• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:00:18 följande:

När du inte har något att komma med härmar du den du svarar. Det har jag sett förut också. Märkligt beteende.

Jag varken klandrar eller nedvärderar kvinnor.

Men vad bra att du inte är nedvärderande. Då har du inget emot att jag svingar tillbaka dina "trevligheter" till dig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:17:20 följande:
    Du har inte svarat på vad du menar med godhetsknarkande och goda värdegrunder.

ruttna åsikter är eftersträvansvärt alltså? Du skriver även i en annan tråd att kvinnor tycker de är så goda med goda värdegrunder också.

men du själv varken klandrar eller nedvärderar kvinnor. Jojo.

Jag pratar om generella drag. Inte att alla är så. Att kvinnor är mer inkännande och känsliga för vad andra tycker och tänker och även att följa någon slags norm är väl i det närmsta vetenskapligt bekräftat. Vem tycker inte att kvinnor är mer måna om att bli accepterade av andra rent generellt?

Titta på landslagen i fotboll tex? Det ser man tydligt hur viktigt det är att tycka rätt. Män bryr sig inte lika mycket om politisk korrekthet i samma utsträckning.

Det är därför reklam styrs mer åt kvinnor än män, kvinnor är som grupp mer påverkbara. Det är ett faktum i reklambranschen. Så jag har inte fel.

Du letar verkligen fel nu? Har du något mer du hittat? Det är ju inte så att du är oantastlig heller när det gäller att uttrycka dig på forumet. Jag har sett flera tråkiga kommentarer från dig mot andra som inte tycker samma som du.

• nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:17:39 följande:
    Det är nog initialt tänker jag. Kanske kan samhället stötta och hjälpa individen att hjälpa sig själv. Så som sig bör med många som är eller känner sig utsatta.
    Om man känner sig utsatt för att man inte får fitta tilldelat sig finns det nog ingen som kan hjälpa en.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:18:29 följande:
    Men vad bra att du inte är nedvärderande. Då har du inget emot att jag svingar tillbaka dina "trevligheter" till dig.
    Om du backar ca 3 sidor i denna tråd så var det en bra diskussion i detta ämne. Sen kom du och Cloffe och körde järnet! Troligen var vinet slut och väninnan gått hem tänker jag.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:30:12 följande:
    Om man känner sig utsatt för att man inte får fitta tilldelat sig finns det nog ingen som kan hjälpa en.
    Du är så grov i ditt språk.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:05:05 följande:
    Ska jag fantisera ihop att du och nihka är alternativa nick också då eller?
    Som om det skulle vara första gången fantiserar ihop saker om mig.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:17:39 följande:
    Det är nog initialt tänker jag. Kanske kan samhället stötta och hjälpa individen att hjälpa sig själv. Så som sig bör med många som är eller känner sig utsatta.
    Men fortfarande så måste de ju själva gå med på att ta emot den hjälpen.
    Många av den anser ju att det är andras ansvar.
    Och hur ska man kunna hitta alla incels? 
    Ska de anmälas eller skrivas upp i något register för att man ska kunna hitta dem?
    Annars blir det ju svårt att erbjiuda dem hjälpen.
    Och hur många kommer överhuvudtaget att erkänna att de är en incel?
  • Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-30 23:36:08 följande:
    Men fortfarande så måste de ju själva gå med på att ta emot den hjälpen.
    Många av den anser ju att det är andras ansvar.
    Och hur ska man kunna hitta alla incels? 
    Ska de anmälas eller skrivas upp i något register för att man ska kunna hitta dem?
    Annars blir det ju svårt att erbjiuda dem hjälpen.
    Och hur många kommer överhuvudtaget att erkänna att de är en incel?
    Ja, det kommer finnas problem som det inte finns direkta lösningar på. Vettiga frågeställningar du har. Men samhället behöver göra något åt det oavsett eftersom problemet växer. Jag sitter verkligen inte på lösningarna, men jag är ödmjuk inför problematiken.
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-30 19:03:38 följande:
    Som vaddå? Du ger inga konkreta förslag.
    Även det är någon annans ansvar. Alltid någon annans ansvar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?