Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:06:35 följande:
Kommer du ihåg före valet 2022? Då hävdade Löfvens regering att oppositionen var odemokratisk och att det var ett hot mot demokratin om de tog makten.
Nu fick vi ett maktskifte och ett år senare kan vi konstatera att allt snack om att den nya regeringen skulle vara farlig för demokratin bara var tomt prat och lögn. Det var ett sätt för Löfvens regeringen att skrämma upp folk i brist på bättre argument.
Tänk dig för när du anklagar andra för att vara odemokratiska vad det gör med människors tillit och förtroendet för vem man kan lita på.
Med din logik kan jag ju hävda att det inte vore odemokratiskt av mig att vilja införa obligatorisk vasektomi för män för att minska antalet aborter. Det skulle ju istället bara vara att omfördela ett problem, få män att ge upp sina privilegier till kvinnors förmån. Att män får ta ett ansvar de tidigare inte tagit. Håller du inte med? Att män haft priviligiet att kunna göra kvinnor med barn och sen slippa ta konsekvenserna? Är det inte dags att män börjar ta sin del av ansvaret? Vi kan också börja arbeta för att män i framtiden ska kunna bli gravida (transplantera konstgjorda livmödrar kanske), så att kvinnors kroppar slipper vara de som bär barnet.
Inte är väl mina förslag odemokratiska? De syftar ju bara till att utjämna de fördelar män har gentemot kvinnor. Och det var väl det du ville, utjämna skillnader?