• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-02 18:48:06 följande:
    Du har exakt samma förutsättningar som jag har. Du kanske har hårdare konkurrens, men du har exakt samma förutsättningar. Du har fri vilja, och det är bara du själv som bestämmer hur mycket eller lite du vill jobba för att få det du vill ha.

hur skulle du göra om du anmälde dig till göteborgsvarvet eller vasaloppet? Troligen skulle du träna flera gånger i veckan, kanske avstå godis och alkohol. För att nå ditt mål. Du blir inte en löpare av att sitta hemma inne framför familjeliv. Om du vill träffa en partner, testa gå ut. Kamma dig, byt mjukisbyxor till ett par riktiga byxor. inget kommer gratis, beggars cant be chosers. Ett mycket bra citat :)
    Nej, du har bättre förutsättningar som kvinna än män pga av det finns ett överutbud av män. Det vill ni väldigt gärna behålla har jag märkt.

Menar du att du inte skulle bli frustrerad om du fick noll respons på en dejtingapp? Det som är verkligheten för väldigt många män. Utan du skulle bara tänka positivt och vara glad.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 18:51:38 följande:
    Du är verkligen i det blå. Du tycker alltså att dina fascistiska åsikter om statlig reglerad dejting, begränsningar av mäns sexliv, förhör med kvinnor är ett realistiskt scenario? Och att det bara är en tidsfråga innan det inträffar?

förbluffande 
    Nej, kan du sluta hitta på. Var har jag skrivit att det snart kommer införas?

"Fascistiska åsikter" är också en helt missbrukad term i brist på några riktiga argument. Var är det fascistiska samhälle vi skulle få idag precis som Löfven lovade oss om det blev ett maktskifte?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:54:17 följande:
    Nej, du har bättre förutsättningar som kvinna än män pga av det finns ett överutbud av män. Det vill ni väldigt gärna behålla har jag märkt.

Menar du att du inte skulle bli frustrerad om du fick noll respons på en dejtingapp? Det som är verkligheten för väldigt många män. Utan du skulle bara tänka positivt och vara glad.
    Hur ska du ha det? I inlägg 2058 var felet inte till följd av överskott? Men nu är det överskott av män ändå som är problemet?

HUR löser statlig reglering ett överskott? ska staten försöka locka män att minska i antal? Anordna riddarspel så bara de starkaste överlever? Eller ett statligt squid game?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:50:41 följande:
    ...som väldigt många män väljer att inte använda. Dessutom är kondom inte helt hundra. Men du kanske räknar med att kvinnan löser det med en abort, om olyckan är framme. 
    Varför väljer man att ha sex med såna män som vägrar att använda kondomer om man själv vill det? Kanske för att man bara strävar efter de bästa männen som man inte kan ställa några krav på.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:54:17 följande:

Jag tror inte kvinnor skulle protestera om utbudet av trevliga män blev fler. Så varför ser inte fler män till att försöka vara trevliga?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:58:28 följande:
    Nej, kan du sluta hitta på. Var har jag skrivit att det snart kommer införas?

"Fascistiska åsikter" är också en helt missbrukad term i brist på några riktiga argument. Var är det fascistiska samhälle vi skulle få idag precis som Löfven lovade oss om det blev ett maktskifte?
    Att begränsa mäns sexliv är fascism. Och ja, det är ett riktigt argument.
  • Anonym (Smurf)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:52:30 följande:
    Om allt jag skrev var helt uppåt väggarna så hade jag inte drivit er till vansinne. Då hade ni kunnat skratta åt hur dum jag var istället. Att ni ägnar all den här kraften åt den här tråden, samtidigt som ni bara blir argare och argare, visar bara på att det ligger något i det jag säger. Det är det som ni till varje pris vill förneka för er själva och därför spårar ni ur.
    Ah. Så man får inte bli vansinnig över rena tokerier på samma nivå som Flat Earth Society.

Eller 5G-chip i vaccin, det får man heller inte bli vansinnig över.

Jag har kommit på en ännu enklare lösning på problemet med de populära männen. Samma lösning har redan lagts fram av incels mot kvinnor:

Droger.

Och för männen finns det redan, vi snackar inte om någon science fiction. Kemisk kastrering av populära män är perfekt!
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:40:53 följande:
    Ja precis. Män och kvinnor har inte samma förutsättningar idag när det kommer till relationer. Det vill jag ändra på så att vi får ett mer jämlikt samhälle i enlighet med goda värderingar. Ingen grupp ska ha mer rättigheter än någon annan.

Frågan är dock om ni verkligen står för ett jämlikt samhälle eftersom det inte verkar spela någon roll för er när det går dåligt för män?
    Vad är det egentligen du vill ändra?
    Jag ser bara att du skriver om sex (kontroll av antal sexprtners) och dejtingappar.
    Relationer då? Och om det finns ett överskott av mån/män som kvinnor inte vill ha relationer med, vad ska man göra då? Hur görs det jämlikt enligt dig?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 01:27:17 följande: #2003
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 23:01:24 följande:
    Rent generellt skulle jag hävda att vi behöver sluta att skuldbelägga människor baserat på grupptillhörighet.

Om en man beter sig illa har inte en annan man större ansvar att säga ifrån än någon annan. Ansvaret är primärt personen som beter sig illa åt. Sedan har även samhället ett ansvar. Att däremot lägga ansvaret på andra individer bara för att de råkar vara män eller kvinnor tycker jag är fel och det bidrar dessutom till missförstånd och polarisering.
    Om en man beter sig illa så ökar det en polarisering mellan könen om andra män väljer att:
    -hålla käften
    -hålla med
    -stryka medhårs genom att anse att mannen som beter sig illa ska tyckas synd om av samhället. (de menar kvinnor, fast maskerar det med andra ord)

gemenskapen mellan könen ökar däremot om män kan säga ifrån till andra män när någon från vår grupp beter sig dåligt mot kvinnor. Vilket är fallet i denna tråd.  

ts vill däremot rekrytera andra män genom en slags konstruerad polarisering. Ts har uttryckt sig med talesätt som "att det finns en särskild plats i helvetet för (män) som inte hjälper varandra" ts verkar stämpla vissa män som "riktiga män" (inkl han själv) ts tyckte det var bättre förr för att kvinnor hade sämre friheter, ts tycker det var osmart av männen kollektivt att ge upp ekonomisk makt över kvinnor.
    samt att männen i Sverige har röstat (politiskt) för en förändring, med en nickning åt kvinnors rättigheter.

Du väljer att öka polariseringen mellan könen om du tycker sånt är ok att skriva.
    Hjälper kvinnor till att öka polariseringen mellan könen om de håller käften eller håller med när andra kvinnor beter sig illa?
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-02 20:29:22 följande:
    Hjälper kvinnor till att öka polariseringen mellan könen om de håller käften eller håller med när andra kvinnor beter sig illa?
    Det är väl självklart att om kvinnor beter sig dåligt mot män och alla andra kvinnor nickar instämmande så ökar det polarisering mellan könen.

Men det "goes without saying"

Varför ställer du den frågan? Är det något du observerat i den här tråden?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?