• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:10:08 följande:
    Jag tror att vissa incels tar till sig saker och vissa inte. Alla är liksom olika, man kan inte dela in folk i exakta fack.

Det som jag menar är att attityden.. av incels/långvariga singlar/feminsiter/mansgrisar/media och alla andra människor behöver förändras eftersom detta samhällsproblem växer sig större för var dag. Det blir en frustration och tom hat som inte är sunt för samhället. Även om incels av vissa klassas som pesten, så är dom ändå en del av samhället.

Man behöver kunna diskutera ämnet ur olika perspektiv och kanske lägga vissa känslor/frustration åt sidan, från båda sidor, för att kunna diskutera det konstruktivt.

Så bisarrt. Du förväntar dig att att folk ska vara tysta när incels kommer med radikala, extrema fascistiska förslag. Kallar du det verkligen konstruktivt? 

Det enda sättet att hjälpa en incel är att säga ifrån. Idéer såsom statlig reglering är inte rimligt att föreslå.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 19:11:49 följande:
    Det här är så sjukt. Du har ingen rätt att kräva av honom att han ska ha exakt samma åsikter om incels som dig. Respektera andra personers rätt till sina egna åsikter. Var har du lärt dig den inställningen att du tror att du kan kontrollera andra människor?

Jag orkar inte ens svara i den här tråden på all skit du skriver för jag är så fruktansvärt trött på din nonchalanta attityd.
    Berätta gärna var jag "kontrollerar" eller "kräver" saker. Jag är också trött på dig och dina personangrepp,  härskartekniker och all övrig skit du skriver om det är till någon tröst.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:19:50 följande:

Nihka - det kliar verkligen i dina fingrar att få igång nåt tugg, jag skrattade tom till när du inte ger dig utan fortsätter fast vi ändå verkade hyfsat överens om att låta det bero.

Har du inbillat dig att jag har kommit överens om något med dig? Jag har bett dig att inte komma gnällandes till mig om och om och om igen när du inte klarar av att hålla dig till reglerna. Borde inte vara så svårt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 19:30:22 följande:
    Har du inbillat dig att jag har kommit överens om något med dig? Jag har bett dig att inte komma gnällandes till mig om och om och om igen när du inte klarar av att hålla dig till reglerna. Borde inte vara så svårt.
    My bad, då var det jag som kom överens med mig själv om att inte svara mer på dina inlägg ;)
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:15:26 följande:

Cloffe - Att ett par av mina vänner uttrycker frustration över nätdejtandet är inget konstigt. Det ÄR betydligt lättare som tjej. Det finns otaliga personer som bevisat det på ex Youtube. Där dom har startat 2 konton, som kvinna och som man med väldigt olika utslag.

Bara för att dom skulle sluta uttrycka detta faktum, så skulle ju inte fler tjejer höra av sig. Tjejerna på nätet har väl ingen aning om att just dom tycker att det är svårt att få kontakt med någon via nätet?

Tjejer sållar naturligtvis bort incelsen, dickpicksen eller underliga killar i övrigt. Dina kompisar blir bortsållade. Det beror på dom.

Skulle dom bara sluta uttrycka sig med att "tjejer har det så enkelt " eller att "samhället är fel" skulle naturligtvis ingen förändring för dom ske. Dom måste göra ett aktivt val att ta av offerkoftan och förändras inifrån.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:15:26 följande:

Cloffe - Att ett par av mina vänner uttrycker frustration över nätdejtandet är inget konstigt. Det ÄR betydligt lättare som tjej. Det finns otaliga personer som bevisat det på ex Youtube. Där dom har startat 2 konton, som kvinna och som man med väldigt olika utslag.

Bara för att dom skulle sluta uttrycka detta faktum, så skulle ju inte fler tjejer höra av sig. Tjejerna på nätet har väl ingen aning om att just dom tycker att det är svårt att få kontakt med någon via nätet?

Att få till en första kontakt med någon och att utveckla ett förhållande är inte samma sak

Det är precis lika svårt för en kvinna att få till stånd och utveckla en relation som det är för en man.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:32:03 följande:
    My bad, då var det jag som kom överens med mig själv om att inte svara mer på dina inlägg ;)
    Ja, och se hur det gick. Igen. Men skyll på andra, Andras fel. Alltid, alltid andras fel. Går som en röd tråd igenom i stort sett allt du säger.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 19:33:44 följande:
    Att få till en första kontakt med någon och att utveckla ett förhållande är inte samma sak

Det är precis lika svårt för en kvinna att få till stånd och utveckla en relation som det är för en man.
    Den här vill jag ändå ge dig cred för. Ditt första inlägg som du inte avslutar i dryg anda.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 19:36:33 följande:
    Ja, och se hur det gick. Igen. Men skyll på andra, Andras fel. Alltid, alltid andras fel. Går som en röd tråd igenom i stort sett allt du säger.
    Det gick sådär, men nu ska jag skärpa mig och hålla mig till den ursprungliga planen.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:37:48 följande:
    Den här vill jag ändå ge dig cred för. Ditt första inlägg som du inte avslutar i dryg anda.
    Jävlar vilket drygt inlägg.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?