• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:14:00 följande:
    Vill du ha ihjäl alla incels? 30% av männen. Ok. Fortsätt intala dig själv att det är kvinnor som är hatade och tro på den lögnen.
    Säger du att 30% av män är incels? Baserat på vad?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:19:10 följande:
    Att leva ensam betyder inte att man avstår från sex. Det faktum att utbudet av män är för stort och lättillgängligt kan vara en av anledningarna till att de lever själva, för de behöver inte binda sig till en man för att få tillgång till sex.

Hur många kvinnor lever själva och avstår helt från sex? Det är den relevanta jämförelsen.
    Kvinnor är inte lika benägna att enbart söka sex, även om de nog finns. 

Sanningen är nog snarast att flera testat att leva med män, gått på rejäla nitar, insett att det inte var värt besväret och därför väljer bort män. Att vara kräsen är viktigt, eftersom det kan leda till olycka. 

Tror det finns forskning på att kvinnor generellt sett mår bättre efter separation, män sämre. Om det stämmer kan jag inte se vad kvinnor egentligen skulle förlora på att leva ensamma utan män, om de mår bättre av det.

Jag tror inte alls att relationer alltid är svaret på lycka. Sen var det nån som skrev att kvinnor inte kunde tänka "Han är väl sådär..." Det tror jag nog absolut händer. Men vill man verkligen bli vald av nån som tycker att man är "sådär"? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:11:37 följande:
    Sexköpslagen är en begränsning - exakt samma sak som min begränsning.

Jämställdhet är inte att få välja fritt. Det är att samma utfall uppnås för män och kvinnor i så stor utsträckning som möjligt. Ta föräldraförsäkringen som exempel, där målet är dagarna ska delas helt lika mellan könen.

En obegränsad frihet är den raka motsatsen till ett jämställt samhällle. Din tolkning av jämställdhet är att det bara handlar om att se till kvinnors intressen, men det stämmer inte.
    Ju mer jag läser och ser hur du resonerar, så ör du själv och dina åsikter din största begränsning. Det kan samhället inte göra något åt. Inget av det du skriver kommer att bli verklighet, du kommer aldrig att få en kvinna att välja dig eftersom du inte attraherar någon kvinna. 

Varför inte förhålla dig till verkligheten istället? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 23:26:10 följande:

Aah, den var lätt Sol!

Eftersom det finns ett överskott på män så kommer det att leda till att kvinnor sätter sig själv på piedestal och att de intalar sig att ingen eller nästan ingen man duger. Det beror också på att kvinnor inte har förmågan att tänka ?Tja, han var väl sådär men jag tror att han är fin innerst inne, så jag fortsätter dejta.? Detta i sin tur beror på att kvinnor ofta har dåligt självförtroende och är rädda för att bli sårade.

Jag vet med säkerhet att många kvinnor känner igen sig tydligt i detta, men jag är ändå övertygad om att många kommer att förneka.

Män är ju emellertid inte dummare än att dom kan räkna ut att om en kvinna har 2 fina klänningar i butik att välja emellan, så kommer hon att välja antingen den ena eller den andra, eftersom hon är rädd att bli utan klänning.

Om det däremot finns 10 fina klänningar att välja mellan så kommer det att leda till att ingen väljs, eftersom hon vill vara säker på hon väljer den bästa klänningen.

Alltid lika kul med män som tror de vet hur kvinnor fungerar. Lite humor är aldrig fel. 
    Nu kommer ju inte överskottet av män att försvinna, och om det skulle ske så är det ju inte de bra männen som försvinner. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:14:00 följande:
    Vill du ha ihjäl alla incels? 30% av männen. Ok. Fortsätt intala dig själv att det är kvinnor som är hatade och tro på den lögnen.
    30% är incels? Eller lever 30% av männen ensamma?  
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:19:10 följande:
    Att leva ensam betyder inte att man avstår från sex. Det faktum att utbudet av män är för stort och lättillgängligt kan vara en av anledningarna till att de lever själva, för de behöver inte binda sig till en man för att få tillgång till sex.

Hur många kvinnor lever själva och avstår helt från sex? Det är den relevanta jämförelsen.

Och det gäller även män. Alls män som lever ensamma avstår inte från sex. 

Det är väl bra att de flesta kvinnor inte avstår sex, då får ju män mer sex. 

• nihka
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-31 19:24:08 följande:
    Du skrev själv att mansöverskotet var ett problem.
    Vilka män ska försvinna?
    Precis. Så länge det råder ett mansöverskott skyfflar man bara runt vilka män som blir utan om man reglerar och fördelar kvinnor - galna tanke förstås.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 02:59:11 följande:
    Jag tror faktiskt inte att du fixar det själv, annars hade du inte haft så mycket ilska inom dig.  Det är en större skam för dig än vad det är för en man.
    Det allra mesta du tror är helt uppåt väggarna så det är inte alls förvånande om du även lever i en parallell verklighet om okända människor på ett internetforum.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 02:56:31 följande:
    Du hävdade att jag var för prostitution. Vad var din grund för det?
    Hur många inlägg har du skrivit och sagt att sexköpslagen är en begränsning? Om du anser att den är en begränsning så är du ju för prostitution? Eller hur menar du annars att den är en begränsning? 

Tror du att det finns hundratals lyckliga horor som tar emot pengar mot sex för att de älskar sex med män? Och att dessa kvinnor skulle finnas tillgängliga på din *köttmarknad* om sexköpslagen skulle upphöra? Så du skulle erbjudas massa gratis sex av dessa kvinnor? Om du tror det så är din världsbild om möjligt ännu mer skrämmande.

Eller på vilket sätt är sexköpslagen en begränsning om du är emot prostitution?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 23:26:10 följande:

Aah, den var lätt Sol!

Eftersom det finns ett överskott på män så kommer det att leda till att kvinnor sätter sig själv på piedestal och att de intalar sig att ingen eller nästan ingen man duger. Det beror också på att kvinnor inte har förmågan att tänka ?Tja, han var väl sådär men jag tror att han är fin innerst inne, så jag fortsätter dejta.? Detta i sin tur beror på att kvinnor ofta har dåligt självförtroende och är rädda för att bli sårade.

Jag vet med säkerhet att många kvinnor känner igen sig tydligt i detta, men jag är ändå övertygad om att många kommer att förneka.

Män är ju emellertid inte dummare än att dom kan räkna ut att om en kvinna har 2 fina klänningar i butik att välja emellan, så kommer hon att välja antingen den ena eller den andra, eftersom hon är rädd att bli utan klänning.

Om det däremot finns 10 fina klänningar att välja mellan så kommer det att leda till att ingen väljs, eftersom hon vill vara säker på hon väljer den bästa klänningen.

Men vad bra att du vet hur det fungerar, varför löser du inte överskottet på män då? Det är ju det som är problemet säger du. Minska antalet män och se vilken fin och lycklig framtid vi skulle få. Eller är det inte lika kul? Att behöva minska på antalet män? Är du rädd att du är en av de som skulle kasseras?

*Män är emellertid inte dummare... * jag tror aldrig jag har hört en mer rent ut sagt korkad och verklighetsfrånvänd kommentar. Du TROR du vet hur det funkar, för det har du och *ensamma kränkta män* diskuterat på månadens sammanträde? Eller vad har du ens för belägg för ett så ogenomtänkt kommentar? *ah men jag tycker* *ah men jag anser* *om vi döljer snygga starka Henke från Karin så måste hon ju välja mellan Larsa och mig* *Lisa är en feminist-nazist med såååå höga krav hon borde komma ner på jorden* *jag ska nog förklara vett i henne* *förstår inte Anna hur lyckligt lottad hon skulle va av att få träffa just mig* *så otacksamt av Lena att säga nej till det jag erbjuder* *varför ska JAG ställa upp och ta Beata när jag vill ha Bella?!*

hur många liknande tankar sitter ni inne på och diskuterar på dessa sammanträden? 

Har du missat den lilla men viktiga detaljen? Vi lever i jämställd demokrati, där det är fritt fram för mig att välja men också fritt fram att låta bli att välja. Jag kan alltså välja ingen man. Samma villkor som för dig, herr balansspelare.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?