• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-29 16:01:55 följande:
    Mänskliga rättigheter omfattar sådant som hälso- och sjukvård, men inte fitta.
    Sex är ingen rättighet. Varför blir du då så upprörd över att jag vill begränsa dina möjligheter att hitta olika män att ha sex med? Det är inte en rättighet, eller är du inkonsekvent där också?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-31 13:48:37 följande:

Eeh...nä det är ingen här som har märkliga åsikter om hur männen ska få knulla? 

"Varför vill du inte rätta till denna obalans i utbudet mellan könen genom att införa begränsningar för de män som har mest sex med olika kvinnor?"

Annorlunda åsikter är inte samma sak som att det är kvinnofientligt.
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-31 13:48:37 följande:

Eeh...nä det är ingen här som har märkliga åsikter om hur männen ska få knulla? 

"Varför vill du inte rätta till denna obalans i utbudet mellan könen genom att införa begränsningar för de män som har mest sex med olika kvinnor?"

Finns redan personer som vill reglera hur många sexpartner kvinnor ska ha. 
    Om kvinnor har många sexpartner kan de bli kallad för en slampa/hora.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:52:24 följande:
    Sex är ingen rättighet. Varför blir du då så upprörd över att jag vill begränsa dina möjligheter att hitta olika män att ha sex med? Det är inte en rättighet, eller är du inkonsekvent där också?
    Herre jösses så bakvänt du resonerar...
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-29 15:11:34 följande:
    Varför ska jag sänka mina krav? Mina krav har ingen med att göra.

Jag bestämmer vad jag vill satsa på och tar själv ansvar för mina val. Det SKA vara skillnader. Bäst vinner och inga pris till förlorare.
    nihka skrev 2023-07-29 15:54:45 följande:
    Nej, inga åtgärder ska sättas in för att incels ska FÅ ett bättre utgångsläge. De får själva SKAFFA SIG ett bättre utgångsläge. Jobba sig fram till det de vill ha. Precis som alla andra.
    Bra att du tydliggör att du tycker att det SKA vara skillnader mellan män och kvinnor när det kommer till möjligheterna till relationer/sex. Då vet vi att du inte vill ha ett jämställt samhälle, utan bara vill gynna dig själv ensidigt.

• Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-29 15:48:34 följande:
    Ska du inte fantisera om att du ska bli miljonär genom att bankerna fördelar de fetaste bankkontona "mer rättvist" och utjämnar "bankkontoglappet" när du ändå är igång?
    Det finns redan en sån fördelning. Det kallas för skatt. Vill du tar bort den funktionen också eftersom du tycker att alla ska ta ansvar för sig själva eller gäller det inte här för att du själv gynnas av det?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:42:05 följande:
    Ja, det är en helt annan sak än att kvinnor ska fördelas till män mot sin vilja.

Nej, det är ingen som har tänkt i de banorna förut men jag tror i alla fall att ganska många män skulle hålla med mig. Nästan alla män är medvetna om hur mycket obalans och orättvisa dejtingapparna skapar. De enda som inte känner till det är gamla gubbar.

Vem bestämmer vad som är förakt mot kvinnor? Ni anklagar mig för det, trots att det inte stämmer alls.
    Fast syftet är ju ändå att få kvinnor att välja någon som idag blir bortvald, dvs kvinnor ska inte få välja fritt. 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:56:50 följande:
    nihka skrev 2023-07-29 15:54:45 följande:
    Nej, inga åtgärder ska sättas in för att incels ska FÅ ett bättre utgångsläge. De får själva SKAFFA SIG ett bättre utgångsläge. Jobba sig fram till det de vill ha. Precis som alla andra.
    Bra att du tydliggör att du tycker att det SKA vara skillnader mellan män och kvinnor när det kommer till möjligheterna till relationer/sex. Då vet vi att du inte vill ha ett jämställt samhälle, utan bara vill gynna dig själv ensidigt.

Men det är ju inte vad hon anser. Det är du som gör den märkliga tolkningen. 

Du: "Gillar du äpplen?
    Svarande: Ja
    Du: AHA!!!!! Då vet vi att du hatar bananer!!!! Vad har bananer gjort  för att bli hatade av dig??? 

Så gör du. I allt. 

En åsikt (i detta fall att sex inte är en rättighet) innebär inte automatiskt att man tycker att fri sjukvård inte heller ska vara en rättighet. 
    Det går ju inte att applicera alla tankegångar om t.ex sex som på sjukvård och skatt. 

Hur i hela friden har du lyckats få den märkliga kopplingen? Din uppväxt verkar inte ha varit så lätt. 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:53:33 följande:
    Annorlunda åsikter är inte samma sak som att det är kvinnofientligt.
    Va? Bemöt det inlägg du skriver under! 

Någon sa att det inte fanns åsikter/önskningar om att reglera sexpartner för de som har många. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:25:42 följande:
    Huruvida någon är incel eller inte har ingenting att göra med vilka åsikter den personen har. Det enda som avgör vem som är incel är om personen har sex eller inte (förutsatt att den vill det).

Är det inte konstigt att du påstår att incels har vissa åsikter som ingen i den här tråden i alla fall har gett urryck för? Kanske är det du som har massa fördomar om incels och måste jobba på det, snarare än att det är incels som det är fel på.
    Du får nog ta och läsa en bok eller två. Känner många manliga singlar som gärna hade haft sex, men de tror sig inte ha massa medfödda rättigheter till sex. De är genomsnälla män, och inte incels. Det är en enorm skillnad på mentaliteten mellan incel och ensam man.

Incels delar den åsikten, det gör du själv. Du vill begränsa mina möjligheter till dejting i tron att fler kvinnor skulle välja dig? Det är en naiv tanke, och en kvinnofientlig tanke, och inte demokratiskt eller jämställd förankrad tanke oavsett vad du lyckats intala dig själv. Att manipulera utbud och efterfrågan för att passa de egna önskemålen hör inte hemma i ett utvecklat välfärdssamhälle. Läs på lite i ämnet, bilda dig.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?