• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:39:48 följande:
    Ja, det kommer finnas problem som det inte finns direkta lösningar på. Vettiga frågeställningar du har. Men samhället behöver göra något åt det oavsett eftersom problemet växer. Jag sitter verkligen inte på lösningarna, men jag är ödmjuk inför problematiken.
    Ja,men jag tror att det blir svårt att ge dem hjälp från samhället så länge de själva inte är villiga att lösa sina problem.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:24:41 följande:

Jag pratar om generella drag. Inte att alla är så. Att kvinnor är mer inkännande och känsliga för vad andra tycker och tänker och även att följa någon slags norm är väl i det närmsta vetenskapligt bekräftat. Vem tycker inte att kvinnor är mer måna om att bli accepterade av andra rent generellt?

Titta på landslagen i fotboll tex? Det ser man tydligt hur viktigt det är att tycka rätt. Män bryr sig inte lika mycket om politisk korrekthet i samma utsträckning.

Det är därför reklam styrs mer åt kvinnor än män, kvinnor är som grupp mer påverkbara. Det är ett faktum i reklambranschen. Så jag har inte fel.

Du letar verkligen fel nu? Har du något mer du hittat? Det är ju inte så att du är oantastlig heller när det gäller att uttrycka dig på forumet. Jag har sett flera tråkiga kommentarer från dig mot andra som inte tycker samma som du.

Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:24:41 följande:

Jag pratar om generella drag. Inte att alla är så. Att kvinnor är mer inkännande och känsliga för vad andra tycker och tänker och även att följa någon slags norm är väl i det närmsta vetenskapligt bekräftat. Vem tycker inte att kvinnor är mer måna om att bli accepterade av andra rent generellt?

Titta på landslagen i fotboll tex? Det ser man tydligt hur viktigt det är att tycka rätt. Män bryr sig inte lika mycket om politisk korrekthet i samma utsträckning.

Det är därför reklam styrs mer åt kvinnor än män, kvinnor är som grupp mer påverkbara. Det är ett faktum i reklambranschen. Så jag har inte fel.

Du letar verkligen fel nu? Har du något mer du hittat? Det är ju inte så att du är oantastlig heller när det gäller att uttrycka dig på forumet. Jag har sett flera tråkiga kommentarer från dig mot andra som inte tycker samma som du.

Vad är det återigen som vi tycker olika i? 

Du har en underlig syn på kvinnor, ditt nedlåtande uttryck "godhetsknarkande med goda värdegrunder" som du fått för dig kvinnor överlag tydligen enligt dig ska inneha. För det första så använder du uttrycket nedlåtande. För det andra så verkar du tycka att alla kvinnor är på det sättet, för det tredje så ser inte verkligheten ut så, bara för att någon är en kvinna så behöver hon inte inneha "goda värderingar"

klassisk dubbelbestraffning, dåligt för en kvinna om hon är så, dåligt om hon inte är så.

Vilket tyder på att du har en nedlåtande värdering att en kvinna borde vara servil gentemot män. Vilket också avslöjar dina åsikter om att kvinnor borde se till att incels får sex. Även om du inte skulle skriva det. Du maskerar det, men vissa saker i kombination blottas såsom dina åsikter att det inte är incels eget fel att de inte får sex. Eller att "samhället" som du menar "kvinnor är en del av" borde fixa sexet åt dessa män.

• Anonym (Til)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:03:17 följande:
    Hahaha!!!
    Tolkningsföreträde för kvinnor är en annan, en kvinnohatande incel som tycker att kvinnor inte borde få orgasm eftersom de har lättare än män att få sex. Bland annat. Han tycker också att kvinnor borde ges droger för att få ökad sexlust så att de kan tänka sig att ligga med lite vem som helst. Går också under namnet Vattumankillen och i den här tråden tror jag det är nicket (...)

Har olika nick i varje tråd men känns igen på sin osammanhängande, svårförståeliga stil och att han svarar på inlägg i typ tio olika inlägg på rad. Har, om jag förstått rätt, autism och vägrar söka psykologhjälp eller annan hjälp trots flera välmenande råd. Vill endast fortsätta hata kvinnor, som han inte har tillgång till. Jag har sett honom på FB och om bild och inlägg stämmer, så är han en märklig karaktär. Men med en stark avsky mot kvinnor. 
  • molly50
    Anonym (Til) skrev 2023-07-30 23:42:11 följande:
    Tolkningsföreträde för kvinnor är en annan, en kvinnohatande incel som tycker att kvinnor inte borde få orgasm eftersom de har lättare än män att få sex. Bland annat. Han tycker också att kvinnor borde ges droger för att få ökad sexlust så att de kan tänka sig att ligga med lite vem som helst. Går också under namnet Vattumankillen och i den här tråden tror jag det är nicket (...)

Har olika nick i varje tråd men känns igen på sin osammanhängande, svårförståeliga stil och att han svarar på inlägg i typ tio olika inlägg på rad. Har, om jag förstått rätt, autism och vägrar söka psykologhjälp eller annan hjälp trots flera välmenande råd. Vill endast fortsätta hata kvinnor, som han inte har tillgång till. Jag har sett honom på FB och om bild och inlägg stämmer, så är han en märklig karaktär. Men med en stark avsky mot kvinnor. 
    Han har även använt nicket Vattumankillen i denna tråd. 
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-30 23:41:22 följande:

Vad är det återigen som vi tycker olika i? 

Du har en underlig syn på kvinnor, ditt nedlåtande uttryck "godhetsknarkande med goda värdegrunder" som du fått för dig kvinnor överlag tydligen enligt dig ska inneha. För det första så använder du uttrycket nedlåtande. För det andra så verkar du tycka att alla kvinnor är på det sättet, för det tredje så ser inte verkligheten ut så, bara för att någon är en kvinna så behöver hon inte inneha "goda värderingar"

klassisk dubbelbestraffning, dåligt för en kvinna om hon är så, dåligt om hon inte är så.

Vilket tyder på att du har en nedlåtande värdering att en kvinna borde vara servil gentemot män. Vilket också avslöjar dina åsikter om att kvinnor borde se till att incels får sex. Även om du inte skulle skriva det. Du maskerar det, men vissa saker i kombination blottas såsom dina åsikter att det inte är incels eget fel att de inte får sex. Eller att "samhället" som du menar "kvinnor är en del av" borde fixa sexet åt dessa män.

Oj vad du letar fel. Jag har förmågan att diskutera i generella drag. Det finns alltid undantag, men man behöver ta till sig termen generell om man ska kunna reflektera över olika ting i livet. Det är inte personligt. 

Ska vi låtsas som att inte tex kvinnor blir mer påverkade av reklam och är känsligare gentemot kollektivet fast det är fastställt vetenskapligt?

Är jag även då mansfientlig när jag skrev att män inte har samma sociala förmåga som kvinnor och inte heller lika bra på att upprätthålla vänskapsrelationer som kvinnor? Oj vilken nedlåtande attityd jag har mot män.

• Anonym (Til)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:17:39 följande:
    Det är nog initialt tänker jag. Kanske kan samhället stötta och hjälpa individen att hjälpa sig själv. Så som sig bör med många som är eller känner sig utsatta.
    Det finns väl enormt många utsatta grupper i samhället som inte erbjuds mer hjälp än att de själva får söka upp den. Jag vet inte varför incels skulle vara i behov av mer stöd än någon annan. Det är ju inte mer synd om dem än om andra utsatta: missbrukare, hemlösa, fattiga, traffickingoffer, våldsutsatta. Samtliga måste ju vilja ta emot hjälp och i många fall söka upp den. Tänker snarare att många incels nog har det bättre än dessa grupper. Den mesta hjälp som erbjuds kräver ju att hjälpen tas emot. Och det finns hjälp att få, även för incels. Men det kräver att de vill. Sen går det ju inte att sticka under stol med att det alltid kommer att finnas människor som inte blir valda oavsett, det måste man acceptera. 
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:31:15 följande:
    Om du backar ca 3 sidor i denna tråd så var det en bra diskussion i detta ämne. Sen kom du och Cloffe och körde järnet! Troligen var vinet slut och väninnan gått hem tänker jag.
    Du har aldrig fört en bra diskussion. Inte här, inte tidigare och det kommer troligtvis inte hända i framtiden heller.

Det krävs inte mycket innan det krackelerar för dig och den sunkiga synen sippar fram.

Du är ingen hjälp för incels mer än möjligtvis ett avskräckande exempel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Palle)
    molly50 skrev 2023-07-30 23:47:08 följande:
    Han har även använt nicket Vattumankillen i denna tråd. 
    Precis, det är inte jag.. som jag sa. Jag är dessutom inte kvinnohatare. Det verkar vara den allmänna definitionen av någon som inte håller med i en fråga.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-30 23:50:37 följande:
    Du har aldrig fört en bra diskussion. Inte här, inte tidigare och det kommer troligtvis inte hända i framtiden heller.

Det krävs inte mycket innan det krackelerar för dig och den sunkiga synen sippar fram.

Du är ingen hjälp för incels mer än möjligtvis ett avskräckande exempel.
    Att du inte tycker det är jag redan medveten om.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-30 23:42:11 följande:

Nej, "tolkningsföreträde för kvinnor" är en man som sprider diverse incelpropaganda, är i ett förhållande men ser bara förhållandet som ett sätt att ha tillgång till sex. Tycker sig vara en toffel i sitt första förhållande, det sprack men han menar att för män är det enda sättet att få sex är att vara tofflar för kvinnor. Men att han inte alls är det i sitt nuvarande. Ser det som att han gör något för incels då han har grillkväll med sina incel vänner.

Ser många liknelser mellan "Palle" och "tolkningsföreträde för kvinnor"

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?