• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 02:36:56 följande:

Jag har inte kallat dig för misogyn man, incels som uppvisar misogynitet däremot kan vara farliga för kvinnor. Klassar du dig som en sådan alltså? Du har ju tidigare sagt att det var bättre för hundra år sedan och att män var osmarta som "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor. Visst, det kan väl definieras som misogynt.

Jag  postade tidigare från wiki ang fascism om du missade det.

Först säger du att du aldrig har kallat mig för en misogyn man och sen gör du det i samma stycke på slutet. Det är bara du som kan lyckas med en sån sak.

Det osmarta är att män gav upp sina privilegier, medan kvinnor inte förväntas ge upp några privilegier alls. Vad du väljer att klassa den synpunkten som är helt ointressant. Det är intressanta är hur du ser på sakfrågan och vad du har för argument kring fenomenet incels (förutom att du ser ner på dem).
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 02:36:56 följande:

Jag  postade tidigare från wiki ang fascism om du missade det.

Att klippa in text från wikipedia säger ingenting.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 02:37:08 följande:
    Det är två helt olika saker att sätta människor i fångläger och att begränsa hur många man får ha sex med på en månad eller ett halvår. Din jämförelse fråntar människor alla deras rättigheter, medan mitt förslag bara skulle leda till böter på sin höjd.
    Varför inte bötfälla incels i stället om de råkar ha sex? Även på det sättet blir det färre män tillgängliga för kvinnor. Låter det bättre? Låter det som en mindre fascistisk, radikal extrem åsikt?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 02:51:31 följande:
    Varför inte bötfälla incels i stället om de råkar ha sex? Även på det sättet blir det färre män tillgängliga för kvinnor. Låter det bättre? Låter det som en mindre fascistisk, radikal extrem åsikt?
    Då betyder det att den lagen bara ska gälla vissa personer. Hur blir alla lika inför lagen då? Likhet inför lagen är en rättstatsprincip som jag aldrig skulle ifrågasätta.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 03:04:49 följande:
    Då betyder det att den lagen bara ska gälla vissa personer. Hur blir alla lika inför lagen då? Likhet inför lagen är en rättstatsprincip som jag aldrig skulle ifrågasätta.
    Det är exakt samma resonemang, men gäller i det här fallet incels. Mindre utbud av män till kvinnor.

Tycker du att det också är en extrem, radikal och fascistisk åsikt? Jag tycker det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 03:09:36 följande:
    Det är exakt samma resonemang, men gäller i det här fallet incels. Mindre utbud av män till kvinnor.

Tycker du att det också är en extrem, radikal och fascistisk åsikt? Jag tycker det.
    Vad kvalificerar de som incels menar du? Att de har fel åsikter. Då är det en inskränkning av yttrandefriheten, vilket är odemokratiskt.

Annars är det mest konstigt som att förbjuda en icke-rökare från att köpa cigaretter. Det är överkonsumtion som samhället brukar försöka komma till bukt med.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 03:19:41 följande:
    Vad kvalificerar de som incels menar du? Att de har fel åsikter. Då är det en inskränkning av yttrandefriheten, vilket är odemokratiskt.

Annars är det mest konstigt som att förbjuda en icke-rökare från att köpa cigaretter. Det är överkonsumtion som samhället brukar försöka komma till bukt med.
    Vi kan väl säga att de incels som är misogyna och föraktar kvinnor blir bötfällda om de mot all förmodan råkar ha sex. Det går säkert att ta reda på det genom förhör med kvinnor.

Är det en radikal, fascistisk, extrem åsikt som påminner om ditt förslag -ja, utan tvekan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 03:27:11 följande:
    Vi kan väl säga att de incels som är misogyna och föraktar kvinnor blir bötfällda om de mot all förmodan råkar ha sex. Det går säkert att ta reda på det genom förhör med kvinnor.

Är det en radikal, fascistisk, extrem åsikt som påminner om ditt förslag -ja, utan tvekan.
    Det är något helt annat än mitt förslag eftersom inskränker yttrandefriheten och frångår principen om alla medborgares likhet inför lagen.
  • Anonym (hej)

Jag blir dock inte särskilt förvånad över att du inte ser den skillnaden. Yttrandefriheten är inte något som verkar vara särskilt betydelsefullt för ditt synsätt.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 03:33:47 följande:
    Det är något helt annat än mitt förslag eftersom inskränker yttrandefriheten och frångår principen om alla medborgares likhet inför lagen.
    Varför skulle det inskränka yttrandefriheten? Alla medborgares likhet inför lagen är väl vad lagen stipulerar, eller hur? Du vill begränsa sexet för män som har enligt dig "för mycket" den här idén vill begränsa sex för incels. Väljer någon vara en incel så appliceras lagen för denne. Vi kan ha förhör med kvinnor som avgör sånt om någon bara låtsas. Alla (män) har samma möjligheter inför den här lagen, som vi kan kalla för "begränsa sex för incel-lagen"

tycker du det är en extrem, odemokratisk, fascistisk, radikal idé? Jag också.

jag tycker även ditt förslag om att begränsa vissa grupper av män och deras möjligheter med sex med samtyckande kvinnor genom böter och förhör för fascistisk, extrem, odemokratiskt och radikal.

Duh
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?