• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-02 17:55:02 följande:
    Och precis skrev du att du inte ville ta bort mäns privilegium, men nu vill du det ändå. Hur ska du ha det? 
    Jag vill inte ta tillbaka mäns gamla privlegium från 100 år sen. Stor skillnad.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:38:16 följande:
    Ja, det är exakt samma sak. Det står ingenstans att vi ska backa bandet och förbjuda kvinnor från att jobba. Istället måste vi hitta andra sätt att lösa incel-problemet.

Till skillnad från dig tror jag inte att incel-problemet är påhittat och självförvållat. Det är där vi skiljer oss mest åt och det är vad som gör dig upprörd att man ens pratar om det som ett riktigt problem överhuvudtaget.
    När någon skriver "är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du"? Gällande löner så menar denne att det är ett korkat kollektiv beslut av män. I kombination med åsikten att det var bättre på den tiden  så blir det uppenbart.
    Försök inte.

Jag har aldrig sagt att incel problemet är påhittat. Du själv är ett bevis för existensen. Det är ett problem som inte har att göra med individens avsaknad av sex utan avsaknad av sex och partnerskap är en konsekvens av individens agerande mot kvinnor.

Det är inte hjärnforskning precis. Ju mer man skalar av individens ansvar, desto mindre kommer man till bukt med problemet.

Lösningen på problemet är inte att incels ska kunna knulla. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:56:31 följande:
    Jag vill inte ta tillbaka mäns gamla privlegium från 100 år sen. Stor skillnad.
    Nej, du vill ta bort deras privilegium de har idag, de attraktiva männen. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:54:25 följande:
    Jag tror inte att problemet är ett överskott av män, utan att det handlar om andra saker.

Generellt sätt borde vi eftersträva mer monogama förhållanden. Därför tror jag på en begränsning av hur många man får ha sex med under en viss period.
    Men om det är överskott på män kommer ju alla män ändå inte kunna ha monogama förhållanden. Kvinnorna räcker inte till, oavsett hur mycket du begränsar sexmängden. Det kommer ändå bli män över. Hur vill du lösa det?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:50:58 följande:
    Nej, jag vill inte ha en begränsning av kvinnors rättigheter utan en begränsning av mäns sexvanor. Det finns inget odemokratiskt med att lägga sig i folks sexvanor. Det strider inte mot någon bärande del av demokratin. Vi gör redan det med samtyckeslagen, byxmyndighetsåldern, sexköpslagen osv.

Vad exakt är odemokratiskt?
    En begränsning av mäns sexvanor är i högsta grad odemokratiskt. Skojar du?
  • Anonym (Incel slem)
    Jag tror inte att problemet är ett överskott av män, utan att det handlar om andra saker.

Generellt sätt borde vi eftersträva mer monogama förhållanden. Därför tror jag på en begränsning av hur många man får ha sex med under en viss period.
    Hur ska du begränsa det? Avskaffa alla dejtingappar? Stänga ner nattklubbar etc där folk gud nåde kanske träffar någon. Ett sånt samhälle kan vi inte ha som baseras på fri vilja, utbud och efterfrågan.

Sedan införs veckovisa besök hos gynekologen för att säkerställa att kvot inte uppnåtts. Därefter beställer man veckans dejt från en meny hos socialtjänsten? Denna vecka vill jag ha en man med brunt hår, minst 180 lång och starka biceps i åldersspannet 30-40. Är det så det ska gå till? Eller ska socialtjänsten lotta ut slumpmässiga dejter till alla registrerade singlar?
  • Anonym (Cloffe)

Pratar du fortfarande om "demokrati"?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 17:17:48 följande:
    Det jag och flera andra försöker säga och förklara med en dåres envishet är att de odemokratiska värderingar du delar och sprider är vidriga. Stor skillnad. Att vara rasist, nazist, homofob eller kvinnofientlig/manfientlig är att vara odemokratisk. Och de åsikterna är inte beundransvärda för fem öre.
    Kommer du ihåg före valet 2022? Då hävdade Löfvens regering att oppositionen var odemokratisk och att det var ett hot mot demokratin om de tog makten.

Nu fick vi ett maktskifte och ett år senare kan vi konstatera att allt snack om att den nya regeringen skulle vara farlig för demokratin bara var tomt prat och lögn. Det var ett sätt för Löfvens regeringen att skrämma upp folk i brist på bättre argument.

Tänk dig för när du anklagar andra för att vara odemokratiska vad det gör med människors tillit och förtroendet för vem man kan lita på.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 17:57:43 följande:
    När någon skriver "är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du"? Gällande löner så menar denne att det är ett korkat kollektiv beslut av män. I kombination med åsikten att det var bättre på den tiden  så blir det uppenbart.
    Försök inte.

Jag har aldrig sagt att incel problemet är påhittat. Du själv är ett bevis för existensen. Det är ett problem som inte har att göra med individens avsaknad av sex utan avsaknad av sex och partnerskap är en konsekvens av individens agerande mot kvinnor.
    Jag menar att det var en försämring för män, men jag vill inte gå tillbaks dit. Förstår du inte skillnaden?

Du menar att incel-problemet är självförvållat och påhittat av incels. Där skiljer vi oss åt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 17:59:37 följande:
    En begränsning av mäns sexvanor är i högsta grad odemokratiskt. Skojar du?
    Nej, på vilket sätt då? Jag ser ingenting om att rätten till sex är reglerad i grundlagen på samma sätt som yttrandefriheten eller pressfriheten.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?