• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 18:48:03 följande:
    På din skrift så låter det som att de skyller på "samhället" 

har också en vän som var långvarig singel. Han har inte det yttre med sig men har i övrigt goda relationer. Han har aldrig skyllt på "kvinnor", "andra män" eller "samhället" Han är i ett förhållande med en tjej nu.
    Och om man ska anpassa sig till andra människor. 
    Då skyller man också på samhället, för du vill att man ska anpassa sig till samhället. 
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-03 18:41:28 följande:
    Då skulle det det kunna vara ett narcissistiskt synsätt när kvinnor inte gör en förändring så de passar mer med dessa män
    Här kan man säga att du är i paralysstadiet när det gäller att träna dig till en medalj i löpning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 18:53:52 följande:
    Skyller och skyller.. dom har testat det mesta och uttrycker en frustration över tex nätdejting. Dom jobbar, tränar, har kompisar, men med tjejer vill det sig inte.

Men ibland är det svårt att sätta fingret på varför någon lyckas eller inte. Enstaka fall är ju även rätt ointressanta för diskussionen egentligen. Det vi pratar om nu är den ökande gruppen incels/långvariga singlar. 
    Min gissning gällande att dina vänner är singlar är ju faktiskt att de skyller ifrån sig då de uttrycker "en frustration över nätdejting" jag kan tänka mig i såna svängar att "det är så lätt för tjejer"

Det är den inställningen som gör att dom är singlar. Ju snabbare de kommer underfund med det desto bättre.

men om vi nu pratar om incels. Varför för du inte den diskussionen med incels i den här tråden som Nikha frågade?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:00:32 följande:
    Min gissning gällande att dina vänner är singlar är ju faktiskt att de skyller ifrån sig då de uttrycker "en frustration över nätdejting" jag kan tänka mig i såna svängar att "det är så lätt för tjejer"

Det är den inställningen som gör att dom är singlar. Ju snabbare de kommer underfund med det desto bättre.

men om vi nu pratar om incels. Varför för du inte den diskussionen med incels i den här tråden som Nikha frågade?
    Jag tror att vissa incels tar till sig saker och vissa inte. Alla är liksom olika, man kan inte dela in folk i exakta fack.

Det som jag menar är att attityden.. av incels/långvariga singlar/feminsiter/mansgrisar/media och alla andra människor behöver förändras eftersom detta samhällsproblem växer sig större för var dag. Det blir en frustration och tom hat som inte är sunt för samhället. Även om incels av vissa klassas som pesten, så är dom ändå en del av samhället.

Man behöver kunna diskutera ämnet ur olika perspektiv och kanske lägga vissa känslor/frustration åt sidan, från båda sidor, för att kunna diskutera det konstruktivt.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 18:33:40 följande:
    Om man inte har förmågan då?
    Då skaffar man sig den eller blir utan. Att det är svårt är ingen ursäkt. Det är mycket som är svårt här i livet och antingen kämpar man för det tills man lyckas eller så låter man bli, förlikar sig, eller sätter upp andra mer nåbara mål.

Inget serveras, inte när det gäller relationer iaf, bara för att man vill men inte kan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:00:32 följande:
    Det här är så sjukt. Du har ingen rätt att kräva av honom att han ska ha exakt samma åsikter om incels som dig. Respektera andra personers rätt till sina egna åsikter. Var har du lärt dig den inställningen att du tror att du kan kontrollera andra människor?

Jag orkar inte ens svara i den här tråden på all skit du skriver för jag är så fruktansvärt trött på din nonchalanta attityd.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:10:08 följande:
    Jag tror att vissa incels tar till sig saker och vissa inte. Alla är liksom olika, man kan inte dela in folk i exakta fack.

Det som jag menar är att attityden.. av incels/långvariga singlar/feminsiter/mansgrisar/media och alla andra människor behöver förändras eftersom detta samhällsproblem växer sig större för var dag. Det blir en frustration och tom hat som inte är sunt för samhället. Även om incels av vissa klassas som pesten, så är dom ändå en del av samhället.

Man behöver kunna diskutera ämnet ur olika perspektiv och kanske lägga vissa känslor/frustration åt sidan, från båda sidor, för att kunna diskutera det konstruktivt.
    Nice. Du har dömt ut dem. Inte ens värt att prata med dem, men gärna om dem. Men du är sååå brydd...
  • Anonym (Palle)

Cloffe - Att ett par av mina vänner uttrycker frustration över nätdejtandet är inget konstigt. Det ÄR betydligt lättare som tjej. Det finns otaliga personer som bevisat det på ex Youtube. Där dom har startat 2 konton, som kvinna och som man med väldigt olika utslag.

Bara för att dom skulle sluta uttrycka detta faktum, så skulle ju inte fler tjejer höra av sig. Tjejerna på nätet har väl ingen aning om att just dom tycker att det är svårt att få kontakt med någon via nätet?

• Anonym (Palle)

Nihka - det kliar verkligen i dina fingrar att få igång nåt tugg, jag skrattade tom till när du inte ger dig utan fortsätter fast vi ändå verkade hyfsat överens om att låta det bero.

• nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 19:11:49 följande:
    Det här är så sjukt. Du har ingen rätt att kräva av honom att han ska ha exakt samma åsikter om incels som dig. Respektera andra personers rätt till sina egna åsikter. Var har du lärt dig den inställningen att du tror att du kan kontrollera andra människor?

Jag orkar inte ens svara i den här tråden på all skit du skriver för jag är så fruktansvärt trött på din nonchalanta attityd.
    Jag har inte sagt att han ska samma åsikter som mig utan frågade varför han inte pratar med incelsen i tråden.

Du kan ju prata lite med honom om dina idéer om att reglera dejtingmarknaden så de män som knullar mest nu får lämna över till de som inte knullar alls. På tal på sjukt och att vilja kontrollera andra människor.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?