• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 21:05:51 följande:
    Du kräver att han ska ta ställning mot mig och svara kritiskt på mina inlägg istället för på dina inlägg. Du har redan flera andra som håller med dig. Måste alla i tråden göra det för att du ska bli nöjd?

Alldeles nyss skrev du att jag borde söka hjälp för att jag har fel åsikter enligt ditt synsätt. I Sovjetunionen kunde man hamna på mentalsjukhus för att man hade åsikter som gick emot regimen. Är det vad du strävar efter?

Du påstår även att jag är en fascist för att du inte gillar vad jag tycker. Vet du vad berlinmuren kallades för i östblocket? En antifascistisk skyddsvall. Ditt synsätt på omgivningen är totalitärt och icke-pluralistiskt. Se dig själv i spegeln och fundera på vad det är du sysslar med.
    Berätta, vad gör du konkret för att sprida dina idéer och skapa opinion för en förändring av dejtingvärlden?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 21:05:48 följande:
    "Tjejer sållar naturligtvis bort incelsen, dickpicksen eller underliga killar i övrigt. Dina kompisar blir bortsållade. Det beror på dom."

Står du för detta uttalande eller gör du det inte?

Läs föregående inlägg. Palle pratar om youtube.

Anledningen till att Palles polare blir bortsållade beror på dom. Vad det beror på kan jag inte veta, jag vet däremot att lösningen ligger på dom själva.

• Anonym (Cloffe)
    Du kräver att han ska ta ställning mot mig och svara kritiskt på mina inlägg istället för på dina inlägg. Du har redan flera andra som håller med dig. Måste alla i tråden göra det för att du ska bli nöjd?

Alldeles nyss skrev du att jag borde söka hjälp för att jag har fel åsikter enligt ditt synsätt. I Sovjetunionen kunde man hamna på mentalsjukhus för att man hade åsikter som gick emot regimen. Är det vad du strävar efter?

Du påstår även att jag är en fascist för att du inte gillar vad jag tycker. Vet du vad berlinmuren kallades för i östblocket? En antifascistisk skyddsvall. Ditt synsätt på omgivningen är totalitärt och icke-pluralistiskt. Se dig själv i spegeln och fundera på vad det är du sysslar med.
    Men lägg av, hur ser det där "krävandet" ut? Eller "att du borde söka hjälp för att du har fel åsikter" Jag har aldrig skrivit något sånt. Vilka jävla härskartekniker du sysslar med.

Ja, din vilja att genom staten begränsa liggandet för vissa män och bedriva förhör med kvinnor är fascistiskt. Inte på grund av att jag inte gillar det du tycker.
  • nihka

Tror du inte att någon kan prata med dig utan att ta ställning emot dig? Räknar du typ lagmedlemmar och tycker att alla ska ha lika många i sitt lag?

Nu är det inte Cloffe eller Palle du ska charma för att få ligga utan kvinnor så du behöver inte bilda "lag" med någon av dem, fast med dina åsikter kommer du inte att charma några kvinnor, eller hur tycker du att det har gått så här långt i livet? 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 21:12:56 följande:

Jag står för mina åsikter - jag behöver inte gadda ihop mig med någon.

Det är så lätt att tänka att denna diskussion består av 2 sidor, men det är bara för personer som inte tar tanken ett steg till. Vi tycker alla olika, har egna ideer och tolkningar. Dom får man själv ansvara för eftersom vi är vuxna individer.

Du har inte tagit tanken ett steg till. Vad händer om man tar bort egenansvaret från incels, låt oss säga att allt är *infoga valfri grupp här*-s fel. Vad blir konsekvenserna av det?

-incels kommer att fortsätta med sitt kvinnoförakt
    -ingen incel kommer att söka hjälpen som finns
    -fler incels skapas
    -gruppen som skylla på blir lidande samt oförmögen att förändra situationen, då incels beror på incels.
    -offermentaliteten förstärks, incels mår ännu sämre.
  • Anonym (Cloffe)
    nihka skrev 2023-08-03 21:27:48 följande:
    Tror du inte att någon kan prata med dig utan att ta ställning emot dig? Räknar du typ lagmedlemmar och tycker att alla ska ha lika många i sitt lag?

Nu är det inte Cloffe eller Palle du ska charma för att få ligga utan kvinnor så du behöver inte bilda "lag" med någon av dem, fast med dina åsikter kommer du inte att charma några kvinnor, eller hur tycker du att det har gått så här långt i livet? 

Jag tycker det är uppenbart att "Hej" startade tråden för att rekrytera incels genom att göda ett kvinnoförakt.

Inte tusan startar någon en tråd och oskyldigt frågar varför ingen gillar incels och fortsätter med diverse aggressioner i syfte att få folk att gilla incels.

• nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 21:36:56 följande:

Jag tycker det är uppenbart att "Hej" startade tråden för att rekrytera incels genom att göda ett kvinnoförakt.

Inte tusan startar någon en tråd och oskyldigt frågar varför ingen gillar incels och fortsätter med diverse aggressioner i syfte att få folk att gilla incels.

Rekrytera kanske är att ta i men tanken att försöka normalisera incelkulturen genom att ta den från ljusskygga Xchan/kun och darknet till mer rumsrena forum som FL tror jag på. Troligtvis inte så långt i tanken som att göra det för någon mer än sig själv dock.
  • Anonym (Cloffe)
    nihka skrev 2023-08-03 21:58:25 följande:
    Rekrytera kanske är att ta i men tanken att försöka normalisera incelkulturen genom att ta den från ljusskygga Xchan/kun och darknet till mer rumsrena forum som FL tror jag på. Troligtvis inte så långt i tanken som att göra det för någon mer än sig själv dock.
    Jag kanske är konspiratoriskt lagd. Med tanke på hur många gånger ts har nämnt sd, trots att ingen ens vidrör sd, och försök till polarisering mellan könen såsom "det finns en särskild plats i helvetet för (män) som inte hjälper varandra"

så luktar det som en variant på "project Alamo"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_Alamo

ingenstans kan jag tänka mig att någon startar en tråd som incel och spyr galla över kvinnor i syfte att ändra kvinnors attityder till incels. Ts riktar sig till männen i tråden.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 17:42:57 följande:
    Nej, er förmåga att välja beror på utbudet. Just nu är utbudet stort. 
    Det som är typiskt människan (alltså även män) är att hon tror att hon väljer rationellt, forskning visar att det inte stämmer. 

Låt mig ta ett exempel. Skall man tro på denna tråden väljer kvinnor konsekvent män med sunda, goda och jämställda värderingar som partner. Som forskning i denna tråden visade väljer kvinnor i verkligheten istället män som har högre status. Det är alltså belagt en skillnad i vad man tror att man väljer och vad man i verkligheten väljer.
     vilken forskning? länka. eller är det din egna flashback-forskning? baserad på protokoll från *ensamma männens sammanträdesrum*?
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 22:06:52 följande:
    Jag kanske är konspiratoriskt lagd. Med tanke på hur många gånger ts har nämnt sd, trots att ingen ens vidrör sd, och försök till polarisering mellan könen såsom "det finns en särskild plats i helvetet för (män) som inte hjälper varandra"

så luktar det som en variant på "project Alamo"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_Alamo

ingenstans kan jag tänka mig att någon startar en tråd som incel och spyr galla över kvinnor i syfte att ändra kvinnors attityder till incels. Ts riktar sig till männen i tråden.
    Jag tänkte mer på om någon kan övertyga någon annan om att de är normala kanske de klarar av att lura sig själva ett tag till.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?