• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • trefaldigmästareikärlek

För mig skedde enl NC äl samma dag som jag fick fullt utslag på stickan, hade låg temp dagen innan tog äl sticka på morgon som var pos, och temp höjning dagen efter 🤷?♀️ 
    Men det känns ju inte helt osannolikt, bara skumt då jag förstått det som att äl sker dagen efter pos utslag på testen 😃

• Potatisbulle
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-16 14:19:37 följande:

För mig skedde enl NC äl samma dag som jag fick fullt utslag på stickan, hade låg temp dagen innan tog äl sticka på morgon som var pos, och temp höjning dagen efter 🤷?♀️ 
    Men det känns ju inte helt osannolikt, bara skumt då jag förstått det som att äl sker dagen efter pos utslag på testen 😃

Aha okej... Ja jag antar att andra saker kanske kan spela in på tempen också. Jag får väl prel. räkna med äl idag eller imorgon då 😊 (eftersom jag hade positivt imorse).
  • Malu84

Denna ägglossning ! Jag trodde äl tester skulle hjälpa mig men jag har googlat ihjäl mig efter blinkande gubbe onsdag morgon jätte positivt torsdag lunch och negativt fredag lördag söndag 😂 blir tokig ! Men antingen släppte det väl eller så ångrade det sig ? Jag mäter ingen temp för det verkar alldles för avancerat för att jg ska klara av det 🙈
    Spännande att läsa om era upplevelser. 

• Anonym (Blueberry)
    Malu84 skrev 2023-04-16 14:41:39 följande:

Denna ägglossning ! Jag trodde äl tester skulle hjälpa mig men jag har googlat ihjäl mig efter blinkande gubbe onsdag morgon jätte positivt torsdag lunch och negativt fredag lördag söndag 😂 blir tokig ! Men antingen släppte det väl eller så ångrade det sig ? Jag mäter ingen temp för det verkar alldles för avancerat för att jg ska klara av det 🙈
    Spännande att läsa om era upplevelser. 

Fast du ska inte ha positivt ÄL-test i flera dagar? Ägget släpper inom 48h från positivt test. Så om du fick positivt test torsdag så ska du haft ÄL innan lördag om ägget släppte. Tempar du?
  • Malu84
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-16 14:54:18 följande:
    Fast du ska inte ha positivt ÄL-test i flera dagar? Ägget släpper inom 48h från positivt test. Så om du fick positivt test torsdag så ska du haft ÄL innan lördag om ägget släppte. Tempar du?

Nej ingen temp! Alldles för avancerat för mig att förstå detta med toppar och dalar ! 

jag läste att det är många som har Stegring inför och svagare efteråt men mity var mera pang bom ! Men vi får se om några veckor vi har haft en väldigt produktiv helg så att säga så vi får se om det ger resultat , jag har två barn sen tidigare men detta är en ny sambo och vi är äldre nu . Jag blir 39 i år så det är väl inte jätte säkert att det kommer funka hur bra vi än får till det , han är äldre än mig med .. 

• Anonym (Blueberry)
    Malu84 skrev 2023-04-16 15:00:04 följande:

Nej ingen temp! Alldles för avancerat för mig att förstå detta med toppar och dalar ! 

jag läste att det är många som har Stegring inför och svagare efteråt men mity var mera pang bom ! Men vi får se om några veckor vi har haft en väldigt produktiv helg så att säga så vi får se om det ger resultat , jag har två barn sen tidigare men detta är en ny sambo och vi är äldre nu . Jag blir 39 i år så det är väl inte jätte säkert att det kommer funka hur bra vi än får till det , han är äldre än mig med .. 

Fast blinkande smiley är ju en stegring? Om CB har en blinkande smiley betyder det att östrogenet stiger och då kommer troligen LH stiga inom några dagar. När den sen blir fast behöver man egentligen inte testa mer men om man vill så är min erfarenhet att nästa test är negativt direkt. Dvs ingen omvänd stegring.

Det är inte så krångligt att tempa egentligen om du har en app eftersom den räknar åt dig med algoritmen. Då vet du också att ägget faktiskt släppt.
  • Malu84
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-16 15:19:13 följande:
    Fast blinkande smiley är ju en stegring? Om CB har en blinkande smiley betyder det att östrogenet stiger och då kommer troligen LH stiga inom några dagar. När den sen blir fast behöver man egentligen inte testa mer men om man vill så är min erfarenhet att nästa test är negativt direkt. Dvs ingen omvänd stegring.

Det är inte så krångligt att tempa egentligen om du har en app eftersom den räknar åt dig med algoritmen. Då vet du också att ägget faktiskt släppt.

Kanske ska prova temp om det inte tar sig denna gången ? 

är det gratis appar ? Och hur ofta och vart tar man temp ? 

• Anonym (Blueberry)
    Malu84 skrev 2023-04-16 15:24:28 följande:

Kanske ska prova temp om det inte tar sig denna gången ? 

är det gratis appar ? Och hur ofta och vart tar man temp ? 

Jag har en app som heter Fertility Friend.  Den är gratis och ganska basic. Men du behöver köpa en basaltermometer så du kan få temperaturer med två decimaler. 

Sen kan du ta tempen på olika sätt. Mest tillförlitligt är att ta i vaginan, men de flesta föredrar munnen. Stoppa in termometern långt in under tungan, i ena "hörnet" typ. Ta tempen. 

Viktigt att försöka ta tempen samma tid varje dag och för att få så tillförlitlig tempkurva som möjligt ska du gärna ha sovit ungefär likadant. Men med en treåring kan jag säga att det oftast funkar ok ändå 😅 De säger att man ska ha sovit minst 4h innan man tempar. Och så ska man göra det det första man gör på morgonen, så fort man slår upp ögonen. 
  • Anonym (Maria94)
    BIM på lördag den här veckan. Testade med ett extra känsligt test precis (10 hcg). Håller på att stirra mig knäpp på detta! Är så osäker på om jag ser något eller ingenting alls! Vad tror ni? 6e försöket efter ett traumatiskt missfall.

• Foodie92
    Anonym (Maria94) skrev 2023-04-17 07:43:11 följande:
    BIM på lördag den här veckan. Testade med ett extra känsligt test precis (10 hcg). Håller på att stirra mig knäpp på detta! Är så osäker på om jag ser något eller ingenting alls! Vad tror ni? 6e försöket efter ett traumatiskt missfall.
    Jag tror jag ser nått litet iaf 😊
Svar på tråden BIM APRIL