• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:28:04 följande:

Då tror du fel. I dagens Sverige där kvinnor har råd att försörja sig själv, pluggar och t om skaffa barn själv, så behöver de verkligen inte ta vem som helst. 

Finns många kvinnor som lever själva idag. Varför gör de det, det finns ju massor av män?

Aah, den var lätt Sol!

Eftersom det finns ett överskott på män så kommer det att leda till att kvinnor sätter sig själv på piedestal och att de intalar sig att ingen eller nästan ingen man duger. Det beror också på att kvinnor inte har förmågan att tänka ?Tja, han var väl sådär men jag tror att han är fin innerst inne, så jag fortsätter dejta.? Detta i sin tur beror på att kvinnor ofta har dåligt självförtroende och är rädda för att bli sårade.

Jag vet med säkerhet att många kvinnor känner igen sig tydligt i detta, men jag är ändå övertygad om att många kommer att förneka.

Män är ju emellertid inte dummare än att dom kan räkna ut att om en kvinna har 2 fina klänningar i butik att välja emellan, så kommer hon att välja antingen den ena eller den andra, eftersom hon är rädd att bli utan klänning.

Om det däremot finns 10 fina klänningar att välja mellan så kommer det att leda till att ingen väljs, eftersom hon vill vara säker på hon väljer den bästa klänningen.

• nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:20:43 följande:
    Precis så där behandlades SD i Sverige fram till för ett år sen. Alla som var anhängare till dem skulle frysas ut, mobbas, bemötas med förakt och straffas genom att få sparken eller liknande. Hur gick det, tycker du? Idag har SD makten. De flesta andra erkänner att SD hade rätt och att de gjorde fel som behandlade dem illa. Under tiden blev hela samhället förstört, när alla hävdade att de problem som SD pratade om inte fanns på riktigt. Idag kan ingen blunda för de problemen. Har du inte lärt dig något av det?

Nu har vi ett problem med incels som bara växer i omfattning. Då är ditt svar på att vilja förfölja de som pratar om incel-problemet och presenterar lösningar på det. Du förnekar även att problemet ens finns överhuvudtaget. Varför förväntar du dig ett annat utfall i den här frågan?

Det är tur att du i alla fall inte har möjlighet att trakassera mig i verkligheten som du drömmer om. Ingen ska behöva bli straffad för sina åsikter. Dina värderingar är inte förenliga med demokratiska principer. Du är en sjuk människa.
    Och där kom SD-kopplingen. Vad förvånad jag blir. Not.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Til)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 23:26:10 följande:

Aah, den var lätt Sol!

Eftersom det finns ett överskott på män så kommer det att leda till att kvinnor sätter sig själv på piedestal och att de intalar sig att ingen eller nästan ingen man duger. Det beror också på att kvinnor inte har förmågan att tänka ?Tja, han var väl sådär men jag tror att han är fin innerst inne, så jag fortsätter dejta.? Detta i sin tur beror på att kvinnor ofta har dåligt självförtroende och är rädda för att bli sårade.

Jag vet med säkerhet att många kvinnor känner igen sig tydligt i detta, men jag är ändå övertygad om att många kommer att förneka.

Män är ju emellertid inte dummare än att dom kan räkna ut att om en kvinna har 2 fina klänningar i butik att välja emellan, så kommer hon att välja antingen den ena eller den andra, eftersom hon är rädd att bli utan klänning.

Om det däremot finns 10 fina klänningar att välja mellan så kommer det att leda till att ingen väljs, eftersom hon vill vara säker på hon väljer den bästa klänningen.

Och här visar du att du faktiskt har noll koll på hur kvinnor fungerar. Inte undra på att vissa män har konstiga idéer om att minskat utbud ska göra kvinnor mindre "kräsna". I dagens samhälle är kvinnor inte beroende av män för någonting, så självklart kommer kvinnor att välja att leva ensamma om ingen lever upp till det önskade. Precis som kvinnor alltså redan gör idag. Vilket är väldigt klokt och inget kvinnor förlorar på, tvärtom. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:52:24 följande:
    Sex är ingen rättighet. Varför blir du då så upprörd över att jag vill begränsa dina möjligheter att hitta olika män att ha sex med? Det är inte en rättighet, eller är du inkonsekvent där också?
    Upprörd? Vad finns det att bli upprörd över? Dina galna idéer kommer aldrig att betraktas som något annat än galna idéer.

Jag har inte bett dig eller någon annan att reglera något för att jag ska kunna få knulla. Till skillnad från dig fixar jag det själv. Men när du nu ändå är inne på att det ska regleras hit och dit, vad tycker du om ett system där man reglerar bort möjligheten för en del riktiga fuck-ups, personer som ingen skulle välja om de så var det sista exemplaret på planeten, att komma i närheten av andra människor? Reglera är bra, eller hur!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 14:00:21 följande:
    Det finns redan en sån fördelning. Det kallas för skatt. Vill du tar bort den funktionen också eftersom du tycker att alla ska ta ansvar för sig själva eller gäller det inte här för att du själv gynnas av det?
    Nej, det finns inget system där man fördelar människors bankkonton.
  • nihka
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-31 14:23:14 följande:
    Men det är ju inte vad hon anser. Det är du som gör den märkliga tolkningen. 

Du: "Gillar du äpplen?
    Svarande: Ja
    Du: AHA!!!!! Då vet vi att du hatar bananer!!!! Vad har bananer gjort  för att bli hatade av dig??? 

Så gör du. I allt. 

En åsikt (i detta fall att sex inte är en rättighet) innebär inte automatiskt att man tycker att fri sjukvård inte heller ska vara en rättighet. 
    Det går ju inte att applicera alla tankegångar om t.ex sex som på sjukvård och skatt. 

Hur i hela friden har du lyckats få den märkliga kopplingen? Din uppväxt verkar inte ha varit så lätt. 
    Normala resonemang biter inte. Frågan är om det är ett permanent tillstånd eller om det går att träna bort.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 23:26:10 följande:

Aah, den var lätt Sol!

Jo, men så är det. Kvinnor har inte förmågan att tänka. Eller välja klänning. Och därför får du inte knulla. Fantastisk logik!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 18:15:25 följande:
    Har jag ingen grund? Testa klicka på läs alla dina inlägg. Eller minns du inte vad du själv skrivit?
    Du hävdade att jag var för prostitution. Vad var din grund för det?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-01 00:04:08 följande:
    Upprörd? Vad finns det att bli upprörd över? Dina galna idéer kommer aldrig att betraktas som något annat än galna idéer.

Jag har inte bett dig eller någon annan att reglera något för att jag ska kunna få knulla. Till skillnad från dig fixar jag det själv. Men när du nu ändå är inne på att det ska regleras hit och dit, vad tycker du om ett system där man reglerar bort möjligheten för en del riktiga fuck-ups, personer som ingen skulle välja om de så var det sista exemplaret på planeten, att komma i närheten av andra människor? Reglera är bra, eller hur!
    Jag tror faktiskt inte att du fixar det själv, annars hade du inte haft så mycket ilska inom dig.  Det är en större skam för dig än vad det är för en man.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-31 19:24:08 följande:
    Du skrev själv att mansöverskotet var ett problem.
    Vilka män ska försvinna?
    Nej, det var inte jag som skrev det. Det finns faktiskt fler som håller med mig (trots att det framställs annorlunda).
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?