• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • Anonym (l)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-04 20:06:47 följande:
    Jag respekterar och tar till mig. Jag tycker dock att vi alla kan försöka föregå med gott exempel. Lite att ta hänsyn till vad som står i reglerna. "Tänk på att det är en människa bakom skärmen".
    Vilket inte stämmer , långt ifrån alla är riktiga personer bakom skärmen
  • Anonym (Host)
    Embla twopointoh skrev 2023-04-04 20:09:14 följande:

Jag tror att man gör det lätt för sig genom att kalla allt sådant bemötande av meningsmotstånd som ett behov av att trycka till andra. Ibland är det nog sant, men det är nog ibland mer komplicerat än så.

Jag försöker alltid att hålla mig saklig i diskussioner

Och det gör du bra enligt mig! 
  • Anonym (Gwen)

Samma TS som i tråden om folk ute hade kompisar i skolan förstår jag

• Anonym (Host)
    Anonym (l) skrev 2023-04-04 20:19:20 följande:
    Vilket inte stämmer , långt ifrån alla är riktiga personer bakom skärmen
    Mm man känner igen några skribenter efter bara en par, tre ord fast nicken är olika. 
    Det går i skov med de där inläggen. Sjukast är de (den)  som utger sig för att bli illa behandlad i sitt förhållande och övriga blir helt förtvivlade och vill stötta den stackars ts. 
  • Anonym (l)
    Anonym (Host) skrev 2023-04-04 20:26:01 följande:
    Mm man känner igen några skribenter efter bara en par, tre ord fast nicken är olika. 
    Det går i skov med de där inläggen. Sjukast är de (den)  som utger sig för att bli illa behandlad i sitt förhållande och övriga blir helt förtvivlade och vill stötta den stackars ts. 
    håller med om att den är nog värst( förutom en som detaljerat berättade om sina olika självmordsplaner ett tag), jävligt jobbigt att den återkommit
  • Anonym (Nä)

Jag tycker om att raljera. Men syftet är inte att trycka ned någon. Om någon blir kränkt över att "jag skriver dem på näsan" tycker jag helt ärligt att de är gravt överkänsliga och att de borde hålla sig borta från forum som detta. 

Det är helt omöjligt att förmedla en åsikt utan att någon inte blir kränkt bara för att de inte delar den. Om man skulle skulle hålla igen åsikter och ord för att vara säker på att någon inte tar illa vid sig blev det ingen diskussion. 
    Och snowflakes fick styra informationsflödet. Som man aktivt måste gå hit för att ta del av.  

• Anonym (Hahss)
    Anonym (Host) skrev 2023-04-04 20:01:36 följande:

Då kan ts själv börja med att även respektera och ta till sig  de svar som kommer och inte bara acceptera ett medhåll. Eller är det bara vi som ska respektera dig? 
    Tråden med samma frågeställning, räckte inte den? 

Din sista mening här är så Familjeliv i ett nötskal. Man läser en tråd man stör sig på och kommenterar på ett sarkastiskt vis att TS borde sluta. Istället för att läsa de trådar man är intresserad av och svara i dem.

Men ja, till TS; Familjeliv är nog ett av de otrevligare forumen som finns online med väldigt mycket dryghet. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hahss) skrev 2023-04-04 20:47:51 följande:
    Din sista mening här är så Familjeliv i ett nötskal. Man läser en tråd man stör sig på och kommenterar på ett sarkastiskt vis att TS borde sluta. Istället för att läsa de trådar man är intresserad av och svara i dem.

Men ja, till TS; Familjeliv är nog ett av de otrevligare forumen som finns online med väldigt mycket dryghet. 
    Också väldigt Familjeliv att tillåta dubbelanonymitet så att användare kan starta samma tråd om och om igen. På Flashback, till exempel, är det inte tillåtet och trådarna sammanfogas. Har full förståelse för att folk blir trötta på det. Ja, man kan läsa andra trådar, men det kan ju vara svårt att veta innan man börjar läsa tråden.
  • Anonym (Gwen)
    Anonym (Host) skrev 2023-04-04 20:26:01 följande:
    Va, finns det nån som skriver flera inlägg att hen blir illa behandlad i sitt förhållande?
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?