• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 18:35:29 följande:
    En åsikt som får en gruppering människor att tro/anta/förvänta sig/kräva högre rättigheter än någon annan är odemokratisk.

En man som vill ha högre lön än kvinnor bara pga kön är odemokratisk. En kvinna som vill ha högre lön än en man bara pga sitt kön är odemokratisk. Att mäns röst ska agera ?utslagsröst? är odemokratiskt. Att tycka annorlunda är en del av demokrati, men en demokrati ska aldrig agera ?partisk? åt varken män, kvinnor, gamla, unga, infödda svenskar eller nykomna svenskar. Förstår du verkligen inte den kopplingen?

En demokrati ska sträva efter jämlikhet. Att vi alla ges samma förutsättningar, men att vi också ges verktygen att göra vad vi vill utifrån dessa förutsättningar.

om jag och min syster får 100 kr vardera. Min syster köper godis för pengarna, jag sparar i aktier. Hennes peng är borta men min är nu värd 500 kronor. Det är inte orättvist. Det är resultatet av våra fria val. Eller anser du att det är orättvist? och att jag ska dela med mig av dessa 500 kr för att jämna ut orättvisan?
    Ja precis. Män och kvinnor har inte samma förutsättningar idag när det kommer till relationer. Det vill jag ändra på så att vi får ett mer jämlikt samhälle i enlighet med goda värderingar. Ingen grupp ska ha mer rättigheter än någon annan.

Frågan är dock om ni verkligen står för ett jämlikt samhälle eftersom det inte verkar spela någon roll för er när det går dåligt för män?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:32:22 följande:
    Jag vill kunna använda platspåsar när jag köper frukt och grönt på ICA. Det får jag inte längre pga ett riksdagsbeslut. Är mina demokratiska friheter hotade då?
    Känner du att din frihet har inskränkts?
    Hur kan du göra paralleller till påsar och begränsad sex för män? Ta med din egen påse då.

Du är verkligen i det blå. Du beskriver ett fascistiskt samhälle. Inte ett demokratiskt.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:37:19 följande:
    Du gör bara dig själv löjlig nu när du pratar om ett icke-problem.
    Oönskade graviditeter är inte ett icke-problem. Fråga kvinnor i din omgivning om de hellre skulle vilja slippa ta ställning till en oönskad graviditet än att behöva göra en abort. 

På vissa håll i världen är det inte ens tillåtet att göra abort. Hur kan du påstå att det är ett icke-problem? Har du frågat kvinnor? 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:39:36 följande:
    Självklart skulle männen få lämna sperma i en bank innan de steriliserades. På det sättet skulle 100% av alla graviditeter vara önskade. Antalet aborter 0. Och sen kunde varje par bestämma om kvinnan eller mannen skulle bära barnet. 
    Vill du ens själv ha det så?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 18:36:55 följande:
    Du tar upp Löfven och sd hela tiden. Tydligen så verkar du rösta på sd. Du har också skrivit att svenska män har röstat för en förändring.

Vilken förändring är det du fått för dig att sd gör för svenska män gällande ämnet? Har du fått för dig att ett missnöjesparti tillgodoser allas missnöjen per automatik?
    Nej, valet har inget med incels att göra. Löfven använde bara samma uppskruvade retorik som er och blev motbevisad av verkligheten. Han vågade inte ens möta väljarna i valet, utan avgick i skam ett halvår innan valet för att han fattade att han var fel ute.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:41:51 följande:
    Oönskade graviditeter är inte ett icke-problem. Fråga kvinnor i din omgivning om de hellre skulle vilja slippa ta ställning till en oönskad graviditet än att behöva göra en abort. 

På vissa håll i världen är det inte ens tillåtet att göra abort. Hur kan du påstå att det är ett icke-problem? Har du frågat kvinnor? 
    Det finns manliga preventivmedel i form av kondomer, alltså kan du inte hävda att det bara är kvinnor som har ansvaret för oönskade graviditeter.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:40:53 följande:
    Ja precis. Män och kvinnor har inte samma förutsättningar idag när det kommer till relationer. Det vill jag ändra på så att vi får ett mer jämlikt samhälle i enlighet med goda värderingar. Ingen grupp ska ha mer rättigheter än någon annan.

Frågan är dock om ni verkligen står för ett jämlikt samhälle eftersom det inte verkar spela någon roll för er när det går dåligt för män?
    Du har exakt samma förutsättningar som jag har. Du kanske har hårdare konkurrens, men du har exakt samma förutsättningar. Du har fri vilja, och det är bara du själv som bestämmer hur mycket eller lite du vill jobba för att få det du vill ha.

hur skulle du göra om du anmälde dig till göteborgsvarvet eller vasaloppet? Troligen skulle du träna flera gånger i veckan, kanske avstå godis och alkohol. För att nå ditt mål. Du blir inte en löpare av att sitta hemma inne framför familjeliv. Om du vill träffa en partner, testa gå ut. Kamma dig, byt mjukisbyxor till ett par riktiga byxor. inget kommer gratis, beggars cant be chosers. Ett mycket bra citat :)
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:47:54 följande:
    Det finns manliga preventivmedel i form av kondomer, alltså kan du inte hävda att det bara är kvinnor som har ansvaret för oönskade graviditeter.
    ...som väldigt många män väljer att inte använda. Dessutom är kondom inte helt hundra. Men du kanske räknar med att kvinnan löser det med en abort, om olyckan är framme. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:46:11 följande:
    Nej, valet har inget med incels att göra. Löfven använde bara samma uppskruvade retorik som er och blev motbevisad av verkligheten. Han vågade inte ens möta väljarna i valet, utan avgick i skam ett halvår innan valet för att han fattade att han var fel ute.
    Du är verkligen i det blå. Du tycker alltså att dina fascistiska åsikter om statlig reglerad dejting, begränsningar av mäns sexliv, förhör med kvinnor är ett realistiskt scenario? Och att det bara är en tidsfråga innan det inträffar?

förbluffande 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 18:48:06 följande:
    Du har exakt samma förutsättningar som jag har. Du kanske har hårdare konkurrens, men du har exakt samma förutsättningar. Du har fri vilja, och det är bara du själv som bestämmer hur mycket eller lite du vill jobba för att få det du vill ha.

hur skulle du göra om du anmälde dig till göteborgsvarvet eller vasaloppet? Troligen skulle du träna flera gånger i veckan, kanske avstå godis och alkohol. För att nå ditt mål. Du blir inte en löpare av att sitta hemma inne framför familjeliv. Om du vill träffa en partner, testa gå ut. Kamma dig, byt mjukisbyxor till ett par riktiga byxor. inget kommer gratis, beggars cant be chosers. Ett mycket bra citat :)
    Träna? Psssch, ts skulle tvinga dom snabba att sakta ner i stället.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?