• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 19:01:56 följande:
    Jag tror inte kvinnor skulle protestera om utbudet av trevliga män blev fler. Så varför ser inte fler män till att försöka vara trevliga?
    Vad baserar du det antagandet att män har blivit mindre trevliga i vardagen på?
  • Anonym (Smurf)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:54:59 följande:
    Har du hört någon bli vansinnig över flat earth society eller 5G-chip i vaccin? Varför skulle man bli det?
    Desinformation gör vem som helst vansinnig. Och att utsätta folk för fara genom att skrämmas med "vaccin injicerar 5g-chip" är ondskefull desinformation. Lite som du.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Smurf) skrev 2023-08-03 01:30:41 följande:
    Desinformation gör vem som helst vansinnig. Och att utsätta folk för fara genom att skrämmas med "vaccin injicerar 5g-chip" är ondskefull desinformation. Lite som du.
    Jag har aldrig hört talas om någon som blir vansinnig på 5g-konspirationsteorier.

Vad är det för desinformation som jag har spridit? Vad handlar det om?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 01:07:46 följande:
    Den som är mest aggressiv i den här tråden är du. Det är du som inte står ut med att andra personer har annorlunda åsikter än vad du har, utan känner dig tvungen att gå till personangrepp.

Du kräver att alla måste säga ifrån mot en viss typ av åsikter, vilket är ett i grunden antidemokratiskt synsätt. Du tolererar inte att folk bildar sig en egen uppfattning om vad de själva tycker, utan alla måste ha samma åsikter som dig. Om de inte har det kommer du med anklagelser mot dem och misstänkliggör dem.

Har du ens kommit med någon relevant synpunkt om incels? Om varför det finns fler incels idag än när du var ung, vad du tror att det beror på osv. Nej, ingenting. Bara personangrepp mot alla som inte håller med dig.

Det finns annorlunda åsikter och så finns det fascistiska anti-demokratiska åsikter som dina. Det är fullt naturligt att såna åsikter blir bemötta med ogillande. 

Anonym (hej) skrev 2023-08-03 01:10:03 följande:

Det finns annorlunda åsikter och så finns det fascistiska anti-demokratiska åsikter som dina. Det är fullt naturligt att såna åsikter blir bemötta med ogillande. 

Jag kräver ingenting från andra, ingen behöver ha samma åsikter om mig, du vet dessutom ingenting om mig, och det inkluderar ålder. Du fortsätter med dina härskartekniker med personangrepp samtidigt som du projicerar.

Om du inte läst mina inlägg tidigare så är det enda sättet att komma till bukt med incel är att säga ifrån om någon är aggressiv mot kvinnor, samt uppmuntra dessa att söka hjälpen som finns. Jag vill verkligen att du söker hjälpen och tar ett egetansvar.

Anonym (hej) skrev 2023-08-03 01:10:03 följande:

Män har inte alls blivit mindre trevliga i vardagen. Du skriver tidigare att du du anser att "kvinnor inte vill förlora sina privilegier" Hur skulle kvinnor förlora något om de fick fler trevliga män att välja på. Dvs att de misogyna kvinnoföraktande incelsen ändrade sig och blev knullbara? Ingen kvinna skulle väl protestera över det.

Eller är det ett privilegium för en kvinna att ha valet att knulla killar som är trevliga? Ingen otrevlig incel skulle få doppa även om denne var sista mannen på jorden.

Vilket mynnar ut till att det inte är samhällets "fel" att inte incels får doppa. Det är upp till individen.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:52:01 följande:
    Det hänger ju ihop. Om överutbudet av män minskar kommer män och kvinnors preferenser att konvergeras, så att det problemet försvinner.
    Jag kan garantera att misogyna, kvinnofientliga blir utan sex i alla fall. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Det är inte så komplicerat.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:48:41 följande:
    Enligt vilken definition av fascism? Kan det inte lika gärna vara kommunism om du kan ta vilken dålig ideologi som helst utan att kunna argumentera för det?

Enligt den gängse uppfattningen om fascism. 

Fascism är en form av auktoritärultranationalism som karakteriseras av maktutövande via diktatur, förtryck av politiskt oliktänkande med strikt dominans över både samhället och individen.[1][2][3][4] Fascismen är en revolutionär form av ultranationalism med nationens "pånyttfödelse" som mål.[5] För att förverkliga idén om en pånyttfödelse för nationen vill fascister skapa ett samhälle där människor som har vissa egenskaper och eller kvalitéer ska fylla det fascistiska samhället.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fascism

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:46:10 följande:
    Nej, överutbudet av män beror inte på mansöverskottet utan på att män är mer benägna än kvinnor att ha sex med flera olika personer samtidigt. Kort sagt beror överutbudet på avsaknaden av monogama långvariga relationer.

Det resulterar i fenomen som ghosting, vilket många kvinnor tar väldigt illa vid sig av. Då är det tydligen acceptabelt för kvinnor att klaga, till skillnad från män som ska hålla tyst.
    Om du tror att det är det som är problemet, hur ska du få dessa män att tvingas in i monogama förhållanden? Och hur ska du få kvinnorna att ingå i monogama förhållanden med dessa män?

Om en man bokar dejt via tinder, ska han och kvinnan vara spärrade i 14 dagar då? Eller valfri annan tidsperiod. Ska kvinnan med vara spärrad? eftersom hon fått äran att gå på dejt. Då kan hon absolut inte gå på dejt igen för att hitta en partner som matchar sina preferenser? Gud bevare. Man MÅSTE tydligen få attraktion, personkemi och höra bröllopsklockor första dejten. Och om dessa kvinnor blir spärrade, vilka finns då kvar? Jo de kvinnor som du redan ratat. du har själv sagt i ett inlägg att du bara sveper ja på 50% *jämfört med kvinnor som sveper ja på 15%*. De kvinnor som du vill ha, men som sveper nej på dig kommer inte öka med liknande begränsningar.

Tror du att ghosting är det värsta som kan hända en kvinna på tinder? Vet du vad, testa skapa en kvinnlig profil och matcha med män så kan du få se själv. så kan du få se *hur tacksamma* vi ska vara. Sen kan du också läsa på statistik om hur många kvinnor som blir sexuellt ofredande av män (kommentarer, dick pics etc), antal våldtäkter och brott mot samtyckeslagen. Läs också på om mäns våld mot kvinnor, hur många som misshandlas och som faktiskt blir mördade. Av män.

Tror du att vi kvinnor frivilligt vill bli ännu en siffra i statistiken? Tror du på allvar att denna statistik skulle bli bättre av det du föreslår? Att ensamma män med dåliga värderingar skulle bli helylle män bara staten hjälper dom knulla lite?
  • Överste Senap
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:52:01 följande:
    Det hänger ju ihop. Om överutbudet av män minskar kommer män och kvinnors preferenser att konvergeras, så att det problemet försvinner.
    Jag har sagt det flera gånger och du ignorerar det varje gång. Det framgår alltför tydligt att dina antaganden och teorier är baserade på rent önsketänkande och inte på erfarenheter av relationer mellan människor. 
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 02:45:16 följande:
    Jag kan garantera att misogyna, kvinnofientliga blir utan sex i alla fall. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Det är inte så komplicerat.
    Det där har du inte rätt i. Det finns många som du skulle sätta dessa etiketter på som har jättelätt för att träffa tjejer.

Sen tror jag att om man ser historiskt på hur trevliga och medgörliga män varit, så har det generellt sett aldrig funnits lika många trevliga och medgörliga män som det gör idag.

Sen finns det såklart rövhål idag också. Men det är absolut inte detsamma som att man blir utan tjejer.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 13:12:06 följande:
    Det där har du inte rätt i. Det finns många som du skulle sätta dessa etiketter på som har jättelätt för att träffa tjejer.

Sen tror jag att om man ser historiskt på hur trevliga och medgörliga män varit, så har det generellt sett aldrig funnits lika många trevliga och medgörliga män som det gör idag.

Sen finns det såklart rövhål idag också. Men det är absolut inte detsamma som att man blir utan tjejer.
    Vi har väl pratat om det här tidigare. En man som gillar att knulla runt, berättar inte det för en kvinna kan säkert klassas som mindre respektfull. Samma man kan också känna genuin attraktion och respektera kvinnan som han vill knulla med. Han kan uppskatta henne som en individ. Kvinnan känner det, hon kanske blir lurad, hon kanske bara är ute efter att träffa någon tillfälligt också.

En incel är en man som traditionellt inte ser individen bakom kvinnan. Han känner ett entitlement till kvinnan.  Ingen genuin attraktion inträffar mer än att incelen vill ha sex med kvinnan. Han kan säkert försöka dölja sina åsikter men sexet uteblir. Hon kommer säkert att le och vara artig mot honom för att inte göra han arg (som en överlevnadsstrategi för henne)

ser du skillnaden här. Skulle incels vara de enda männen kvar på jorden så skulle han inte få en dejt heller. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Ju tidigare en incel inser det, desto bättre. Ingen statlig reglering av dejting kommer att se till att kvinnoföraktande incels får knulla.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?