• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-01 23:59:30 följande:
    Vill du att jag ska köra en härmning/spegling på den? Påminna om hur "konstruktivt" det är.

Men det är väl nån annans fel, alltid någon annans fel när man hamnar så långt från illusionen av den egna förträffligheten.
    Du skulle inte gilla mitt svar, så jag passar på den.
  • nihka
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 06:36:59 följande:
    Det skulle lösa problemet med mansöverskottet! Och kvinnor behöver inte fördelas eller ges droger. Slutet gott, allting gott. 
    Eller hur! Det är helt fantastiskt vilka ypperligt bra lösningar det finns när man applicerar incelförslagen på dem själva. Jag behöver ju inte ens komma upp med skiten själv utan det är bara att skörda brainstormingen som postas här.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-02 09:38:07 följande:
    Du skulle inte gilla mitt svar, så jag passar på den.
    Nej, jag vet hur otroligt kränkt och upprörd du bli av att någon skriver till dig det du skriver om och till andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 08:41:40 följande:

Okej, så om du ser ett pågående rån, misshandel eller annat brott skulle du välja att inte visa civilkurage och anmäla eller vittna för det du sett? Det är inte ditt individuella ansvar? Det är samhället som skulle gjort mer proaktivt så dessa brott aldrig skett?

Det var en märklig slutsats av det jag skrev. 

Det jag skrev var att man ska ha samma skyldigheter oberoende av kön. Så de skyldigheter man nu har om man ser ett brott är de samma oavsett kön.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 08:41:40 följande:

Det handlar om att vara en förebild, och värna om vårt samhälle som stort. Vi har yttrandefrihet, men vi har en diskrimineringslagstiftning. Det betyder att man rent krasst inte får säga vad som helst och tro att yttrandefriheten rättfärdigar alla åsikter. En ensam man som blivit en incel och delar den ideologin står inte bakom demokrati, och jämställdhet. Vilka andra rörelser som inte är demokratiska står du bakom? Eller tycker du det är bra med anti-demokratiska krafter i samhället? Eller är det återigen bara incelrörelsen du sympatiserar med för att det *är synd om incel som är offer för sina omständigheter*?

Det här är helt befängda anklagelser helt gripna ur luften.

Nej, jag sympatiserar inte med incelrörelsen och jag tycker inte synd om dem heller. Tycker inte heller att de är offer för sina omständigheter.

Var vänlig och skriv vad du tycker så skriver jag vad jag tycker.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-02 11:08:09 följande:
    Det var en märklig slutsats av det jag skrev. 

Det jag skrev var att man ska ha samma skyldigheter oberoende av kön. Så de skyldigheter man nu har om man ser ett brott är de samma oavsett kön.
    Jag försöker förstå vad du menar är ditt individuella ansvar kontra samhällets ansvar eftersom du inte anser att du ska vara en förebild eller stå upp för rättvisa och jämställdhet.

Jag säger inte att du kan ändra på världen och att det ansvaret vilar på dina axlar ensamt utan att det är ett gemensamt ansvar. Men om du dricker öl med män, har kafferast med män, ser fotboll med män eller vad du nu gör i socialt kontext med män så kan du välja att säga ifrån när någon uttrycker sig homofobiskt, rasistiskt eller kvinnofientligt. Och på så vis vara en del av kulturförändringen till det positiva. Men du anser inte att det är ditt ansvar, utan om du hör, ser eller läser sådana kommentarer så rör det dig inte? Hur ska då en kulturförändring ske? Var och hur ska män med odemokratiska värderingar annars ändra dessa och influeras av män med demokratiska värderingar? Att sitta tyst eller skratta med/åt dessa män verkar inte ha fungerat senaste årtiondet då incelrörelsen ökat och inte minskat. Så varför inte testa något nytt? 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 11:36:21 följande:
    Jag försöker förstå vad du menar är ditt individuella ansvar kontra samhällets ansvar eftersom du inte anser att du ska vara en förebild eller stå upp för rättvisa och jämställdhet.
    Nu får du ge dig!

Nej, det tycker jag inte det heller. Hur ska vi kunna ha en vettig diskussion om du envisas med att hitta på vad jag tycker?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-02 11:38:05 följande:
    Nu får du ge dig!

Nej, det tycker jag inte det heller. Hur ska vi kunna ha en vettig diskussion om du envisas med att hitta på vad jag tycker?
    Det var inte du som skrev inlägg 1992? Eller vem var det? Hur ska vi kunna diskutera om du inte ens står upp för dina egna kommentarer?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 11:51:34 följande:
    Det var inte du som skrev inlägg 1992? Eller vem var det? Hur ska vi kunna diskutera om du inte ens står upp för dina egna kommentarer?
    Jag tar ansvar för vad jag skriver. Det jag skrev i det inlägget har inget med dina befängda tolkningar att göra.

Så nu när du vet vilket inlägget är så citera det då.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-02 10:05:52 följande:
    Nej, jag vet hur otroligt kränkt och upprörd du bli av att någon skriver till dig det du skriver om och till andra.
    Du vill gärna tro det. Men anledningen är att vi är så långt ifrån varandra, sen är vi lite på hugget båda två, så vi kommer ändå aldrig kunna ?mötas? i något slags samförstånd.

Du avslutar dessutom dom flesta av dina inlägg på ett drygt sätt, så jag anser istället att jag speglar din attityd. Men skitsamma, dags att gå vidare. Men det är anledningen att jag hoppar över dina inlägg ibland. Du svarar på varenda ett av mina, men jag tror att du känner ungefär samma gentemot mig ändå.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?