Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 18:35:29 följande:
En åsikt som får en gruppering människor att tro/anta/förvänta sig/kräva högre rättigheter än någon annan är odemokratisk.
En man som vill ha högre lön än kvinnor bara pga kön är odemokratisk. En kvinna som vill ha högre lön än en man bara pga sitt kön är odemokratisk. Att mäns röst ska agera ?utslagsröst? är odemokratiskt. Att tycka annorlunda är en del av demokrati, men en demokrati ska aldrig agera ?partisk? åt varken män, kvinnor, gamla, unga, infödda svenskar eller nykomna svenskar. Förstår du verkligen inte den kopplingen?
En demokrati ska sträva efter jämlikhet. Att vi alla ges samma förutsättningar, men att vi också ges verktygen att göra vad vi vill utifrån dessa förutsättningar.
om jag och min syster får 100 kr vardera. Min syster köper godis för pengarna, jag sparar i aktier. Hennes peng är borta men min är nu värd 500 kronor. Det är inte orättvist. Det är resultatet av våra fria val. Eller anser du att det är orättvist? och att jag ska dela med mig av dessa 500 kr för att jämna ut orättvisan?
Ja precis. Män och kvinnor har inte samma förutsättningar idag när det kommer till relationer. Det vill jag ändra på så att vi får ett mer jämlikt samhälle i enlighet med goda värderingar. Ingen grupp ska ha mer rättigheter än någon annan.
Frågan är dock om ni verkligen står för ett jämlikt samhälle eftersom det inte verkar spela någon roll för er när det går dåligt för män?