• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Perka)

Kan du förklara kopplingen till incels?

Dessutom,
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-02 07:56:10 följande:
    - Trygg och tillgänglig barnomsorg
    Har vi inte det i stort? Vad i barnomsorgen tror du brister så män blir incels?

- Konstruktivt utbildningssystem
    Skolan har ansolut brister men vad menas med konstruktiv i det här sammanhanget?

- Diskrimineringslagstiftning
    Vad tänker du på här?

- Ett fungerande rättsväsende 
    Hmm, så att kvinnor inte blir misstrodda när de våldtagits eller vad tänker du på? Jag tycker samtyckeslagen var ett steg i rätt riktning men vi har oerhört långt kvar.
    Fattar inte kopplingen till incels.
    - Agerande för hälsofrämjande (sockerskatt, tobaksskatt, systembolag, etc)
    Är incels extra benägna att inte sköta sin hälsa?

- Göra det enklare för människor att hålla stabil ekonomi genom att förbjuda SMS-lån, överdrivet spelande, ockerräntor och dylikt.
    Är incels mer benägna att inte kunna sköta sin ekonomi?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-02 07:52:05 följande:
    Om någon blir arg för att jag förespråkar lika rättigheter och skyldigheter oberoende av kön så får den bli arg då. Att ge efter för ett icke demokratiskt synsätt där man lägger ansvar på individer baserat på grupptillhörighet är inget tänkbart alternativ.

Det blir som när en incel blir arg för att man skriver att det inte är en kvinnas ansvar att se till så att de får sex och relationer. Om incelen blir arg då så får det ske helt enkelt.

Att vara tyst på deras begäran är att underkasta sig dessa icke demokratiska värderingar. Då får man istället fråga sig vad man kan göra inom det demokratiska systemet för att hjälpa de här individerna att tänka på ett mer konstruktivt sätt, samt att hjälpa till förebyggande innan personer har hamnat i ett så extremistiskt synsätt.

Då blir det som tidigare nämnts att agera förebyggande genom:
    - Trygg och tillgänglig barnomsorg
    - Sysselsättning och jobb till arbetslösa
    - En tillgänglig psykiatri
    mm. mm.
    Menar du verkligen att det är ett "icke-demokratiskt synsätt" att hävda att människor har ett egetansvar? Hur motiverar du det? Jag tycker i stället att det är anti-demokratiskt att ta från folk sitt ansvar.

Du tycker man ska låta incelen kunna Skriva vilket blaj som helst emotsagd, samtidigt som du tidigare skriver om polarisering mellan könen. Låter du en incel skriva kvinnoföraktande inlägg, tar ifrån denne hans egetansvar, stryker incelen medhårs och  att han är ett offer för samhället så skickar även du signaler till kvinnor som ökar polarisering. Kvinnors naturliga reaktion på dig och incelen är naturligtvis att undvika män i gemen. Såna som dig och incelen är farliga för deras existens. Du är därmed en "sabotör" för män.

sen så har någon annan gått igenom din "förslagslista" men jag gör det i alla fall
    Trygg och tillgänglig barnomsorg
    finns redan idag, ser ingen koppling till skapandet av incels
    finns även idag, ser ingen koppling till incels, det är inte utbildning som gör att kvinnor håller sig borta från en man, det är hans kvinnoförakt. En man som har svårigheter med relationer (kan vara relationer med skola) har troligen svårt med partnerskap 
    Finns även idag, ser inte en koppling till incels.
    Vad är kopplingen till incels här? Vad är det i rättsväsendet som gör Att incels uppstår?
    - Sysselsättning och jobb till arbetslösa
    Finns redan idag, du kan ju inte påstå att sånt inte existerar. en arbetslös blir inte per automatik incel.
    - En tillgänglig psykiatri
    Finns också idag, blir svårt för en incel att uppsöka den då han ansera att inget är hans fel eller ansvar
    återigen, vilken koppling till kvinnoföraktande incels har detta? Kvinnoförakt och misogynitet försvinner inte per automatik för att någon slutar röka eller tvingas genom skatten till bättre hälsa. Jag kan hålla med om att folkhälsan är positivt för samhället, men inte specifikt för incels.

Varför vill inte du säga ifrån till incels när dom föreslår statlig reglering av dejting? Eller när denne tycker det var korkat av män kollektivt att "ge upp" ekonomisk makt? Varför stryker du incels medhårs och menar att det är inte incels fel att dom är så aggressiva mot kvinnor, kvinnor borde visa empati för att inte öka polariseringen och att det är samhällets fel i stället?
    varför?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 14:47:13 följande:
    Menar du verkligen att det är ett "icke-demokratiskt synsätt" att hävda att människor har ett egetansvar? Ä
    Nej, jag menar att det är ett icke demokratiskt synsätt att anse att individer har specifika skyldigheter bara för att de har ett specifikt kön.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-02 13:59:35 följande:

Kan du förklara kopplingen till incels?

Dessutom,Har vi inte det i stort? Vad i barnomsorgen tror du brister så män blir incels?

Skolan har ansolut brister men vad menas med konstruktiv i det här sammanhanget?
    Vad tänker du på här?

Hmm, så att kvinnor inte blir misstrodda när de våldtagits eller vad tänker du på? Jag tycker samtyckeslagen var ett steg i rätt riktning men vi har oerhört långt kvar.
    Fattar inte kopplingen till incels.Är incels extra benägna att inte sköta sin hälsa?

- Göra det enklare för människor att hålla stabil ekonomi genom att förbjuda SMS-lån, överdrivet spelande, ockerräntor och dylikt.
    Är incels mer benägna att inte kunna sköta sin ekonomi?
    Hinner inte svara på allt. 

Det är lätt att glömma att samhället redan tar ett stort ansvar. Mycket av det jag punkterade upp fungerar redan i många avseenden mycket tillfredsställande. 

Ja, incels har generellt mer ekonomiska problem. Det är även rimligt att anta att de rent generellt har det svårare att sköta sin hälsa. Detta är något många män brottas med överlag och är en orsak till att många män blir ensamma. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-02 16:08:28 följande:
    Nej, jag menar att det är ett icke demokratiskt synsätt att anse att individer har specifika skyldigheter bara för att de har ett specifikt kön.
    Pratar du nu om att också män bör säga något när en incel kastar ut kvinnoföraktande inlägg? Inte bara kvinnor? Hur får du ihop det med "demokrati"?

Vad tycker du ökar polarisering mellan män och kvinnor? Säga ifrån till incelen, eller hålla käften som man?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 14:47:13 följande:
    Varför vill inte du säga ifrån till incels när dom föreslår statlig reglering av dejting? 
    Det har jag redan gjort faktiskt. Det är en fullständigt bisarr tanke och orealistiskt i flera avseenden. 

Hinner inte svara mer än så. Får bli senare ikväll...
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-01 04:17:37 följande:
    Du säger ju att mina åsikter går emot "demokratiska principer" Vilka åsikter är det du menar? Att jag protesterar mot dina inlägg?
    Du vill att mina åsikter ska leda till uteslutning ur samhället och utfrysning, vilket går emot yttrandefriheten. Om man inte har rätt att ha en annan åsikt än dig utan att bli straffad för det är det inte demokratiskt. Som tur är har du inte den makten att bestraffa de som tycker annorlunda än dig, även om du skulle vilja det.

Det går att protestera mot en åsikt utan att ägna sig åt trakasserier med riktiga argument. Prova det istället. Att du inte gör det visar bara på att du inte har några argument.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-01 07:45:41 följande:
    Ju mer jag läser och ser hur du resonerar, så ör du själv och dina åsikter din största begränsning. Det kan samhället inte göra något åt. Inget av det du skriver kommer att bli verklighet, du kommer aldrig att få en kvinna att välja dig eftersom du inte attraherar någon kvinna. 

Varför inte förhålla dig till verkligheten istället? 
    Varför är det omöjligt för er att argumentera utan att ägna er åt personangrepp? Där ni beskriver mig som en dålig människa, trots att det är ert beteende som är dåligt i den här tråden.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:27:07 följande:
    Du vill att mina åsikter ska leda till uteslutning ur samhället och utfrysning, vilket går emot yttrandefriheten. Om man inte har rätt att ha en annan åsikt än dig utan att bli straffad för det är det inte demokratiskt. Som tur är har du inte den makten att bestraffa de som tycker annorlunda än dig, även om du skulle vilja det.

Det går att protestera mot en åsikt utan att ägna sig åt trakasserier med riktiga argument. Prova det istället. Att du inte gör det visar bara på att du inte har några argument.

Varför hittar du på saker? Jag har aldrig sagt något sånt. Jag har däremot sagt att man ska säga ifrån till dåligt beteende och aggressioner och välkomna gott beteende hos incels. Hur får du ihop det med "uteslutning ur samhället"? 

Jag begriper inte vad du menar med demokrati? Förklara hur mina åsikter inte är demokratiska? Du hittar på saker som att jag vill "bestraffa" folk som tycker annorlunda, varför gör du det? Hur skulle en sån bestraffning se ut? Berätta vad du menar med att jag ägnar mig åt "trakasserier"?

Det är så underligt att du reagerar på det sättet, men inte ens lyfter på ögonbrynet när ts försöker trakassera mig. 

Är du en incel?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?