskap. Det är åsikter som du inte håller med om. Finns inget hat i något jag har sagt i incel-debatten överhuvudtaget. Lär dig skilja på det. Man behöver inte hata fattiga för att man röstar på moderaterna eller hata miljardärer för att man röstar på vänsterpartiet. Folk har olika åsikter och prioriteringar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 01:18:19 följande:
    Det är en väldigt stor skillnad mellan att lägga ansvaret på kvinnor eller på samhället. Jag har lagt ansvaret på samhället, men har ändå blivit anklagad för att ha ett kvinnoförakt trots att jag inte har skuldbelagt kvinnor för något.

Du behöver inte känna sympati med incels. Det hjälper inte dem på något sett. Frågan är varför det finns ett behov av att skuldbelägga incels och sprida myter om dem att de är dåliga människor och kvinnohatare? Det är de där artiklarna försöker problematisera.

du vill ha sympatier, du pratar om alla fördomar och hat som incels får stå ut med.

Samtidigt som du i nästa andetag föreslår statlig reglering av dejting med begränsning av män och kvinnors valmöjligheter. Du vill bedriva förhör med kvinnor så att det säkerställs. Du tycker det var ett misstag av män att "ge upp" den ekonomiska makten till kvinnor. 

Ser du inte ens att det är ditt eget fel? Ingen sympatiserar med dina extrema, radikala åsikter. Hur kan du ens försöka låtsas att såna åsikter är normala och att det är samhällets fel att incels bemöts med förakt?

Du saknar självinsikt, hur kan du påstå att dina åsikter hör hemma i ett samhälle? Någonstans måste du förstå att folk inte har något emot singlar, folk har något emot åsikter som dina.

• Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 23:29:32 följande:

Vet inte vad du refererar till, men citera mig gärna. Det är väl uppenbart att du behöver hjälp för övrigt. Samhället eller dejting kommer inte att förändras för att passa dig. Du behöver förändras själv (om ditt mål är att attrahera en kvinna).

Du känner dig värdelös i förhållande till andra män och avundsjuk på influensertjejer. (med mera) Det är inte en välmående lycklig människa som skriver sånt. 

Hjälpen behöver du i så fall uppsöka själv. Fortsätter du distansera dig själv från ditt personliga ansvar så fortsätter den negativa spiralen.

Det är inte jag som känner mig värdelös. Det är du som säger att jag är det och att jag är farlig för kvinnor, att jag är en fascist osv. Saker som jag aldrig har hört förut i mitt liv. Bara för att tycker saker om incels som du inte står ut med att höra.

Först ska du alltså trycka ner mig och sen ska jag söka hjälp för att bli av med den negativa självbild som du har satt på mig. Är det inte väldigt motsägelsefullt?

Vore det inte bättre om du kunde argumentera utan att sätta negativa etiketter på de som har andra åsikter än dig?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 01:34:56 följande:

du vill ha sympatier, du pratar om alla fördomar och hat som incels får stå ut med.

Samtidigt som du i nästa andetag föreslår statlig reglering av dejting med begränsning av män och kvinnors valmöjligheter. Du vill bedriva förhör med kvinnor så att det säkerställs. Du tycker det var ett misstag av män att "ge upp" den ekonomiska makten till kvinnor. 

Ser du inte ens att det är ditt eget fel? Ingen sympatiserar med dina extrema, radikala åsikter. Hur kan du ens försöka låtsas att såna åsikter är normala och att det är samhällets fel att incels bemöts med förakt?

Du saknar självinsikt, hur kan du påstå att dina åsikter hör hemma i ett samhälle? Någonstans måste du förstå att folk inte har något emot singlar, folk har något emot åsikter som dina.

Ja, du ska respektera alla åsikter utan att bemöta dem med förakt även om du tycker att de är helt uppåt väggarna. Det är poängen med en demokrati. Folk framför åsikter och sen avgör majoriteten om de ska implementeras eller inte.

Man har inte rätt att förfölja eller förolämpa folk med en viss typ åsikter bara för att de har stöds av en minoritet eller för att de inte har framförts tidigare.
  • Anonym (Ej representativ)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 01:25:12 följande:
    ?Kan slå vad om att nästan alla som skickar dickpics är den raka motsatsen till incels.
    Lite OT, men här har du så fullständigt fel som det bara är möjligt att ha.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 01:42:15 följande:
    Det är inte jag som känner mig värdelös. Det är du som säger att jag är det och att jag är farlig för kvinnor, att jag är en fascist osv. Saker som jag aldrig har hört förut i mitt liv. Bara för att tycker saker om incels som du inte står ut med att höra.

Först ska du alltså trycka ner mig och sen ska jag söka hjälp för att bli av med den negativa självbild som du har satt på mig. Är det inte väldigt motsägelsefullt?

Vore det inte bättre om du kunde argumentera utan att sätta negativa etiketter på de som har andra åsikter än dig?

Varför hittar du på saker? Jag har inte sagt att du är farlig för kvinnor, är du det? Du har tidigare sagt att incels känner sig värdelösa i jämförelse med andra män. Du känner dig som ett offer för samhället, du vill ha sympatier för det är så synd om dig.

Jag säger att din åsikt att mäns och kvinnors sexliv/ dejting ska regleras via staten är en fascistisk åsikt. Men det är väl uppenbart att det är. Vad har du för argument till att det inte skulle vara en fascistisk åsikt?

Ja, i min värld är fascism negativt. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 01:47:16 följande:
    Ja, du ska respektera alla åsikter utan att bemöta dem med förakt även om du tycker att de är helt uppåt väggarna. Det är poängen med en demokrati. Folk framför åsikter och sen avgör majoriteten om de ska implementeras eller inte.

Man har inte rätt att förfölja eller förolämpa folk med en viss typ åsikter bara för att de har stöds av en minoritet eller för att de inte har framförts tidigare.
    Hur skulle du själv bemöta en radikal, extrem, fascistisk åsikt att exempelvis alla incels borde sättas i en avgränsad koloni i Jukkasjärvi?

Du skulle ju komma till bukt med problemet då, utbudet av män blir mindre då. Visst, det kanske inte är så kul i kolonin för dig, men samhället kommer till gagn.

Ungefär så här uppfattar jag dina åsikter. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 02:17:49 följande:

Varför hittar du på saker? Jag har inte sagt att du är farlig för kvinnor, är du det? Du har tidigare sagt att incels känner sig värdelösa i jämförelse med andra män. Du känner dig som ett offer för samhället, du vill ha sympatier för det är så synd om dig.

Jag säger att din åsikt att mäns och kvinnors sexliv/ dejting ska regleras via staten är en fascistisk åsikt. Men det är väl uppenbart att det är. Vad har du för argument till att det inte skulle vara en fascistisk åsikt?

Ja, i min värld är fascism negativt. 

Du har sagt att jag är en misogyn man och att en misogyn man är farlig för kvinnor. Sluta ducka för vad du har skrivit. Ja, incels känner sig värdelösa pga de negativa attityder som finns mot dem som bl.a. du bekräftar mer än någon annan jag har upplevt.

Har du några exempel på liknande fascistiska åsikter som har framförts av fascister eller verkställts i tidigare fascist-diktaturer som Italien och Spanien? Nej, inga intellektuella resonemang eller samband kan du presentera. Bara själva anklagelsen i sig och sen inget mer. Det är inte så en argumentation går till.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 02:30:33 följande:
    Du har sagt att jag är en misogyn man och att en misogyn man är farlig för kvinnor. Sluta ducka för vad du har skrivit. Ja, incels känner sig värdelösa pga de negativa attityder som finns mot dem som bl.a. du bekräftar mer än någon annan jag har upplevt.

Har du några exempel på liknande fascistiska åsikter som har framförts av fascister eller verkställts i tidigare fascist-diktaturer som Italien och Spanien? Nej, inga intellektuella resonemang eller samband kan du presentera. Bara själva anklagelsen i sig och sen inget mer. Det är inte så en argumentation går till.

Jag har inte kallat dig för misogyn man, incels som uppvisar misogynitet däremot kan vara farliga för kvinnor. Klassar du dig som en sådan alltså? Du har ju tidigare sagt att det var bättre för hundra år sedan och att män var osmarta som "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor. Visst, det kan väl definieras som misogynt.

Jag  postade tidigare från wiki ang fascism om du missade det.

• Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 02:22:10 följande:
    Hur skulle du själv bemöta en radikal, extrem, fascistisk åsikt att exempelvis alla incels borde sättas i en avgränsad koloni i Jukkasjärvi?

Du skulle ju komma till bukt med problemet då, utbudet av män blir mindre då. Visst, det kanske inte är så kul i kolonin för dig, men samhället kommer till gagn.

Ungefär så här uppfattar jag dina åsikter. 
    Det är två helt olika saker att sätta människor i fångläger och att begränsa hur många man får ha sex med på en månad eller ett halvår. Din jämförelse fråntar människor alla deras rättigheter, medan mitt förslag bara skulle leda till böter på sin höjd.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?