• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:07:24 följande:
    Är det inte väldigt konstigt att du kan anklaga mig för massor av saker som jag har aldrig har påstått utan någon grund för det? Det anses tydligen normalt att göra så.
    Har jag ingen grund? Testa klicka på läs alla dina inlägg. Eller minns du inte vad du själv skrivit?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:00:27 följande:
    Alltså vill du begränsa hur människor har sex. Jag är emot det för att jag vill ha ett jämställt samhälle där sånt inte ska förekomma.

Var skriver jag att jag vill begränsa människor att ha sex? 

Jag vill inte, till skillnad för dig, begränsa folk att ha samtyckande sex. Du skriver ju själv att du vill begränsa vissa män. Du vill alltså inte ha ett jämställt samhälle där alla får välja fritt. 
    Ska kvinnor få välja fritt? 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:03:04 följande:
    Hur många fler lösningar ska jag ha? Jag har redan lagt fram 2 st.

Nej, det tror jag inte alls på att de hellre är utan sex. Jag tror att det är en myt och att attraktion är relativt till de valmöjligheter man har.

Då tror du fel. I dagens Sverige där kvinnor har råd att försörja sig själv, pluggar och t om skaffa barn själv, så behöver de verkligen inte ta vem som helst. 

Finns många kvinnor som lever själva idag. Varför gör de det, det finns ju massor av män?

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:03:52 följande:
    Det var inte roligt.
    Håller med. Är roligare om man byter ut populär man mot incel. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:57:41 följande:
    Du skrev om mig: "I den normala världen är det såna åsikter som säkerställer en individs utanförskap i samhället, sånt som säkerställer att en individ förtjänar att bli kallad för incel. Det är samtidigt något som bemöts med förakt och obehag".

Du bemöter inte ett argument med motargument, utan riktar bara förolämpningar om att andra är "misogyna kvinnohatare". Nu hävdar du dessutom att mina idéer är icke-demokratiska. Vad har du för grund för det förutom att du inte håller med mig?

De flesta andra män (och kvinnor) i den här tråden förutom dig klarar faktiskt av att resonera för och emot olika saker, utan att gå till hätska osakliga angrepp.

Jag har aldrig sagt att någon är en "misogyn kvinnohatare" som motargument. Faktum är att jag aldrig ens använt den termen. Nu fortsätter du hitta på.  Ganska fult sätt att argumentera. Allt verkar mynna ut till att du är det självklara offret.

Du frågade i trådstart varför incels blir bemötta så dåligt och om incel är något man förtjänar att vara.
    ja, kastar någon ut misogyna, kvinnoföraktande inlägg på nätet, i den vanliga världen så gör sig även denne förtjänt av allmänhetens förakt. Helt självklart. Kasta skit på andra är inget som förtjänar att bli bemött med sympatier. Hur svårt är det att förstå? 

Dessutom så försöker du låtsas som att dina åsikter är normala, eller "demokratiska" trots att det inte har någon förankring i verkligheten.

Det är som att du befinner dig i en alternativ verklighet. Du kanske är så pass påverkad av andra incels så du tycker dina åsikter är normala.

• Anonym (Cloffe)

För övrigt så är det demokratiskt att kunna ha en åsikt om att diktatur ska införas exempelvis, det är inte demokratiskt att diktatur införs.
    Det är inte heller demokratiskt att anse att ens åsikter ska kunna framföras utan att någon annan har rätt att protestera.

• Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:13:28 följande:
    Problemet med det resonemanget är att då kommer någon annan bli bortvald istället, så länge det finns ett överutbud av män. Om 10% av männen "jobbar på sig själva" tillräckligt mycket, hamnar de nästkommande 10% av männen under gränsen för vad som anses som attraktivt istället.

Attraktion är ingen naturlag, antingen eller, utan är relativt och avgörs av de alternativ som finns.
    Du skrev själv att mansöverskotet var ett problem.
    Vilka män ska försvinna?
  • Anonym (Perka)

Du tycker att sälja/köpa sex är samtycke men är emot det. Varför?

• Anonym (Smurf)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:03:52 följande:
    Det var inte roligt.
    Nej, inte roligt alls, utan ett rationellt förslag. Dessutom mycket enklare att genomföra och finansiera och inte lika byråkratiskt som dina förslag.

Problemet är enkelt och kräver en enkel lösning. Ett antal populära män får mer sex än andra. Lyft bort de populära männen ur ekvationen så faller de andra pusselbitarna elegant på plats. 

Om man vid deportationen erbjuder de populära männen vissa fördelar, säg god komfort innan döden, så kan vi troligtvis lösa problemet med brist på organdonatorer. Helt frivilligt att välja komfortnivå och samtycker man inte till donation och väljer en lägre komfortnivå, så är det helt okej.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:03:04 följande: #1916
    Överste Senap skrev 2023-07-31 17:48:46 följande:
    1. Du svarar fortfarande på frågan. Vad ser du för andra teoretiska lösningar?

2. Andelen incels kommer att vara konstant så länge de inte lyckas göra sig attraktiva oavsett norm. En kvinna är hellre utan sex än har sex med en oattraktiv man.  Hur kommer du runt det? Ser du någon alternativ lösning som inte innebär att kvinnan ska ha sex med någon hon inte tycker är attraktiv?
    Hur många fler lösningar ska jag ha? Jag har redan lagt fram 2 st.

Nej, det tror jag inte alls på att de hellre är utan sex. Jag tror att det är en myt och att attraktion är relativt till de valmöjligheter man har.
    All forskning och alla kvinnor har totalt fel, de enda i hela världen som vet hur kvinnors sexualitet funkar på riktigt är män som aldrig har knullat 👍
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:36:10 följande: #1854
    ClumsySmurf skrev 2023-07-29 02:32:30 följande:
    Män och kvinnors sexualitet är generellt olika, män vill ligga oftare och med fler vilket skapar obalans i tillgång och efterfrågan och när det enbart handlar om sex brukar män sänka kraven vilket ökar möjligheterna att få ligga, de är inte heller lika noga med personligheten. Det är i stort sett bara män som kan tänka sej att ligga med någon de hatar enbart för att få ligga så om nu femcels skulle hata män så skulle de inte argumentera för att staten skulle dela ut ligg till dem som vissa manliga incels gör.

Det är män som tycker att en kvinnlig 3a duger för en manlig 5a så det är män som bestämt marknadsvärdet. En manlig 2-3 skulle kunna få ligga en hel del om det finns många ettor men de manliga ettorna blir utan. Online dating funkar sämre för vissa män än att träffa kvinnor IRL, ju fler av dem som envisas med att använda online dating ju lägre blir konkurrensen för de med samma "handikapp" om de försöker träffa kvinnor IRL.
    Nu medger nu precis som jag att det finns en obalans i utbudet mellan män och kvinnor. Utbudet av män är för stort, vilket gör det svårare för män att få relationer/sex än för motsvarande kvinnor i samma position. Detta ger upphov till att det finns fler manliga incels än ensamma kvinnor.

Varför hånar du ensamma män och säger att de "inte har något att erbjuda" när du vet att de har ett sämre utgångsläge att träffa någon pga sitt kön?

Varför vill du inte rätta till denna obalans i utbudet mellan könen genom att införa begränsningar för de män som har mest sex med olika kvinnor? Är det för att du till varje pris vill behålla dina privilegier som kvinna där det är enklare för dig att få relationer/sex än för motsvarande män?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?