• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Syskonförsök

Haha igenkänning!! De är extremt hur mycket det ockuperar tankarna!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-15 10:58:38 följande:

Jag har fallit tillbaka i test-träsket, äl +9 och det är så neg det kan bli. 😅 Jag är så trött på att försöka och inte kunna tänka på något annat, herre jistanes så jobbigt det är att försöka bli gravid 😂

• My871
    Syskonförsök skrev 2023-04-15 06:53:49 följande:

Jag med och hoppas innerligt att det stämmer!❤️ Rädd att sätta för mycket press så det inte händer något dock. Det var vårt 11 försök det tog sig på men denna gång var jag helt inställd på att vi missade ägglossningen så tänkte inte på det och stressade inte och då hände det? så ska försöka att ändå bara tänka att nu vet vi att de fortfarande går bli gravida och de kommer när kroppen är redo för att inte pressa mig själv för mycket.❤️

Det är svårt det där med balansen. Man vill inte stressa och pressa kroppen för mycket samtidigt som det ändå krävs en del tanke och planering. framförallt om man har barn sen tidigare eller kanske arbetar olika tider på dygnet än mannen gör så man måste planera myset för att kunna pricka rätt. Det är en helt vetenskap både att planera barn, vara gravid och sen bli förälder. en rolig men galen resa :)
  • trefaldigmästareikärlek

Syskonförsök verkligen, och så försöker man intala sig sjölv att man inte ska tänka på det nästa månad men det är ju så gott som omöjligt. 
    Brösten har börjat ömma lite och igår hade jag rejäl pms (stress/ångest) så mensen är nog inte mer än en vecka bort. Bara att acceptera läget hur surt det än känns 😞

• Syskonförsök

Ja? de gånger jag varit gravid har det främst varit avsaknad av pms som varit symtom! gravid symtomen har alltid kommit efter plusset så jag letar snarare efter tecken om bra humör och inte ömma bröst och försöker intala mig att jag inte har pms 😂 gubben är ju dock glad för det tänker jag hah 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-16 08:07:21 följande:

Syskonförsök verkligen, och så försöker man intala sig sjölv att man inte ska tänka på det nästa månad men det är ju så gott som omöjligt. 
    Brösten har börjat ömma lite och igår hade jag rejäl pms (stress/ångest) så mensen är nog inte mer än en vecka bort. Bara att acceptera läget hur surt det än känns 😞

• Syskonförsök

Så himla sant❤️ och för vår del var det mycket enklare att planera nr 1. och bara sådana saker att se till att en åt bra och sov bra. Det tror jag är min främsta anledning att det tar sådan tid nu, sömnen har varit dålig med en småtting och en äter ju annorlunda nu med en tvååring som ska äta det som lagas så för min del är det inte lika bra mat som innan. Sånt påverkar ju fertiliteten väldigt mycket. och en blir stressad på ett annat sätt när tiden mäts i att första barnet börjar bli så stor och glappet mellan syskonen ökar. Det är som du säger en hel vetenskap och det är väldigt svårt att leva efter att inte stressa.

My871 skrev 2023-04-15 22:57:57 följande:
    Det är svårt det där med balansen. Man vill inte stressa och pressa kroppen för mycket samtidigt som det ändå krävs en del tanke och planering. framförallt om man har barn sen tidigare eller kanske arbetar olika tider på dygnet än mannen gör så man måste planera myset för att kunna pricka rätt. Det är en helt vetenskap både att planera barn, vara gravid och sen bli förälder. en rolig men galen resa :)

Okej jag vet att detta är ett loooong shot, men testet jag tig imorse har ett så extremt svagt streck i sig så det knappt går att urskilja syns dock med hjälp av lampa framför allt vid genomlysning av testet. Jämförde med de tester jag tagit tidigare där det inte finns ett uns av streck.
    Vet att detta endast är att plåga mig själv men hoppet kom som ett brev på posten 😅

• Potatisbulle

Hej allihopa och stort grattis till er som plussat ❤️ Heja oss andra. 

Jag har för första gången verkligen gett järnet för att försöka hitta ägglossningen då jag haft ganska oregelbunden mens senaste månaderna. Nu undrar jag om någon klok människa kan hjälpa mig 😀 Jag hade nämligen positivt på äl-test idag (första någonsin!) men temperaturen steg redan igår. Vad jag förstått ska väl temperaturen stiga EFTER äl? Eller kan den börja stiga redan innan? (35.69 torsdag - 35.66 fredag - 36.09 igår - 36.29 idag). 

Är det någon som har någon teori om vilken dag jag ska räkna för äl? Är så förväntansfull då vi fått till det superbra varannan dag hela veckan och vill mest veta exakt dag för att jag ska kunna veta när jag kan börja nästa testning? 😂

Potatisbulle det var samma för mig, och NC satte ut äl samma dag som min temp dippade innan höjning 🤷?♀️ Dock ska ju tempen fortsatt vara hög minst tre dagar för att kunna fastställa att äl skett 😊 Fertilt sekret, har du haft det? 

• Potatisbulle
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-16 13:59:24 följande:

Potatisbulle det var samma för mig, och NC satte ut äl samma dag som min temp dippade innan höjning 🤷?♀️ Dock ska ju tempen fortsatt vara hög minst tre dagar för att kunna fastställa att äl skett 😊 Fertilt sekret, har du haft det? 

Tack för svar, skönt att höra att man inte är ensam om någonting 😀 Jag har haft fertil sekret de senaste dagarna, rätt ordentligt igår och hade det även imorse. Haft alla möjliga symtom senaste dagarna men man känner ju efter väldigt mycket också 🤷?♀️

Antar att det bara är att fortsätta att tempa då och vara glad att man kan veta på ett ungefär i alla fall när det skett. Jag vet att jag läst någonstans att man kunde räkna ÄL som den dagen med lägst temp innan stigningen så det kanske är därför NC gjorde så för dig? Men då skulle ju min varit i fredags och känns konstigt att testet är positivt först idag? hur många dagar handlade det om för dig?
Svar på tråden BIM APRIL