BIM APRIL
2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
5/4 Cykelhjul, 1a barnet
6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
8/4 Spökplumpa, andra barnet
14/4 lady Lovely, försökt sedan i juni -22
28/4 Potatisbulle, 1:a barnet, 5:e försöket
Jag verkar ha hoppat ur listan så jag hoppar in igen 😊 5:e försöket nu men känns som en halv evighet? Har dessutom haft ganska oregelbundna cykler senaste halvåret, 26-39 dagar, men lär mig mer och mer om allt det här och har nu för första gången börjat tempa. Hoppas på ett plus i slutet av månaden!
Hej allihopa och stort grattis till er som plussat ❤️ Heja oss andra.
Jag har för första gången verkligen gett järnet för att försöka hitta ägglossningen då jag haft ganska oregelbunden mens senaste månaderna. Nu undrar jag om någon klok människa kan hjälpa mig 😀 Jag hade nämligen positivt på äl-test idag (första någonsin!) men temperaturen steg redan igår. Vad jag förstått ska väl temperaturen stiga EFTER äl? Eller kan den börja stiga redan innan? (35.69 torsdag - 35.66 fredag - 36.09 igår - 36.29 idag).
Är det någon som har någon teori om vilken dag jag ska räkna för äl? Är så förväntansfull då vi fått till det superbra varannan dag hela veckan och vill mest veta exakt dag för att jag ska kunna veta när jag kan börja nästa testning? 😂
Potatisbulle det var samma för mig, och NC satte ut äl samma dag som min temp dippade innan höjning 🤷?♀️ Dock ska ju tempen fortsatt vara hög minst tre dagar för att kunna fastställa att äl skett 😊 Fertilt sekret, har du haft det?
För mig skedde enl NC äl samma dag som jag fick fullt utslag på stickan, hade låg temp dagen innan tog äl sticka på morgon som var pos, och temp höjning dagen efter 🤷?♀️
Men det känns ju inte helt osannolikt, bara skumt då jag förstått det som att äl sker dagen efter pos utslag på testen 😃
Positivt äl-test igår och idag sjönk tempen (igen?) samt massor av molvärk på förmiddagen så antar (och hoppas) att ägget släppte idag. Tog ett negativt äl-test nu precis också.
Så nu blir det en lång väntan och BIM borde ju bli flyttad till 1/5. Men tänker att jag gärna hänger kvar även i den här gruppen ändå eftersom jag lär börja testa redan i april 😇
Jag är också kvar och är på ÄL +5 eller 6 (positivt äl-test förra
söndag morgon). Så BIM förmodligen 30/4 eller 1/5. Tänkte verkligen försöka att vara cool och inte känna efter för mycket innan BIM (vi har försökt ett halvår nu), men det går lika dåligt som vanligt 😃 Har hela veckan haft molvärk, varit väldigt trött, igår blev brösten ömma (och är fortfarande), och igår var jag frusen och kände mig nästan febrig på kvällen. Nu på morgonen känner jag mig lite lätt illamående och fick inte i mig kaffet. Förmodligen bara 100% överanalyserande. Men tycker det är för tidigt att börja känna av mensen, samtidigt som det är för tidigt att ha grav.symtom (haha).
Detta är första cykeln jag tempar. Någon med mer erfarenhet som har något klokt att säga om min graf? Den är ju lite hoppig 🤔
Jäkla skit. Här kom mensen med dunder och brak idag 😔 Jag som verkligen trodde på plus denna månaden. Hoppas över till maj-tråden. Stort grattis till er som plussat och lycka till ni som är kvar ❤️