• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-31 19:25:11 följande:

Du tycker att sälja/köpa sex är samtycke men är emot det. Varför?

För att ingen ska behöva betala för det och ingen ska heller få betalt för det. Det är gammaldags och otidsenligt. Män och kvinnor ska ha samma värde.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:24:45 följande:

Var skriver jag att jag vill begränsa människor att ha sex? 

Jag vill inte, till skillnad för dig, begränsa folk att ha samtyckande sex. Du skriver ju själv att du vill begränsa vissa män. Du vill alltså inte ha ett jämställt samhälle där alla får välja fritt. 
    Ska kvinnor få välja fritt? 

Sexköpslagen är en begränsning - exakt samma sak som min begränsning.

Jämställdhet är inte att få välja fritt. Det är att samma utfall uppnås för män och kvinnor i så stor utsträckning som möjligt. Ta föräldraförsäkringen som exempel, där målet är dagarna ska delas helt lika mellan könen.

En obegränsad frihet är den raka motsatsen till ett jämställt samhällle. Din tolkning av jämställdhet är att det bara handlar om att se till kvinnors intressen, men det stämmer inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:29:02 följande:
    Håller med. Är roligare om man byter ut populär man mot incel. 
    Vill du ha ihjäl alla incels? 30% av männen. Ok. Fortsätt intala dig själv att det är kvinnor som är hatade och tro på den lögnen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:28:04 följande:

Då tror du fel. I dagens Sverige där kvinnor har råd att försörja sig själv, pluggar och t om skaffa barn själv, så behöver de verkligen inte ta vem som helst. 

Finns många kvinnor som lever själva idag. Varför gör de det, det finns ju massor av män?

Att leva ensam betyder inte att man avstår från sex. Det faktum att utbudet av män är för stort och lättillgängligt kan vara en av anledningarna till att de lever själva, för de behöver inte binda sig till en man för att få tillgång till sex.

Hur många kvinnor lever själva och avstår helt från sex? Det är den relevanta jämförelsen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 18:51:59 följande:

Jag har aldrig sagt att någon är en "misogyn kvinnohatare" som motargument. Faktum är att jag aldrig ens använt den termen. Nu fortsätter du hitta på.  Ganska fult sätt att argumentera. Allt verkar mynna ut till att du är det självklara offret.

Du frågade i trådstart varför incels blir bemötta så dåligt och om incel är något man förtjänar att vara.
    ja, kastar någon ut misogyna, kvinnoföraktande inlägg på nätet, i den vanliga världen så gör sig även denne förtjänt av allmänhetens förakt. 

Läs ditt inlägg igen. Är det inte lite motsägelsefullt?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 19:14:12 följande:

För övrigt så är det demokratiskt att kunna ha en åsikt om att diktatur ska införas exempelvis, det är inte demokratiskt att diktatur införs.
    Det är inte heller demokratiskt att anse att ens åsikter ska kunna framföras utan att någon annan har rätt att protestera.

Nu vill jag inte att en diktatur ska införas eller att ingen ska få protestera, så du behöver fortfarande förklara vad som är odemokratiskt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:22:23 följande:
    Läs ditt inlägg igen. Är det inte lite motsägelsefullt?

Förakt och hat är två skilda saker i min värld. Du kanske har en annan åsikt då du får det att låta som det finns "hat mot män" i tråden. Hat i din bok kanske är samma sak som "annan åsikt"

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:25:49 följande:
    Nu vill jag inte att en diktatur ska införas eller att ingen ska få protestera, så du behöver fortfarande förklara vad som är odemokratiskt.
    Du säger ju att mina åsikter går emot "demokratiska principer" Vilka åsikter är det du menar? Att jag protesterar mot dina inlägg?
  • Överste Senap
    Överste Senap skrev 2023-07-31 18:13:51 följande:
    Kan du hänvisa till de inlägg där du förelagt andra förslag till lösningar? Jag lyckas inte hitta dem.

Sedan kan du tro vad du vill, det framgår alltför tydligt att din tro är baserad på önsketänkande och inte erfarenheter av andra människor och omgivning.
    TS , jag väntar forttfatande.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-01 00:00:26 följande:
    Och här visar du att du faktiskt har noll koll på hur kvinnor fungerar. Inte undra på att vissa män har konstiga idéer om att minskat utbud ska göra kvinnor mindre "kräsna". I dagens samhälle är kvinnor inte beroende av män för någonting, så självklart kommer kvinnor att välja att leva ensamma om ingen lever upp till det önskade. Precis som kvinnor alltså redan gör idag. Vilket är väldigt klokt och inget kvinnor förlorar på, tvärtom. 
    Det må stämma i vissa fall men självklart kommer vissa kvinnor att söka sig till andra män om de första männen inte fanns. Detta sker redan då nästan ingen kvinna (eller man) får den perfekta partnern för dem. Man får se mellan fingrarna i vissa avseenden.

De minst attraktiva männen skulle säkert fortsatt få det väldigt svårt men det skulle definitivt underlätta för männen i mellanskiktet.

Däremot undrar jag hur personen som kom med påståendet skulle åstadkomma detta. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?