• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-03 18:37:01 följande:
    Och om det bara handlar om att jobba med sig själva så kan kvinnor jobba med sig själva så de blir ihop med dessa män. 
    Paralysstadiet igen.

Varför ska någon jobba mot ett mål man inte vill till?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:33:16 följande:
    Tjejer sållar naturligtvis bort incelsen, dickpicksen eller underliga killar i övrigt. Dina kompisar blir bortsållade. Det beror på dom.

Skulle dom bara sluta uttrycka sig med att "tjejer har det så enkelt " eller att "samhället är fel" skulle naturligtvis ingen förändring för dom ske. Dom måste göra ett aktivt val att ta av offerkoftan och förändras inifrån.
    Var har Palle skrivit att hans kompisar skickar dickpics eller att dom är underliga. Känner du Palles kompisar?
    Har du förutfattade och nonchalanta uppfattningar som du använder för att skuldbelägga människor du öht inte känner så att du därefter kan komma fram till förutbestämda och populistiska fördomar om Incels?
    Vad har jag missat i frågan?
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:25:08 följande:

Så bisarrt. Du förväntar dig att att folk ska vara tysta när incels kommer med radikala, extrema fascistiska förslag. Kallar du det verkligen konstruktivt? 

Det enda sättet att hjälpa en incel är att säga ifrån. Idéer såsom statlig reglering är inte rimligt att föreslå.

Absolut!

Eftersom problemet har sin upprinnelse i för mycket ensamtid i en verklighetsfjärmad miljö kan ju inte lösningen vara att få hållas med galenskaperna in the real world.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 20:21:26 följande:
    Var har Palle skrivit att hans kompisar skickar dickpics eller att dom är underliga. Känner du Palles kompisar?
    Har du förutfattade och nonchalanta uppfattningar som du använder för att skuldbelägga människor du öht inte känner så att du därefter kan komma fram till förutbestämda och populistiska fördomar om Incels?
    Det har jag aldrig påstått heller.
    Att Palles polare har offerkoftan på verkar vara klarlagt. Skulle gissa att det är anledningen till att dom är singlar.

Vad är anledningen till att du är incel? Skulle vara intressant att veta vad just du skyller på.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 20:21:26 följande:
    Naturligtvis är de underliga på nåt sätt, iaf tillräckligt underliga för att bli bortsållande i decennier.

Det är ju inte kollektivt alla kvinnor de möter som har ett gemensamt problem som är orsaken till att de inte lyckas. Precis som sagts tidigare kan ju inte kvinnorna veta att just den här mannen har svårt att få till nåt, så det är en individuell  bedömning varje gång en kvinna bestämmer sig för att det får vara.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 20:52:14 följande:
    Att Palles polare har offerkoftan på verkar vara klarlagt. Skulle gissa att det är anledningen till att dom är singlar.

Vad är anledningen till att du är incel? Skulle vara intressant att veta vad just du skyller på.

Så om dessa kompisar helst skulle vilja bilda familj och skaffa barn, men inte lyckas nå dit, så har dom offerkofta? Det är väl inte svårare att förstå denna besvikelse än om en kvinna blir ofrivilligt barnlös?

Dom flesta kan nog förstå det. Dom tror inte heller på några ideer kring att kvinnor ska delas ut till behövande utan har bara uttryckt att det är jävligt svårt att träffa någon, allra helst på nätet.

Dom har jobb, tränar och sköter sig. Dom är nästan för snälla, hjälper till direkt om det är något. 

Du kan inte se något annat än en självömkande incel här alltså?

• Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 20:52:14 följande:

"Tjejer sållar naturligtvis bort incelsen, dickpicksen eller underliga killar i övrigt. Dina kompisar blir bortsållade. Det beror på dom."

Står du för detta uttalande eller gör du det inte?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:28:35 följande:
    Berätta gärna var jag "kontrollerar" eller "kräver" saker. Jag är också trött på dig och dina personangrepp,  härskartekniker och all övrig skit du skriver om det är till någon tröst.
    Du kräver att han ska ta ställning mot mig och svara kritiskt på mina inlägg istället för på dina inlägg. Du har redan flera andra som håller med dig. Måste alla i tråden göra det för att du ska bli nöjd?

Alldeles nyss skrev du att jag borde söka hjälp för att jag har fel åsikter enligt ditt synsätt. I Sovjetunionen kunde man hamna på mentalsjukhus för att man hade åsikter som gick emot regimen. Är det vad du strävar efter?

Du påstår även att jag är en fascist för att du inte gillar vad jag tycker. Vet du vad berlinmuren kallades för i östblocket? En antifascistisk skyddsvall. Ditt synsätt på omgivningen är totalitärt och icke-pluralistiskt. Se dig själv i spegeln och fundera på vad det är du sysslar med.
  • Anonym (Palle)

Jag står för mina åsikter - jag behöver inte gadda ihop mig med någon.

Det är så lätt att tänka att denna diskussion består av 2 sidor, men det är bara för personer som inte tar tanken ett steg till. Vi tycker alla olika, har egna ideer och tolkningar. Dom får man själv ansvara för eftersom vi är vuxna individer.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 21:03:29 följande:

Så om dessa kompisar helst skulle vilja bilda familj och skaffa barn, men inte lyckas nå dit, så har dom offerkofta? Det är väl inte svårare att förstå denna besvikelse än om en kvinna blir ofrivilligt barnlös?

Dom flesta kan nog förstå det. Dom tror inte heller på några ideer kring att kvinnor ska delas ut till behövande utan har bara uttryckt att det är jävligt svårt att träffa någon, allra helst på nätet.

Dom har jobb, tränar och sköter sig. Dom är nästan för snälla, hjälper till direkt om det är något. 

Du kan inte se något annat än en självömkande incel här alltså?

Nej, skyller dina polare på att "tjejer har det så lätt" eller "samhället" eller "dejtingappar" så har dom en offermentalitet. Denna offermentalitet delar dom med incelkulturen.

Det är skillnad på att vara besviken över att man inte hittar någon och känna sig som ett offer för *infoga valfri grupp*

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?