• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Palle)

Denna tråd drar till sig ett koncentrat av arga herrar utan framtidstro eftersom dom blivit dissade alltför många gånger. Men även ett koncentrat av arga och frustrerade damer med låg självkänsla som envist debatterar frågan ur deras perspektiv alena.

Envisheten och det sk sista ordet är det enda viktiga eftersom det är detta som driver skribenten och får densamma att känna att man vann. Med låg självkänsla blir detta väldigt viktigt.

Det är inte många här, och definitivt inte de som är kvar i tråden nu, som är intresserade att diskutera frågan på ett konstruktivt sätt.

• nihka
    Fiona M skrev 2023-08-01 07:18:40 följande:
    Säger du att 30% av män är incels? Baserat på vad?
    Jag har sett beräkningar på några hundra till bedömningar på upp till 2000 svenska incelmän som i någon mån har ammat incelkulturen. Ska inte förväxlas eller buntas samman med singelmän som bara har svårt att träffa någon utan att anamma hat- och offerpaketet.

Det handlar således om 0,003 - 0,03% byxmyndiga svenska män. TS verkar ha lite problem med nollor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-01 11:46:41 följande:

Denna tråd drar till sig ett koncentrat av arga herrar utan framtidstro eftersom dom blivit dissade alltför många gånger. Men även ett koncentrat av arga och frustrerade damer med låg självkänsla som envist debatterar frågan ur deras perspektiv alena.

Envisheten och det sk sista ordet är det enda viktiga eftersom det är detta som driver skribenten och får densamma att känna att man vann. Med låg självkänsla blir detta väldigt viktigt.

Det är inte många här, och definitivt inte de som är kvar i tråden nu, som är intresserade att diskutera frågan på ett konstruktivt sätt.

Om du vill ha en diskussion som du påstår kan du svara på frågorna i inlägg 1848. Eller är inte dessa frågor konstruktiva nog? Eller är det bara att se frågan ur den ensamme mannens perspektiv som gör det till konstruktivt? Hur många inlägg har du, ts, ? eller balansspelaren etc. sett frågan från kvinnornas perspektiv? ska det inte gå åt båda hållen?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 11:36:52 följande:

Du som är så öppen för diskussion. Kan du bemöda dig svara på ett par frågor. Om du menar allvar med att du vill diskutera, släppa hatet och vara del av lösningen som du så gärna upprepar om och om igen.

1) Är alla ensamma män detsamma som incel? Eller vad är din definition av incel? Vi som försöker och har försökt diskutera ser en skillnad mellan ensamma män och incels. Att en ensam man inte är att betrakta som incel förrän den dagen han lägger ansvaret på sin ensamhet på kvinnorna och staten och kräver rättigheter.

2) Vad beror det på att vi har så många ensamma män? Är det på grund av att det finns ett överskott av män jämfört med kvinnor? Att fler kvinnor är bisexuella eller homosexuella och öppna med det nu för tiden jämfört med förr? 

Personligen är jag övertygad om att den ökade andelen lesbiska kvinnor är en konsekvens av att de inte attraherar bra män.

Det finns tre vägar som kvinnor som inte kan attraherar bra män väljer.
    1) De sänker kraven och accepterar en "dålig" man
    2) De väljer att leva som singlar.
    3) De blir lesbiska.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 14:49:39 följande:
    Personligen är jag övertygad om att den ökade andelen lesbiska kvinnor är en konsekvens av att de inte attraherar bra män.

3) De blir lesbiska.
    Bra blr hellre skrivas som attraktiv och dålig bör hellre skrivas som mindre attraktiv.
  • Anonym (Sol)

3) De blir lesbiska.

Samma val har män som inte attraherar kvinnor. 

1. De sänker kraven och accepterar en ?dålig? kvinna
    2. De väljer att leva som singlar
    3. De blir bögar

• Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-01 14:54:21 följande:

Samma val har män som inte attraherar kvinnor. 

1. De sänker kraven och accepterar en ?dålig? kvinna
    2. De väljer att leva som singlar
    3. De blir bögar

Bland männen är min uppfattning att fler män fastnar i 2 i jakten på bra partner.

Framförallt 3 har jag aldrig upplevt hos män.
  • Anonym (Til)

3) De blir lesbiska.
    Tror att bisexualitet är relativt vanligt hos människor, men att kvinnor har närmare till att bejaka det eftersom det är mindre skamfyllt. En ökad acceptans för homosexualitet bidrar säkert också.

Egentligen är kanske två kvinnor mer lämpade att leva med varandra, än män och kvinnor generellt (med undantag förstås). Så det kanske bara är av godo att fler kvinnor väljer kvinnor i så fall. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 14:57:17 följande:
    Bland männen är min uppfattning att fler män fastnar i 2 i jakten på bra partner.

Framförallt 3 har jag aldrig upplevt hos män.
    Det har jag inte heller upplevt bland kvinnor. Jag tror inte man blir lesbisk, jag tror man är lesbisk. Eller bi. 
  • Fiona M

3) De blir lesbiska.
    Nej, man blir inte homosexuell för att man inte attraherar attraktiva personer. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?